نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. فروردين 1403 - 12:13
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران:
مقاومت تنها راه‌حل مسئله فلسطین است
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران گفت: طوفان الاقصی نشان داد که دیگر جوانان فلسطینی منتظر تصمیمات سران عرب و کشورهای غربی نیستند و خود به‌عنوان یک متغیر مستقل در معادلات سیاسی منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، دکتر جهانگیر علیزاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت روز قدس گفت: دوراندیشی و شناخت دقیق مقتضیات زمان از ویژگی‌های منحصربه‌فرد حضرت امام خمینی (ره) بوده است. برخی از شخصیت‌های جهان اسلام در مورد فلسطین و سرزمین قدس اظهارنظر کرده‌اند اما شناخت حضرت امام(ره) نسبت به مسئله فلسطین متمایز از همه بوده و یک‌شاخت عمیق و همه‌جانبه بوده است و نام‌گذاری روز قدس ماحصل این شناخت عمیق است.

 وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشان فقط تبلیغ یک مذهب را به‌عنوان استراتژی انتخاب نکرد بلکه یک الگوی زنده و مناسب برای سایر کشورهای اسلامی به وجود آورد لذا بیدارسازی سایر ملل اسلامی و دفاع از حقوق همه مسلمانان، نشأت‌گرفته از همین تفکر انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار جهانی است.

علیزاده ادامه داد: بنابراین امام راحل به جهت شناخت دقیق و عمیق از مسئله فلسطین، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند که زمینه و بستر یک مبارزه همه‌جانبه اسلامی و مردمی را علیه رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی پایه‌ریزی کردند به‌طوری‌که هرساله در این روز جنایت‌های اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین برای جهانیان تبیین می‌شود و دفاع از ملت مظلوم فلسطین به صحنه نمایش گذاشته می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران تصریح کرد: با یک نگاه اجمالی حداقل برداشت از این نام‌گذاری باعث شده بسیاری از مسلمانان جهان که اطلاعات چندانی از روز قدس و مسئله فلسطین ندارند، مطلع شده و امروز مسئله قدس به‌عنوان مسئله اصلی جهان اسلام مطرح باشد. لذا آنچه امروز بیش از هر چیزی مردم فلسطین را آزار می‌دهد بی‌تفاوتی سران کشورهای عربی و اسلامی نسبت به مسئله فلسطین است و روز قدس می‌تواند روز خروج ملت مسلمان از بی‌تفاوتی‌ها در مسئله فلسطین باشد.

وی افزود: بااین‌حال در روز قدس به جهانیان اعلام می‌داریم که جبهه سازش‌ناپذیری با اسرائیل غاصب که توسط حضرت امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شده است همچنان ادامه دارد. از سویی دیگر نیز در بررسی منازعات رژیم جعلی اسرائیل با فلسطین شاهد آن هستیم که آمریکا برای حفظ ادامه حیات اسرائیل دست به هر کاری زده و میزند و برای اینکه مسئله فلسطین را از افکار عمومی دورنگه دارد طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرارداد و متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در این طرح همکاری کرده‌اند.

علیزاده ادامه داد: ملت فلسطین وقتی از حمایت‌های سران عرب ناامید شدند به این باور رسیدند که فقط مقاومت می‌تواند راه‌حل مسئله فلسطین باشد چراکه راه‌حل مقاومت بر همه راه‌حل‌های دیپلماتیک ارجحیت دارد که به‌تبع این تغییر به همت جوانان فلسطینی، پدیده طوفان الاقصی شکل گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران تصریح کرد: باید توجه کرد که طوفان الاقصی نه‌فقط یک عملیات نظامی، بلکه به‌عنوان مبدأ تاریخ تحولات فلسطین قلمداد شد و نشان داد محاسبات رژیم صهیونیستی نسبت به خود و محور مقاومت اشتباه بوده و نشان داد دیگر جوانان فلسطین منتظر تصمیمات سران عرب و کشورهای غربی نیستند و خود به‌عنوان یک متغیر مستقل در معادلات سیاسی منطقه نقش‌آفرینی می‌کند.

وی  افزود: به همین دلیل روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل است. امروزه نگاه دنیا به فلسطین تغییر کرده و دنیا از دست جنایت‌های اسرائیل به تنگ آمده است و همچنان منتظر تحقق وعده راستینی هستیم که امامین انقلاب در مورد نابودی این غده سرطانی بیان فرموده‌اند.

علیزاده در پایان هم گفت: اسرائیل با نهایت وحشی‌گری برخلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی با حمله به کنسولگری ایران در سوریه، مقدمات ناپایدارسازی صلح منطقه و ناامنی سفارت‌های خود در دنیا را رقم زد. این حملات نشانه شکست‌های پیاپی رژیم جعلی اسرائیل در غزه است. ضمن عرض تبریک و تسلیت به ملت شریف ایران اسلامی، قطعاً شهادت سرداران سرافراز سپاه اسلام خون جدیدی در رگ‌های مقاومت پمپاژ خواهد کرد و رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ متناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها