نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. بهمن 1396 - 15:41
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت:كارشناسان اين شركت موفق شدند در سال 96 در مراحل مختلف عمليات سرچاهی حدود 800 هزار بشكه نفت را از چاه های كيلوركريم ، گلخاری ، پازنان و رگ سفيد را به وسيله دستگاه های (MOS & MOT) استحصال نمايند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صيدالي،مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران ،گفت:توسعه صنايع نفت و گاز بدون توجه به تأثيرات آن بر محيط زيست ، موجب بروز بحران هاي زيست محيطي مي شود و اين شركت به عنوان دومين توليد كننده نفت همواره خود را متعهد به حفظ محيط زيست پيراموني خود را مي داند .

وي ادامه داد : شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران با توليد روزانه 630 هزار بشكه نفت و بيش از يك ميليارد فوت مكعب گاز خشك ميعانات گازي ، افزون بر صيانت از منابع نفتي و رعايت اصول و ضوابط ايمني ، اقدامات مؤثري را نيز به منظور جلوگيري از آلودگي محيط زيست برداشته است .

مديرعامل نفت  وگازگچساران تصريح كرد : با برنامه ريزي كه در اين شركت صورت مي گيرد موفق شده ايم با بكارگيري دستگاه هاي فرآورش نفت خام سالانه از سوزاندن هزاران بشكه نفت در گودال هاي سوخت در محل چاه جلوگيري به عمل بياوريم .

صيدالي گفت: انجام آزمايشات جرياني در گذشته از طريق جريان دادن چاه به گودال سوخت سرچاهي صورت مي گرفت  واين عمليات موجب آلودگي محيط‌ زيست و هدر رفت سرمايه ملي مي شد.

وي خاطر نشان كرد : باتوجه به سياست هاي كلي شركت ملي نفت ايران و لزوم توجه و انجام فعاليت براساس توسعه پايدار اين شركت در سالهاي اخير موفق به ساخت و در مدار قرار گرفتن 3 دستگاه تفكيك گر سيار نفت MOS و يك دستگاه فرآورش MOT شده است .

مديرعامل نفت  وگازگچساران با اشاره به نقش اين دستگاه ها اظهار کرد : اين مهم منجر به كاهش حجم نفت سوزانده شده ، جلوگيري از آلودگي محيط زيست ، جلوگيري از هدر رفت سرمايه ملي ، افزايش توليد و اعمال دقت بيشتر در اتخاذ تصميم مقتضي جهت توسعه ميادين ، انجام عمليات در راستاي بهره برداري به موقع از چاه و طراحي تسهيلات فرآورش مناسب ميدان گرديده است .

صيدالي تصریح كرد:كارشناسان اين شركت موفق شدند در سال 96 در مراحل مختلف عمليات سرچاهي حدود 800 هزار بشكه نفت را از چاه هاي كيلوركريم ، گلخاري ، پازنان و رگ سفيد را به وسيله دستگاه هاي (MOS & MOT) استحصال نمايند .

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها