نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. فروردين 1403 - 13:40
اولین نشست شورای اداری گچساران در سال جدید با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اولین نشست شورای اداری گچساران در سال 1403 با دستور کار نخستین اجلاسیه شهدای ارتش، گرامیداشت هفته معلم، شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام و اجرای طرح گفتمان عفاف و حجاب با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در ابتدای این نشست گفت: عملیات غرورآفرین حمله موشکی فرزندان سپاه در تنبیه رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گویم و خداوند را به خاطر این اقتدار و عزت شاکر هستیم.

وی افزود: شاید تا قبل از عملیات در ذهن خیلی‌ها سه مسئله وجود داشت اول اینکه هیچ کشوری جرئت حمله به رژیم صهیونیستی را ندارد و این رژیم از حمایت قدرت‌های استکباری برخوردار‌است دوم اینکه هیچ دولتی فنّاوری نظامی برای ضربه زدن به این رژیم را ندارد و سوم هم این بود که برفرض اینکه کشوری هم جرئت پیدا کند و ابزار نظامی کافی داشته باشد اما سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی آن‌قدر قوی است که نفوذناپذیر هستند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: این ذهنیت‌ها هم رژیم صهیونیستی را تبدیل به یک دژ نفوذناپذیر کرده بود به‌طوری‌که برخی کشورهای مرتجع منطقه در زیر چتر این رژیم قرار گرفتند، اما این بت ذهنی با حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکسته شد و این عملیات که با رمز یا رسول‌الله (ص) آغاز شد نشان داد که جمهوری اسلامی هم جرئت مقابله، هم فنّاوری ضربه به دشمن و هم قدرت نفوذ در موانع نظام سلطه را دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امروز فضای جدیدی را در جامعه، منطقه و جهان شاهد هستیم و نتایج و ابعاد بیشتر این حمله بعدها مشخص خواهد شد هرچند عده‌ای هنوز در خواب غفلت به سر می‌برند و به قدرت جمهوری اسلامی هنوز باور پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی تنبیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد که این تنبیه می‌تواند مقدمه زوال این رژیم سفاک باشد و اما پیام مهم عملیات وعده صادق این است که جمهوری اسلامی به نیابت از کشورهای آزادی‌خواه جهان چنین حمله را ترتیب داد ودر حمله موشکی سپاه پاسداران سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی متحمل هزینه‌های بسیار گزافی شد، بنابراین خیلی از مسائل بعدها مشخص خواهد شد.

امام‌جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: باید توجه کرد که پیام مهم عملیات وعده صادق این بود که جمهوری اسلامی در هر زمان و مکانی که بخواهد عملیاتی انجام دهد، توان و قدرت این کار را دارد و بسیاری از کارشناسان غربی به این موضوع نیز اذعان کردند لذا دشمن اگر بخواهد حرکت جدیدی را آغاز کنند حملات ایران اسلامی ده‌ها برابر خواهد بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما تبیین این حمله ارزشمند است و باید قدردان باشیم. حجم حملات رسانه‌ای دشمن در چند روز اخیر را مشاهده کنید که باید این خلأ جبران شود و در دفاع از ارزش‌های اسلامی و در مقابله با جنگ شناختی دشمن هوشیار باشیم و اگر مسئولی هم در خدمت به مردم ذره‌ای تعلل و کوتاهی کند پس خائن به خون شهداست.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است و مدیران ما باید در راستای خدمت‌گزاری به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نشوند و مردم را باید به آینده نظام امیدوار کرد.

امام‌جمعه گچساران گفت: در خصوص توجه به موضوعات فرهنگی شهر از برخی مسئولان هم گلایه داریم اما برخی هم پای‌کار بودند و اتفاقات بسیار خوبی در سطح شهرستان در سال گذشته اتفاق افتاد و شایسته است که امسال هم همکاری‌ها تداوم داشته باشد و فضای لازم را برای هر چه‌بهتر برگزار کردن اجلاسیه های شهدا در شهرستان را فراهم کنیم.

امام‌جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از مدیران شرکت پتروشیمی شهرستان هم گفت: شرکت پتروشیمی گچساران تافته جدا بافنده نیست و جز شهرستان است اما متأسفانه مدیران این شرکت نه به همکاری در کارها توجه می‌کنند و نه در جلسات حضور پیدا می‌کنند، بعد در برخی موارد نیز اشتباهاتی صورت می‌گیرد که ما باید جورش را بکشیم!

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ادامه هم گفت: اشکال بر ما هم وارد است بعضاً در بحث دعوت‌نامه‌ها هم کوتاهی می‌شود. از مدیرعامل شرکت پتروشیمی سؤال کنید که چرا در جلسات مهم شهرستان غیبت دارند؟ از این به بعد هر مدیری در جلسه غیبت داشت بایستی دلیل غیبتشان را اعلام کنند و همچنین باید پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام هادی خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در این نشست هم گفت: شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام را در پیش داریم که همه دستگاه‌ها، ادارات و نهادها در خصوص سیاه‌پوش کردن فضای اداری‌شان همت کنند و همچنین ویژه‌برنامه‌هایی که در این روز خواهیم داشت همکاری لازم را داشته باشند.

انوشیروان قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در این نشست هم گفت: از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه هفته معلم نام‌گذاری شده است، ویژه‌برنامه‌ای هم به این مناسبت در سطح شهرستان خواهیم داشت که در جلسه شورای آموزش‌وپرورش در روزهای آینده به‌صورت تخصصی موضوعات مطرح خواهند شد و اما انتظار از همه نهادها و دستگاه‌ها می‌رود کما فی سابق همکاری لازم را در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش داشته باشند.

چهره آزاد رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در ادامه اظهار کرد: در خصوص اهمیت روز کارگر نیز همایشی برای تقدیر و تشکر کارگران شهرستان‌ را در برنامه خواهیم داشت.

رضا قشقایی، شهردار دوگنبدان در ادامه این نشست هم گفت: کار نصب تابلوهای جدید تمثال شهدای شهرستان را ظرف امروز و فردا آغاز خواهیم کرد.

جهانگیر علیزاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران در خصوص اهمیت عفاف و حجاب در جامعه هم گفت: دشمن به دنبال ترویج فرهنگ برهنگی است تا از این طریق تزلزلی در فرهنگ ایرانی اسلامی‌مان ایجاد کند. چراکه فلسفه حجاب از نگاه قرآن حفظ حرمت جامعه است.

در ادامه نیز مصوباتی در خصوص اقدامات اجرایی در خصوص تحقق گفتمان عفاف و حجاب در سطح ادارات، دستگاه‌ها، شرکت‌ها و ... مصوب شد. تأکیدی که هم که در ادامه این نشست صورت گرفت این بود که ارائه خدمات به شهروندان و ارباب‌رجوع منوط به رعایت حفظ حجاب است و در صورت تخلف، مدیر اداره پاسخگو خواهند بود.

روان‌بخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران در ادامه نشست هم بیان کرد: عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی یک‌بار دیگر عزت، اقتدار و جایگاه ایران اسلامی را در جهان نشان داد به‌طوری‌که کشورهای جهان از ایران حساب ویژه‌ای می‌برند بنابراین این اقتدار و عزت به برکت خون شهدا و مسیری است که شهدا برای همه ما ترسیم کرده‌اند لذا عملیات سپاه پاسداران عملیات بی‌نظیری بود که قدرت‌های استکباری جهان را به حیرت واداشت.

وی افزود: نکته دیگر بحث بودجه است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی پیگیری و بررسی خواهد شد؛ اما اخیراً مبلغ ۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان به‌حساب فرمانداری شهرستان واریز شد که این مبلغ برای روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در نظر گرفته شد. نکته دیگراز همه مدیران و مسئولان به جهت تلاش‌هایی که در سال گذشته داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. باید مدیران قانون‌مدار باشند و به بهانه خدمت نباید قانون را دور زد البته کار برای مردم خوب است اما هر مدیری بایستی پاسخگوی عملکردش هم باشد و انتظار این است که خدمات به شهروند حتماً در چارچوب قانون صورت بگیرد.

فرماندار گچساران ادامه داد: در بحث تکمیل پروژه‌ها حتماً کارها و اقدامات ادامه دارد و مدیران در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان حتماً طرح و برنامه‌هایی برای پیشبرد پروژه‌ها داشته باشند؛ اما موضوع دیگر اینکه مدیران به حاشیه‌ها توجه نکنند چراکه هر مدیری یک روز معارفه و یک روز هم تودیع می‌شود بنابراین مدیران بایستی حتماً به کارشان بچسبند و صادقانه تا لحظه‌ای که مسئولیتی دارند پای‌کار باشند.

دیهیمی خوب تصریح کرد: روز ششم اردیبهشت‌ماه نخستین اجلاسیه شهدای ارتش راداریم که یک رویداد بزرگ فرهنگی در این شهرستان است و شعار همه این است که مدیون شهدا هستیم و باید در این اجلاسیه سنگ تمام بگذاریم، مهمان‌های کشوری زیادی خواهیم داشت و همه مدیران تعامل و همکاری در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجلاسیه داشته باشند.

فرماندار گچساران در پایان هم گفت: با توجه به‌پیش رو بودن فصول گرم سال دو دستگاهی که از الآن باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، ادارات آب فا و برق هستند و حتماً بایستی جلسه‌ای با مدیران استانی و شهرستانی برای رفع هرگونه احتمال تنش آبی و همچنین در خصوص مشکلات برق در شهرستان برگزار شود تا از بروز هر نوع مشکلی در آینده پیش‌گیری شود.

در پایان این نشست نیز مصوباتی در راستای هر چه‌بهتر برگزار شدن اجلاسیه شهدای ارتش در شهرستان مصوب شد.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها