نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. ارديبهشت 1396 - 11:21
شهیدی که در چنین روزی به شهادت رسید/
زمزمه های عاشقانه یک شهیدگچسارانی+عکس
شهید بسیجی "خدارحم دامن خشک" از افرادی بود که زندگی اش در معامله با خدا گذشت ،از کودکی تا لحظه شهادت اندیشید که چگونه مسیر سلوک را به عشق خدا و اهل بیت علیهم السلام طی کند و این مناجات کوتاه برگی است که بر این مدعا گواهی می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شهید "خدارحم دامن خشک" ،دهم تیرماه سال 41در یکی از روستاهای گچساران به دنیا آمد پدرش عروجعلی و مادرش صلبی نام داشت تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت

در همين ايام چون لشکريان بعثی به مهين اسلامي مان حمله ور شده بودند تکليفش را اين دانست که به سوي ديار عاشقان و دانشگاه خودسازی  و رزم بشتابد و بالاخره با روحيه ای آکنده از عشق و شور و صفا پس از چندين بار اعزام به جبهه منطقه عملياتی اروند رود به خيل شهيدان پاکباخته در راه حق پيوست.

این شهید والامقام در 5اردیبهشت ماه 64درمنطقه اروند رود براثر اثابت ترکش به صورت،دست و شکم شهید شد.مزار این شهید والا مقام در روستای سید جمال الدین شهرستان زادگاهش واقع است.

وصیت نامه شهید خدارحم دامن خشک

ان الله يحب الذين يقاتلون فى سبيله صفا كانهم بنيان مرصوص 

بدرستي كه خداوند دوست مى دارد كسانى را كه در راهش چون دژهاى استوار پيكار مى كنند . (سوره صف آيه 4) 

اكنون كه اين وصيت نامه را مى نويسم همچون دفعه قبل خودم را لايق كشته شدن در اين راه نمى بينم ، و از خداوند مى خواهم كه اين سعادت ، شهادت را نصيب من بفرمايد

ما مسلمانان به حكم اينكه به قرآن كريم ايمان و اعتقاد داريم ، مرگ نيستى و نابودى نيست بلكه انتقال از عالمى به عالم ديگر و از نشئه اى به نشئه اى ديگر است و حيات انسان به گونه اى ديگر ادامه مى يابد ، روح يا نفس انسان ملاك شخصيت واقعى انسان است و جاودانگى انسان به واسطه جاودانگى اوست ، از نظر مقاوم و مرتبه وجودى در افقى مافوق ماده و ماديات قرار گرفته است . 

روح يا نفس هر چند محصول تكامل جوهرى طبيعت است اما طبيعت در اثر تكامل جوهرى كه تبديل به روح يا نفس مى شود افق وجوديش و مرتبه و مقام واقفش عوض مى شود و در سطح بالاترى قرار مى گيرد يعنى از جسن عالمى ديگر مى شود كه عالم ماوراء طبيعت است و هنگام مرگ آن حقيقت مافوق مادى باز ستانده و تحويل گرفته مى شود . 

قرآن كريم مى گويد : 

قيامت تجديد حيات است و تجديد حيات چيزى است كه نمونه كوچك آن را در روى زمين مى بينيم و در حديثى از پيغمبر (ص) آمده هر وقت بهار را ديديد بسيار از قيامت ياد كنيد يعنى بهار مثالى و الگويى از قيامت است . 

*در بهار سرها همه پيدا شوند /هر چه خورده است اين زمين رسوا شود 

خدايا از تو مى خواهم براى ما مقدر كنى از نوع آن قضا و قدرى كه يقين و تبديل نمى پذيرد . 

خداوندا : تو شاهدى از آن لحظه اى كه از خانه خارج شده ام فقط به خاطر تو و براى رضاى تو آمده ام . 

پدر و مادرم ، خانواده ام و دوستانم را ترك گفتم زيرا عشق من به تو مهمتر از دوستى آنان بوده است . 

خداوندا : مرا لحظه اى به خودم وامگذار كه به تو سخت محتاجم . 

دوستان و آشنايان من راهى را رفتم كه حين (ع) انتخاب كرد ، چرا كه معبودم الله ، مكتبم اسلام ، كتابم قرآن ، حزبم حزب الله و رهبرم روح الله مى باشد . 

خداوند را سپاس مى گويم كه مرا در اين برهه از زمان به دنيا آورد و به من توانايى داد تا در صف جند الله قرار بگيرم .

خمينى را دورد مى فرستم و او را از صميم قلب دوست مى دام زيرا مرا آنچنان رهبرى نمود تا به محبوبم الله برسم ، آن گلوله را دوست مى دارم كه قلبم را سوراخ كند و آن خمپاره و تركش را دوست مى دارم كه پيكرم را پاره پاره مى كند ، چرا كه مرا از اين دنياى پست رهايى مى بخشد و به لقاء الله پيوند مى دهد .

اكنون باز يوم الله ديگرى است ، حماسه عاشوراى حسينى تكرار شده است ، و حسين زمان ما خمينى نداى هل من ناصر ينصرنى سر داده است، و مى گوييم حسين جان اگر در آن فضاى داغ و خونين جز عده اى محدود تو را يارى نكرد ما پيروانت در فضاى گرم و خونين ايران زمين دست مردانگى مشت كرده و به نداى غريب ات لبيك مى گوييم .

حسين جان اى مكتبم اسلام ، اى خمينى رهبر و پيشوايم لبيك ، اين است طريق عاشقان حقيقى .

آشنايان عزيزم از شما مى خوام كه راهم را ادامه دهيد و نگذاريد تفنگم بر زمين بماند سعى كنيد كه خود را اول تزكيه كنيد و با همه ارگانها همكارى فعالانه داشته باشيد .

 بايد همه خويشاوندان مخصوصا پدر و مادرم شاد باشند و در موقع رسيدن خبر شهادت من ، موقع عروسى مرا در نظر بگيرند و هر گونه افسردگى و ناراحتى مطمئنا باعث عذاب روح من خواهد شد ، چون رهبرم فرموده است : 
اگر بنا است همه چيز دنيا با مرگ پايان يابد چه بهتر كه شهادت پر افتخار آخرين فصل زندگى انسان است .

و در آخر همه خواهران و برادران در راه اسلام فداكارى كنند و وحدت خود حفظ كنند . برادران و خواهران شما را به خدا سوگند مى دهم مبادا يك لحظه دريغ كنيد همه شما مى دانيد همه كفر در مقابل اسلام ايستاده اند اگر ما يك لحظه مهلت به آنها بدهيم خبرى از اسلام و دين نيست و ما بايد مردم فلسطين را در نظر بگيريم كه چه بر سر آنها آوردند . 

من از برادران مذهبى مى خواهم جهه ها را همانطورى كه امام عزيز فرموده است گرم نگه دارند تا اين ديوانه (صدام) را نابود كنيد . 
از خواهران مى خواهم كه سنگر خود كه همان حجاب است رعايت نمايند . 
ان تنصروا الله ينصركم 

اين زمزمه من است ، خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار .
27/11/63

پيام شهيد:

ما مسلمانان به حکم اينکه قرآن کريم ايمان و اعتقاد داريم، مرگ نزدمان نيستي و نابودي نيست بلکه انتقال از عالمي به عالمي ديگر و از نشايي به نشايي ديگر است حيات انسان به گونه اي ديگر ادامه مي يابد. روح با نفس انسان ملاک واقعي انسان است و جاودانگي انسان به واسطه جاودانگي اوست.

خميني را دورد مي فرستم. او را از صميم قلب دوست مي دارم زيرا مرا آنچنان رهبري کرد تا به محبوبم الله برسم.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها