نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. مرداد 1394 - 0:57
شرکت کنندگان در مراسم زمانی غافلگیر شدند که چند مرد نقابدار را دیدند که شمشیر به دست عروس و داماد را به همراه پخش این سرود در یک قفس که پیشتر تدارک دیده شده بود، حبس کردند و عروس و داماد در قفس به رقص و پایکوبی پرداختند.

به گزارش آفتاب جنوب،با وجود اینکه موضع رسمی اغلب کشورهای جهان موضعی خصمانه علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» است و علیه آن اعلام جنگ کرده است، اما این گروه تکفیری درحال توسعه و گسترش نفوذ خود در شرق و غرب جهان است و به نام گذاری مناطقی که تصرف کرده، تحت عنوان ولایت های مختلف و جدید ادامه می دهد، گویی «ابو بکر البغدادی» سرکرده این گروه درحال افتتاح یکی از شعبه های رستوان معروف و مشهور «کنتاکی» است.



بسیاری از هنرمندان و منتقدان بر این باورند که رسانه و هنر می تواند، نقش بارز و مهمی در جنگ علیه این گروه تروریستی تکفیری دارد و در این خصوص به اهمیت تهیه و ارائه کارهای هنری اشاره می کنند که در بطن خود پیام بسیج مردمی علیه تهدید و خطر داعش بر وحدت و انسجام کشورها و ملت هایی که آنها را هدف قرار می دهد، را بدهد و موجب تحکیم و تقویت صفوف و اتحاد و همبستگی آنها شود.



جنگی که هم اکنون جامعه بین المللی علیه داعش دست به آن زده است، تنها بعد نظامی را شامل نمی شود، بلکه ابعاد دیگری مانند اقتصاد، سیاست، رسانه ها، تبلیغات و هنر را هم در برمی گیرد که در این مطلب تلاش می شود، در 4 مقوله مورد بررسی قرار گیرد.



1- به سخره گرفتن داعش

بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی اینترنتی چه در جهان عرب و چه در کشورهای غربی کلیپ های ویدئویی در پایگاه های مختلف اینترنتی منتشر کردند که در آنها داعش به سخره گرفته شده است.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

موضوع به سخره گرفتن داعش در آمریکا به صورت پخش تئاتری کمدی از برنامه مشهور Saturday Night Live صورت گرفت که بیش از یک میلیون بیننده آن را مشاهده کردند و در آن عناصر داعش به سخره گرفته شده بودند.



ازدواجی به سبک و شیوه داعش

کاربران صفحات اجتماعی اینترنتی در مصر، اقدام به پخش ویدئو کلیپ هایی کردند که عملیات اعدامی را نشان می دادند که به واسطه داعش به اجرا گذاشته می شد. بی تردید یکی از مشهورترین این ویدئو کلیپ ها دامادی به نام «احمد الشحات» را نشان می داد که در زمان همراعی عروس خود اقدام به پخش سرودی معروف از داعش به نام «صليل الصوارم» کرد.



شرکت کنندگان در مراسم زمانی غافلگیر شدند که چند مرد نقابدار را دیدند که شمشیر به دست عروس و داماد را به همراه پخش این سرود در یک قفس که پیشتر تدارک دیده شده بود، حبس کردند و عروس و داماد در قفس به رقص و پایکوبی پرداختند.این کلیپ ویدئو توجه شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب و درحالی که برخی آن را مورد انتقاد قرار دادند، برخی دیگر از آن شگفت زده و متعجب شده بودند.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

افزون بر آن بسیاری از کاربران شبکه های اینترنتی اقدام به پخش ویدئو کلیپ های تمسخر آمیز درباره داعش کردند که در آن صحنه های ذبح اسرایی که داعش آنها را کافر و مرتد می نامد، به سخره گرفته شده بود.



2- سریال ها و فیلم های «سلفی – وهابی»

 اقدامات و گام های برداشته شده برای کاستن از تاثیر داعش بر آگاهی و بیداری جوامع بشری به نحوه دیگری نیز ادامه یافت و بارزترین آنها سریالی بود که «ناصر القصبی»، کارگردان و بازیگر مشهور عربستانی در سریالی چهار قسمتی به نام «سلفی – وهابی» تهیه و تدوین کرد.



در این سریال این کارگردان و بازیگر عربستانی به این نکته اشاره می کند که بسیاری از عناصر داعش اصلا به این گروه ایمان و باور ندارند و تنها برای رهایی و خلاص شدن از زندگی تلخی که در کشورشان داشتند و یا به طمع کسب پول بیشتر راهی سوریه و عراق شدند.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

همچنین در بخش دیگری از این سریال به زیر پا گذاشته شدن آیین شرع و اسلام توسط داعش به تصویر کشیده می شود که در کشتن نا حق افراد، تجاوز به زنان و کودکان و ایجاد بازاری برای فروش زنان و بردگان نمود پیدا می کند.



همچنین در صحنه ای نشان داده می شود که عناصر داعش از ذبح کردن و کشتن هیچ موجود زنده ای واهمه ندارند، تنها کافی است، به دستور «ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش صورت گرفته باشد.



این سریال با این صحنه پایان می یابد که نشان می دهد، جوانی گردن پدرش را تنها به دلیل روی گردانی از افکار و اندیشه های افراط گرایانه داعش از تن جدا می کند. صحنه ایی که بیش از یک میلیون بیننده را جذب خود کرد.

 

سریال هایی که علیه داعش و در تمسخر این گروه ساخته شدند، ادامه می یابند و در یکی از آنها تحت عنوان «دولت خرافات» به جای «دولت اسلامی» که داعش خود را به این نام می خواند، به میزان رعب و وحشتی که داخل این گروه تکفیری حاکم است، پرداخته می شود.   

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد 



 

دانلود

 

سریال دولت خرافات در 30 قسمت تهیه شد و در آن زندگی روزمره، اقدامات و تعامل های داعش در مناطق تحت تصرفش و همچنین بین عناصر این گروه تکفیری را به سخره می گیرد.

البته بازیگران این سریال بیم و هراس بسیاری داشتند که با پخش آن، از سوی داعش مورد تعدی و تعرض قرار گیرند و جان آنها به خطر بیفتد. 



در این راستا «سیلوستر استلونه»، بازیگر معروف آمریکایی و مشهور به «رامبو» اعلام کرد که خود را برای فیلمبرداری بخش پنجم و آخر مجموعه فیلم های «رامبو» آماده می کند که در آن وی به تنهایی به مبارزه با گروه های تروریستی می رود.

 

استلونه وعده داد که بخش آخر این مجموعه فیلم ها تحت عنوان «لست بلاد» واقع ‌گرایانه تر از قسمت های دیگر مجموعه فیلم های رامبویش باشد. وی گفت که شرکت سازنده و تولید کننده فیلم هایش افرادی را به سوریه فرستاده تا از شرایط و وضعیت حاکم بر این کشور با مشاهده اوضاع و گفتگو با ساکنان محلی اطلاعات جامعی به دست آورند.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

وی خاطر نشان کرد که توسط گروه هایی ویژه مشروح و تفاصیل نبردهای جاری در سوریه علیه داعش را دنبال رصد می کند تا در این فیلم آماده تر و واقعی تر از همیشه جلوه دهد.

همچنین «عماد الفراجین»، بازیگر و کارگردان فلسطینی چند قسمت از سریالش تحت عنوان «وطن روی گدازه آتش» را به نحوه قتل و کشتار داعش و ریختن خون ها توسط این گروه تکفیری اختصاص داد. 



3- آهنگ و سرود

اجازه دهید، به ستاره جدید و عجیب کُردی بپردازیم که مبارزه با داعش را یکی از وظایف خود می داند، اما نه با سلاح که با صدایش!!

«هیلان عبد الله»، خواننده پاپ فنلاندی کُرد تبار نگاه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اینترنتی را با کلیپ های پر دل و جرات خود که در آنها به مبارزه با داعش می پردازد به خود جلب کرد.



جدیدترین آهنگ وی که تحت عنوان «انقلاب» در شبکه های اجتماعی اینترنتی پخش شده، بیش از 8 میلیون بازدید کننده در یوتیوب داشت که باید آن را حاوی پیامی بزرگ برای داعش به شمار آورد.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

هیلان عبد الله متولد شهر ارومیه در 16 نوامبر 1988 میلادی یعنی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که خانه و کاشانه خود را طی بمباران های رژیم بعث از دست می دهد و به همراه خانواده به ترکیه پناهنده می شود.



پس از گذراندن چند سالی در اردوگاه های آوارگان کُرد در ترکیه به فنلاند مهاجرت می کند و تابعیت این کشور را به دست می آورد. وی که هم اکنون 26 سال دارد، کودکی سختی را در فنلاند سپری کرد، چون خانواده اش از جمله اولین گروه مهاجرانی بودند که به این کشور پناهنده شدند.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

وی سال گذشته پس از پخش ویدئو کلیپش در خیابان های اربیل، کردستان عراق در روستای مهجور و متروکه ای در نزدیکی شهر موصل اهالیش با داعش مبارزه کرده بودند، توسط این گروه تروریستی تکفیری تهدید شد.



در سال 2006 هیلان در حالی که 18 سال بیشتر نداشت، با خانواده اش راهی لس آنجلس در آمریکا شد، تا در آنجا به ستاره پاپ تبدیل شود و امروزه وی مهمترین خواننده در این عرصه در مبارزه با داعش است.

 

چگونه می توان بدون سلاح با «داعش» مبارزه کرد

 

صرف نظر از نحوه اجرای این آهنگ ها و ظهور این خواننده روی سن، شیوه وی در مبارزه با داعش، شیوه جدیدی شمرده می شود.

در این عرصه همچنین می توان به «حسام البيضاني»، خواننده عراقی اشاره کرد که آهنگی در تمسخر ابو بکر البغدادی، سرکرده این گروه و حامیان وی و اینکه بطور حتم با شکست مواجه خواهند بود، خوانده و پخش کرده است.



4- ایجاد قید و بندهایی علیه داعش در رسانه ها و شبکه های اینترنتی

مبارزه با داعش به اینجا منتهی نمی شود، بلکه بسیاری از کشورها، پایگاه ها و صفحات شبکه های اجتماعی اینترنتی که حامی داعش شمرده می شود و اشاعه دهنده و ترویج کننده افکار و اندیشه های افراط گرایانه این گروه تکفیری است، را مسدود کرده اند.



همچنین بسیاری از پایگاه های اجتماعی شبکه اینترنتی حساب و صفحات کاربرانی که از داعش حمایت می کنند، را مسدود می کنند. حتی یوتیوب فیلم ها و کلیپ هایی را که شرایط و قوانین آن را در اشاعه خشونت و حمایت از آن نقض می کند، لغو می کند.



در این ارتباط پلیس اتحادیه اروپا معروف به یورو پل اقدام به تشکیل یگانی به نام EU IRU کرده و هدف از تشکیل این یگان رصد و از بین بردن مطالب و فیلم ها و تصاویر منتسب به داعش در پایگاه ها و شبکه های اینترنتی است. این یگان همچنین تلاش می کند، 90 هزار حساب کاربری منتسب به داعش را در شبکه اینترنت مسدود کند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها