نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. بهمن 1399 - 17:51
نماینده سهامدار شرکت "پناه صنعت پارت" در پتروشیمی گچساران گفت: این نکته هم باید مورد توجه قرار گیرد که امروز کارگران پتروشیمی به نوعی بحث معوقات و مطالبات حقوقی شان را بهانه کرده بودند درحالی که بیشترین واکنش کارگران به بحث تغییر ساعت کاری شان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامعلی پناهی ،نماینده سهامدار شرکت "پناه صنعت پارت" در پتروشیمی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر مطالبات کارگران این مجتمع گفت:باید توجه داشت که معوقات و مطالبات کارگران مجتمع پتروشیمی گچساران حدود سه ماه (آبانماه،آذرماه، دی ماه)است که عقب افتاده و ذکر4ماه معوقات به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی افزود:بنابراین در جلسه ای که امروز با نمایندگان کارگران داشتیم، قول دادیم که حقوق آبانماه نیز شنبه آینده پرداخت شود هرچند تلاش داریم که اگر هم بشود فردا پنجشنبه پرداخت شود، اگرچه تقریبا عرف پروژه هم همین است که تا صورت وضعیتی شکل بگیرد و روال اداری کار انجام شود و حقوقی نیز پرداخت شود، به نوعی هم برهه زمانی دوماه عقب افتاده را داریم.

پناهی در ادامه تصریح کرد:طبق روال امسال بین یکم تا سوم حقوق کارگران پرداخت شده است، بنابراین امروز یک بهمن ماه بود و ما هم قول دادیم که شنبه و یا حتی زودتر هم حقوق ها پرداخت خواهند شد.

 نماینده شرکت پناه صنعت پارت اظهارکرد:البته این نکته هم باید مورد توجه قرار گیرد که امروز کارگران به نوعی بحث معوقات حقوق را بهانه کرده بودند درحالی که بیشترین واکنش کارگران به بحث تغییر ساعت کاری شان بود.

وی ادامه داد:بنابراین تا آخر مهرماه امسال ساعت کاری 10ساعت بود که بخاطر فصل پاییز و اینکه روزها کوتاه می شوند یک ساعت از ساعت کاری نیز کم شد،اما با توجه به شرایط این روزها نیز از20دی ماه کارفرما به شرکت های فعال در پتروشیمی گچساران نامه ای ابلاغ کرده است که تایم کاری از هفت صبح تا 18عصر باشد.

پناهی افزود:با این وجود تاریخ نامه از 20دی ماه بود که بنا بردلایلی قرار شد از اول بهمن ما این موضوع تایم کاری هم اجرایی شود، هرچند قرارداد کارگران طبق قانون کار و اداره کاری است و از تایم کاری شان هرچند ساعتی هم که بگذرد اضافه کارشان را دریافت می کنند و ما هم وظیفه داریم که پرداخت کنیم.

نماینده شرکت پناه صنعت پارت اظهارکرد: امروز هم با کارگران که صحبت می کردیم اینکه ماه به ماه برای آنها مستند فیش حقوقی صادر می کنیم و اگر کسی هم فکر می کند ذره ای از حقش ضایع شده است به کارشناس اداره کار مراجعه کند و اگر ریالی هم کمتر گرفته بنده نیز پرداخت می کنم.

وی ادامه داد:بنابراین وقتی دو هزار کارگر در پروژه ای مشغول به کار هستند،به هر حالی اندک افرادی هستند که براساس نا آگاهی بدنبال ایجاد تنش در مجتمع هستند که به تبع افرادی را با خودشان نیز همراه می کنند، به هرحال در این مدت خیلی موضوعات از این قبیل را مدیریت کردیم.

پناهی گفت:بنابراین کسی که این کلیپ را گرفته و منتشر کرده است از یکی از ساختمان ها مجاور این شیطنت را انجام داده و بیان می کند که کارگران چهارماه حقوق معوقه دارند در صورتی که اینگونه نیست.

نماینده شرکت پناه صنعت پارت اظهارکرد:موضوعی دیگری که باید توجه کرد این است که ما صورت وضعیت ماه گذشته را از کارفرما نگرفته ایم و بالغ بر 380میلیارد هم الان از کارفرما طلب داریم،اما اجازه ندادیم که حقوق کارگران عقب بیافتد و کارگران تحت فشار قرار بگیرند.

پناهی تصریح کرد:شاید از این نیروهایی که در کارگاه داریم بیشتر از 70درصد نیز با توجه به این شرایط هر موقع هم مراجع کرده اند، از 300هزارتومان گرفته تا 3میلیون تومان مساعده دریافت کرده اند و اینکه اگر کارگری نیز مشکلی داشته باشد بازهم همکاری لازم را در جهت رفع مشکلات کارگران داشته ایم.

وی در پایان گفت:به هرحال ما هم صورت وضعیت معوق نزد کارفرما داریم درحالی که کارفرما هم تمام تلاش را دارد که مشکلات هم مرتفع شوند، اما در این کلیپ به نوعی بزرگنمایی صورت گرفت و اقدام شایسته ای هم نبود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها