نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. تير 1402 - 9:51
امام‌جمعه موقت گچساران گفت: ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه از اهداف جنگ نرم دشمنان است اگرچه دشمن می‌خواهد از این طریق، بی‌بندوباری را ترویج دهد و جامعه اسلامی را آسیب‌پذیرتر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت جایگاه عفاف و حجاب در جامعه اسلامی گفت: باید توجه داشت که مسئله حجاب و عفاف یک دستور دینی و از مسائل مهم جامعه به شمار می‌رود و به‌نوعی دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی بابیان اینکه مسئله حجاب و عفاف بخشی از رسالت انبیاء، اولیاء، ادیان و علما بوده است، افزود: حقیقتاً توجه به مسئله حجاب و عفاف حذف بسیاری از گناهان را در پی دارد و به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند.

امام‌جمعه موقت گچساران بابیان اینکه لازمه حضور اجتماعی زنان، حفظ حدود و پوشش و دوری از خودنمایی در جامعه است، اظهار کرد: یک زن مسلمان باید باحجاب و پوشش مناسب در جامعه حضورداشته و از استعدادها و قابلیت‌های خود استفاده کند؛ بنابراین پوشش و حجاب در تمام ابعاد زندگی انسان تضمین‌کننده سلامت جامعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: باید زمینه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی عفاف و حجاب را در افراد جامعه تقویت کرد تا جامعه‌ای باحجاب اسلامی و به‌تبع آن با امنیت داشته باشیم و همچنین باید تلاش کرد تا الگوهای حجاب و عفاف را هرچه بیشتر در قالب برنامه‌های عملی به مردم شناساند.

وی افزود: دین مبین اسلام برای زنان حجاب را معین کرده است و خود این حجاب، یکی از ابزارهای امنیت به شمار می‌رود چراکه باحجاب زن مسلمان، هم زن مسلمان امنیت پیدا می‌کند و هم مرد مسلمان. لذا در سایه رعایت حجاب و التزام به عفاف است که شخصیت انسانی زن حفظ و زمینه‌های رشد و تکامل زن و مرد در ابعاد مختلف فراهم می‌شود.

امام‌جمعه موقت گچساران اظهار کرد: باید توجه کرد در جوامعی که حجاب را از زنان دور می‌کنند، آنجایی که زن را به برهنگی و بی‌بندوباری دعوت می‌کنند در درجه اول، امنیت از خودزن و در ادامه از مردم و جوانان گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفایی با تأکید بااینکه یکی از مهم‌ترین دلایل عفاف و حجاب برای زنان، حفظ ارزش والای آن‌ها است، گفت: آرامش و امنیت جامعه درگرو فلسفه حجاب رقم می‌خورد و کسی هم حق ندارد با بهانه‌های مختلف موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم کند پس هر انسانی که در جامعه زندگی می‌کند مکلف و موظف است به حقوق سایر شهروندان احترام بگذارد و کاری نکند که باعث آزار و اذیت آن‌ها شود.

امام‌جمعه موقت گچساران با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه جزء مطالبات اسلامی و از خواسته‌های به‌جای مردم است گفت: رهبر معظم انقلاب بارها این مسئله را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی خودشان مطرح فرموده‌اند چراکه ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه از اهداف جنگ نرم دشمنان است اگرچه دشمن می‌خواهد از این طریق، بی‌بندوباری را ترویج دهد و جامعه اسلامی را آسیب‌پذیرتر کند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها