نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. فروردين 1403 - 14:51
امام‌جمعه گچساران گفت: امروز رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه و عملیات طوفان الاقصی سردرگم شده و مدام دست‌وپا می‌زند و دشمنان بدانند این خون‌های به‌ناحق ریخته دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که با اندیشه راهبردی امام راحل به نام روز قدس نام‌گذاری شده است که با این راهبرد امروز مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام و عالم تبدیل‌شده است. امروز شما مردم عزیز روزه‌دار، نجیب، انقلابی، ولایت مدار و غیرتمند گچساران با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس بار دیگر به ندای امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمان‌های شهدای عزیز لبیک گفتید و ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا درآورده‌ایم.

وی افزود: صمیمانه و متواضعانه از این حضور باشکوه، با بصیرت و عزت‌آفرین برای نظام اسلامی و محور مقاومت تقدیر و تشکر می‌کنم. از اینکه فضای حضور شما (کانون جوانان بسیج) گنجایش سیل عظیم این جمعیت را ندارد هم عذر خواهم، اما یک مسئله است برای همه مسئولان شهرستانی و استانی اینکه در اسرع وقت ان‌شاءالله تلاش کنیم که مصلای بزرگ شهرستان را راه‌اندازی کنیم. اگرچه کارهای خوبی صورت گرفته است اما یک‌همت مضاعف و یک جهش غیرت دینی برای اتمام این کار بزرگ می‌خواهد.

 امام‌جمعه گچساران گفت: روز قدس، مردمی‌ترین جریان در تقابل با جبهه استکبار به سردمداری آمریکای جنایتکار و اسرائیل است که تاکنون نگذاشته اسرائیل در اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت خود موفق بشود، امروز در سرتاسر جهان مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان به خیابان‌ها آمدند و با حضورشان اعلام کردند که نجات قدس وعده حتمی الهی است. اسلام به برکت حضور و مشارکت و تدین مردم ما به حمدالله زنده است درحالی‌که پیام مهم امروز این است که اسلام دین آخرالزمان است و هرکسی زیر چتر اسلام قرار گرفت عاقبت‌به‌خیر است و الا راهی جز ذلت و خواری برای او در پیش نیست.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: پیام مهم روز قدس این است که شمارش معکوس برای اعلام پایان رژیم جنایتکار اسرائیل آغازشده است و هیچ قدرتی امروز نمی‌تواند مانع تزلزل این رژیم منحوس شود که به فرموده رهبری عزیزمان این‌ها امروز خودشان برای نابودی‌شان عجله دارند مردم ما بدانند جهان اسلام بداند مشکل اصلی ما با اسرائیل فقط صرف این جنایت‌ها و این خشونت‌های امروز و دیروز اسرائیل نیست ما هیچ حق حیاتی برای رژیم صهیونیستی قائل نیستیم و به فرموده امام (ره) این رژیم باید از صفحه روزگار محو شود.

وی افزود: امام راحل با تعیین یک چنین روزی به نام روز قدس، خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را افشا کردند و نشان دادند که امروز هر کشوری بخواهد با رژیم اشغالگر قدس ارتباط برقرار و یا حمایت بکند دچار خطای محاسباتی و خطای بزرگی شده است و قطعاً تاوان پس خواهد داد. نمونه آن‌هم همین آمریکای جنایتکار است یک روزی کشورهای مختلف را وادار به تسلیم می‌کرد اما امروز آمریکا سیلی خور محور مقاومت است؛ در عراق و در سوریه و در دریای سرخ امروز شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است و لحظه‌ای از دهان مردم ما و جهان اسلام این شعار فاصله نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: امروز ترس و وحشتی که افسران و سربازان صهیونیستی و آمریکایی جنایتکار از شیر بچه‌های حزب‌الله و محور مقاومت دارند تأثیر آن از هر سلاح و موشکی بیشتر است. این اقدام شرارت‌آمیز در سوریه در سالروز شهادت مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام نشان داد که رژیم منحوس و جعلی صهیونیست در مقابل جبهه مقاومت دچار شکست‌های پی‌درپی شده است امروز آن‌ها در باتلاق غزه و عملیات طوفان الاقصی سردرگم شده‌اند و دست‌وپا می‌زنند بدانند این خون‌های به‌ناحق ریخته دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

امام‌جمعه گچساران گفت: دشمنان بدانند و بدانند که این خون‌های شهدای عزیز ما و شهید قدس شهید سلیمانی باعث سرعت در اضمحلال و نابودی آن‌ها خواهد شد، جبهه مقاومت به‌ویژه جمهوری اسلامی با عزمی راسخ با حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب به حول و قوه الهی در آینده نزدیک پاسخ خواهد داد و خواب را از چشمان آن‌ها خواهد گرفت. به اذن الله مسیری که شهدای عزیز ما دنبال کردند و تا به امروز هم ادامه دارد و در آینده هم فتنه‌های متعدد خواهد آمد اما جلوی این وعده الهی را نخواهد گرفت و این وعده الهی با آزادی قدس و زنده شدن و حیات مجدد اسلام ناب محمدی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امروز آمریکا مستأصل شده است، دشمن امروز باسیلی خوردن‌های متعدد از ملت ایران به این نتیجه رسیده که در فضای اقتصادی عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ کند اما اینجا هم ان‌شاءالله به حول و قوه الهی به نتیجه نخواهد رسید. این روزها و این سال‌ها مقام معظم رهبری برای مبارزه با این مسیری که دشمن دنبال می‌کند شعار سال مشخص می‌کنند و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر همه شعارها هم شعار اقتصادی بوده است و امسال هم این شعار به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گرفته است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: مشارکت با فراهم ساختن زیرساخت‌های حقوقی و قانونی محقق می‌شود امروز باید این شعار سرلوحه عملکردی تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرد اگر این شعارها را عملیاتی کنیم، اگر تلاش کنیم و اگر با شعار سال شعاری و مقطعی برخورد نکنیم قطعاً ملت ما پیشرفت خواهند کرد و مسیر بر ما آسان و سهل خواهد شد خیلی از مشکلات فعلی ما حل خواهد شد. امروز یکی از مشکلات اصلی این است که دولت باید نظارت کند و مشارکت را به مردم واگذار بکند کارهای مهم را به مردم واگذار بکند و حرکت مردم را نظاره‌گر باشد و کمک بکند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: امروز یکی از جلوه‌های مشارکت مردم را شاهد بودیم همین روز قدس این حضور گسترده در خیابان‌ها آن‌هم با زبان روزه. هرجایی که به حضور و مشارکت مردم عزیز ما نیاز داشتیم، پس حاضر بودند و نشان دادند که همراه و هم‌نوا با مسیر امامین انقلاب هستند. لذا مسئولین عزیز همت کنید و مسئولین نظام جمهوری اسلامی این حضور گسترده مردم را در راهپیمایی روز قدس را ببینید و مشکلات مردم رو حل کنید. باید جهش تولید را جدی بگیریم و نظارت را جدی بگیریم. امروز هیچ عذری در خدمت به مردم پذیرفته نمی‌شود هرکسی هم خدای‌نکرده شانه خالی بکند عندالله باید پاسخگو باشد.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: روز چهارشنبه طبق تقویم روز عید فطر هست که پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم، زکات فطره واجب است مخصوصاً آن عزیزانی که بنا دارند در نماز عید فطر شرکت کنند، حتماً قبل از حضور در نماز زکات فطریه خودشان را کنار بگذارند یا به دست نیازمند بدهند و بعد از تحقیقات دریکی دو روز آینده میزان فطریه را به محضر مردم عزیز اعلام خواهیم کرد.

 وی در پایان افزود: سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام (ره) را هم گرامی می‌داریم. چقدر مسئله مسکن مهم است که امام ۹ روز بعد از رأی مردم به جمهوری اسلامی دستور به تأسیس بنیاد مسکن و حساب صد امام می‌دهند. چراکه سرپناه برای نیازمندان یک مسئله بسیار مهمی است که در نظام اسلامی باید دنبال شود و بنیاد مسکن از محصولات ناب انقلاب اسلامی است و تاکنون به حمدالله در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان اقدامات ارزشمندی داشته است که تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای خبر/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها