نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. فروردين 1403 - 14:10
یدالله مرادی در گفتگو با آفتاب جنوب:
اسرائیل ضرورت سیلی محکم را اجتناب‌ناپذیر کرده بود
تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت:این عملیات هیاهوی گنبد آهنین اسرائیل را به چالش کشاند و این خود دستاورد بزرگی بود،زیرا هدف خرابی و تلفات نبود بلکه گوشمالی و ایجاد رعب از قدرت پاسخگویی گسترده توسط ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران که در عملیات وعده صادق با رمز «یا رسول‌الله» صورت گرفت، گفت: حرکت گسترده ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی در نوع خود بی‌سابقه و برای پاسخ اولیه غرورانگیز و روحیه‌بخش بود چراکه احساسی‌ترین و عاطفی‌ترین اثرش این بود که بعد از ۱۹۰ شب غزه و غزه‌ای‌ها آرام خوابیدند و غرش جنایت‌آمیز گرگ‌های درنده صهیونیستی را نشنیدند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه این حرکت یک حمله و شروع تهاجمی نبود بلکه پاسخی برای ادب کردن و نشان دادن ضرب شستی به شرارت‌های ددمنشانه این رژیم جعلی و حامیان جهانی و منطقه‌ای‌اش بود که در این اقدام ایران نیز نوع نگرش و رعایت فرهنگ انسانی در چهره جنگ به نمایش درآمد، زیرا برخلاف جنایات ۷۰ سال اخیر صهیونیست‌ها به هیچ شهرک، مرکز تجمع مسکونی، مراکز درمانی و آموزشی و مذهبی تعرضی صورت نگرفت و فقط به مراکز نظامی ارتش جلادان حمله صورت گرفت.

مرادی ادامه داد: نکته دیگر هم حکومت کودک کش حاکم بر سرزمین فلسطین با جسارت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و عدم محکومیت توسط اتحادیه اروپا و آمریکا و نعره کشیدن برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، ضرورت یک سیلی محکم را اجتناب‌ناپذیر نموده بود و لذا باید اذعان کنیم که این حرکت به‌موقع ایران هم منطقی و هم پاسخ به مطالبات مردمی و هم بازدارنده بود.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه هم گفت: از طرف دیگر نیز حجم سنگین بارش پهپاد و موشک توسط نیروهای مسلح ایران، مانوری از توانمندی و ظهور یک قدرت جنگ نوین در عین ۴۰ سال تحریم بود که ۳ اثر تأثیرگذار را به همراه داشته است.

وی افزود: اولاً موجب تغییر معادلات و محاسبات قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی شد، ثانیاً موجب دفاع مشروع بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل و اعمال قدرتمندانه این حق بدون آویزان شدن به قدرت‌های استکباری شد و ثالثاً امیدآفرینی، نشاط و افتخار هیجان‌انگیز بر توانایی توان، استعداد و اعتماد به نیروهای داخلی و جوانان برومند علمی بجای تکیه‌بر اروپائیان طماع و قدرت‌های استعماری را به همراه داشت.

مرادی تصریح کرد: این را اضافه نمایم که این عملیات هیاهوی ببرمنشانه گنبد آهنین را به چالش کشاند و این خود دستاورد بزرگی بود، زیرا هدف خرابی و تلفات نبود بلکه گوشمالی و ایجاد رعب و ارسال پیام‌بر برخورداری از قدرت پاسخگویی گسترده توسط ایران بود که این مهم به‌خوبی انجام گرفت و زمینه آزمودن عملی قدرت مدیریت و برد پهپادها و موشک را برای یک مانور عملیاتی واقعی پدید آورد که الحمدالله سرافرازانه مرحله اول به پایان رسید.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه هم گفت: از این نکته هم غافل نشویم که عملیات دیشب یک جنگ جهانی محدود را هم‌شکل داد، بنابراین جبهه ایران و مقاومت در برابر جبهه سلطه و غارت. چون آمریکا، انگلیس خبیث، فرانسه ریاکار و ارتجاع منطقه، هواپیماها و منابع اطلاعاتی خود را برای خنثی‌سازی این حرکت تلافی‌جویانه در اختیار دولت جنایتکار صهیونیستی قرار داده بودند و علیرغم این شبکه همکار گسترده، بیش از نیمی از موشک‌های ایران از موانع پدافندی و دفاعی موفقیت‌آمیز عبور کردند و چند فرودگاه و پایگاه نظامیان شرور اسراییلی را هدف قراردادند.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها