نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. دى 1395 - 13:59
امام جمعه گچساران گفت: خیلی از افرادی که زنان و دخترانشان را برای خودنمایی و بدون پوشش و حجاب روانه کوچه و بازار و خیابان می کنند فاقد غیرت هستند، در حالی که غیرت در همه موارد و در بحث دفاع از ناموس دینی و عزت مملکت لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت:دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاشند تا از طریق نفاق و نفوذ در داخل کشور به اهداف شوم خود دست یابند که زمان شناسی،دوست شناسی و دشمن شناسی در این برهه بسیار حائز اهمیت است و مردم باید با هوشیاری راه هرگونه نفوذ به  درون مملکت را بگیرند.

وی افزود:دشمنان با انواع حیله ها و ترفندها بدنبال خلع سلاح نظام اسلامی هستن که در این خصوص می طلبد برخی از خواص نسبت به فتنه های دشمنان حواس جمع تر باشند.

امام جمعه گچساران با اشاره به پدیده کشف حجاب در زمان رضاخان پهلوی اظهارکرد:کشف حجاب در سال 1314بدستور رضا خان قلدر و همراه با جنایات و قتل های بسیاری در کشور صورت گرفت که تلاش داشتند زنان ایرانی را نیز مانند زنان غربی بدون حجاب جلوه دهند.

حجازی تصریح کرد:خیلی از زنان ایران با این امر مخالفت کردندو جنایات رضاخان در این مسئله سبب شد تا عده ای از زنان که چندان مقید به اصول دینی نبودند کشف حجاب کنند و در مقابل هم شیرزنان بسیاری بودندکه در برابر جنایات رژیم ایستادگی و مقابله کردند و تن به ذلت ندادند.

وی گفت:افرادی که به حجاب معتقد و پایبند نیستند در واقع نقض ضروریات دین را کرده اند و بوی کفر می گیرندو اینکه بسیار در این خصوص تاکید می شود که حجاب مهم است به این دلیل است که جزءضروریات دین است و نباید به این مسئله کم توجهی کرد.   

حجازی افزود:موضوع  حجاب در حال حاضر در داخل کشورآنگونه  که باید و شایسته است رعایت نمی شود در حالی که فلسفه حجاب مستقیما به غیرت مومنین بر می گردد.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:خیلی از افرادی که زنان و دخترانشان را برای خودنمایی و بدون پوشش و حجاب روانه کوچه و بازار و خیابان می کنند فاقد غیرت هستند، در حالی که غیرت در همه موارد و در بحث دفاع از ناموس دینی و عزت مملکت لازم و ضروری است.

وی  درادامه با اشاره به سالرزو قیام مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی گفت:قیام مردم و حوزه علمیه قم در دی ماه سال 56 به خاطر انتشار مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات نسبت به حضرت امام خمینی (ره)بود که این اعتراض مردم  قم و به تبع آن در سراسر کشور عامل شتاب زای پیروزی انقلاب را در پی داشت.

حجازی در ادامه با اشاره به روند تکمیلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان گفت:در این موضوع با فرماندار شهرستان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی های لازم انجام شده که ادامه پروژه تکمیل مصلای این شهر را در اختیار ستاد نماز جمعه قرار دهند و تلاش کنند با پیمانکار پروژه هر چه زودتر تسویه حساب نمایند تا ستاد نماز جمعه با همکاری مردم مومن گچساران به روند تکمیل مصلی سرعت عمل دهند.

 روحانیت سپر حفاظت از این مملکت است

وی درادامه با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری چند تن ازطلاب در بین صلاتین گفت: امامه به عنوان یک مدال و یک مقام برای فرد طلبه است و طلاب به عنوان فرماندهان قرارگاه جنگ نرم باید با قدرت علمی و اخلاقی در مقابل انواع تهدیدات و هجمه های دشمنان مقابله کنند.

وی افزود: مومنین بایدحوزه های علمیه و روحانیت را تقویت کنند چرا که روحانیت سپر حفاظت از این مملکت است.روحانیت از ملت و مملکت دفاع خواهد کرد و در جنگ های مختلفی که در طول تاریخ اسلام صورت گرفت روحانیت به وسط میدان آمد و از مملکت و اسلام جانانه دفاع کرد.

حجازی تصریح کرد:آن چیزی که مملکت را با اقتدار و عزت به پیش می برد همان روحانیت است.

گفتنی است در بین صلاتین جمعه و عصر به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام 5 تن از طلاب واجد شرایط حوزه علمیه گچساران، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها