نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. اسفند 1395 - 10:24
جمعی از کارگران قراردادحجمی شرکت نفت و گازگچساران در پی تجمع اعتراض آمیز خود خواستار پیگیری مصرانه مسئولین نفت برای بهبود وضعیت قراردادی و معیشتی خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بیش از 70 نفر از کارگران حجمی شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت مبهم و نامشخص قرارداد هایشان در جلوی ساختمان اداره مرکزی( دفتر مدیر عامل ) این شرکت تجمع کردند.

این کارگران علت تجمع را عدم دریافت هرگونه پاداش،مشکلات و وضعیت مبهم قرارداد کاری، پرداخت با تاخیر حقوق وتبعیض با دیگر نیروهای شرکت نفت و گاز می دانستند و در پی مطالبات خود که از سالیان گذشته تاکنون بدون نتیجه باقی مانده بود، اعتراض کردند.

یکی از کارگران در گفتگو با این پایگاه خبری گفت:با اینکه ما کارگران با تمامی جان و دل در این شرکت مشغول کار هستیم اما همچنان بعد ازچندین سال کار و تلاش در این شرکت وضعیت قراردادمان مبهم و نامشخص است.

یکی دیگر از کارگران می افزاید:اکثر نیروهای حجمی دارای تحصیلات عالیه و به نوعی در کار خود صاحب تخصص و حرفه هستند و بیشترین فشار کاری این شرکت به نوعی بر گردن همین کارگران است.آیا با این وضعیت مبهم قراردادها و تاخیردر پرداخت حقوق ها دردی از این کارگران مظلوم و خانواده‌شان دوا می‌کند؟.

دیگری نیز درادامه می گوید:بیش از 350نفر نیروی حجمی در این شرکت مشغول به کار هستندکه متاسفانه با مشکلات زیادی روبرو هستند.نزدیک به یکسال است که پیمانکار واحدی نداریم و به صورت دستور کاری حقوق دریافت می کنیم و این در حالی است که در طول این یکسال حدود 12پیمانکار عوض کرده ایم!.

وی می افزاید:نمی دانم این همه تبعیض در شرکت نفت برای چیست؟چطور است که دیگر نیروهای این شرکت به طور مرتب و سالانه پاداش دریافت می کنند اما ما همچنان از این مسئله به دور بوده ایم و تنها نامش را شنیده ایم.

دیگری می گفت:مسئولین شرکت نفت و گاز گچساران باید برای ایجاد امنیت خاطر کارگران و بهبود وضعیت قراردادی و معیشتی آنان که گردانندگان اصلی صنعت نفت هستند، از هیچ تلاشی جهت رفع این مشکل دریغ نکنند.اما متاسفانه تاکنون از سوی مدیران این شرکت هیچ اقدام موثری در این خصوص انجام نشده است.

حال از مسئولین دولت تدبیر و امید در شهرستان گچساران باید پرسید چه کسی جوابگوی این بی تدبیری است و جواب این جماعت زحمتکش جامعه را چه کسی خواهد داد؟

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

این تبعیض را مدیران به خاطر نشان دادن قدرتشان به همدیگر سبب می شوند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها