نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. فروردين 1403 - 14:25
امام‌جمعه گچساران گفت: امسال دومین کنگره ملی 2000 شهید استان را خواهیم داشت که اولین اجلاسیه هم به نام شهدای ارتش در 6 اردیبهشت‌ماه در گچساران برگزارمی شود که انشاءالله مسئولان فضای لازم را برای برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد فرهنگی آماده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: از همه عزیزانی که در طول ماه مبارک رمضان برای معنویت خود و مردم شهرستان همت گماشتند و در این راستا تلاش کردند به‌نوبه خودم تقدیر و تشکر می‌کنم و قطعاً این حرکت‌های ارزشمند بدون اجر و پاداش نزد خداوند باری‌تعالی نخواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی است که این روز را به همه دلیرمردان ارتش و قهرمانان وطن تبریک عرض می‌کنم و به روان پاک 48 هزار شهید ارتش درود و صلوات می‌فرستیم. استان کهگیلویه و بویراحمد 208 شهید ارتش را تقدیم انقلاب کرده است که گچساران نیز بالاترین شهید ارتش را در سطح استان دارد و شهید شاخص ارتش در استان نیز شهید خلبان ابراهیم امیدبخش هستند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: امسال نیز دومین کنگره ملی 2000 شهید استان را خواهیم داشت و این رویداد فرهنگی بزرگ در استان اتفاق می‌افتد و اجلاسیه های مهمی در این خصوص نیز برگزار خواهد شد که اولین اجلاسیه هم به نام شهدای ارتش در 6 اردیبهشت‌ماه امسال در گچساران برگزارمی شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: گچساران به معبر شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس معروف است و قیام 19 آبان 57 اوج جان‌فشانی جوانان انقلابی این شهرستان در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را می‌رساند و امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا است. خوشحالیم که در این اجلاسیه ها میزبان خانواده‌های معظم شهدا و مسئولین کشوری هستیم و انشاء الله همه مسئولان فضای لازم برای برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد فرهنگی را آماده کنند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: نقش ارتش در پیروزی انقلاب، دوران بعد از انقلاب، در دفاع از حریم دفاعی کشور، دفاع مقدس و... بی‌بدیل است، ارتش همواره در کنار مردم بوده و در دفاع از کیان کشور یک‌لحظه هم درنگ نکره است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند که به حول و قوه الهی به دست توانای نیروهای مسلح ما به سزای اعمال جنایت‌کارانه‌اش خواهد رسید. امروز دشمن به جنگ ترکیبی روی آورده است و به روش‌های مختلف سعی دارد مردم را از آینده روشن نظام اسلامی دلسرد کند که همه و همه باید برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تلاش کنیم اگرچه دشمن امروز جنگ اقتصادی را به راه انداخته است و رهبر معظم انقلاب نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم را نام‌گذاری کرده‌اند که همه باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: در بحث جهش تولید باید از سایر مردم هم حمایت شوند و نه‌فقط قشر سرمایه‌دار، لذا زمینه ویژه خواری‌ها، رشوه‌ها و رانت‌ها را باید از بین برد. دشمن امروز اعتقادات مردم جامعه را مورد هدف قرار داده است که در این خصوص هم باید هوشیار باشیم متأسفانه برخی در فضای مجازی حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند که اشتباه می‌کنند و جمهوری اسلامی در جنگ ترکیبی با دشمن باید همه جوانب را در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: سالروز تخریب قبور ائمه بقیع راداریم و این روز به‌عنوان یک روز عزای عمومی برای ملت مسلمان و شیعه است، دشمنان به دنبال نابودی تشیع بودند اما امروز شیعه عرصه را بر دشمنان تنگ کرده است و آن‌هایی که روزی بقیع را تخریب کردند امروز در قالب داعش و دیگر گروه‌های تکفیری خود را نشان داده‌اند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: امروز گچساران افتخار میزبانی از حرم مطهر بی‌بی حکیمه سلام‌الله علیها را دارد و هرساله زوار بسیاری از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه راداریم اما متأسفانه با حداقل امکانات رفاهی در فضای حرم و جاده منتهی به حرم مواجه هستیم موضوعات مسئله آنتن دهی، اینترنت گوشی همراه، آب شرب، جاده مسیر که واقعاً جاده خطرناکی است. شنیدم که مسئولان استانی جلساتی در این خصوص برگزار کردند اما پیشنهاد این است که مصوبات باید زمان‌دار باشد و نتیجه هم به سمع و نظر مردم برسد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: توصیه می‌کنم مواکب شهرستان، شرکت نفت و دیگر نهادها و ادارات در راستای رفع مشکلات و خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به زوار حرم بی‌بی حکیمه سلام‌الله علیها پای‌کار بیایند و بیشتر تلاش کنند.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها