نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. مهر 1402 - 13:27
مراسم شور عاطفه‌ها با شعار «آینده‌ساز باشیم» ‌با حضور جمعی از مسئولین در دبستان دخترانه شهدای نفت گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آیین نواختن زنگ «شور عاطفه‌ها» همراه با مدارس سراسر کشور،به‌منظور عشق‌ورزی و مهربانی به دانش آموزان نیازمند، با حضور معاون فرماندار گچساران، مدیر آموزش‌وپرورش،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز گچساران،رئیس آموزش شرکت نفت و گاز گچساران و جمعی  دیگر از مسئولان در دبستان دخترانه صنعت نفت گچساران برگزار شد.

خانم قنبری، مدیر دبستان دخترانه صنعت نفت گچساران در ابتدای این آیین ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) برگزاری جشن عاطفه‌ها را نهادینه کردن فرهنگ انفاق و حمایت از دانش آموزان کم برخوردار برشمرد و اظهار کرد: حضور و مشارکت آحاد جامعه به‌ویژه دانش آموزان در جشن‌های همدلی سبب تقویت روحیه مهرورزی و افزایش همبستگی، مودت و تقویت حس نوع‌دوستی در بین مردم می‌شود.

وی افزود: آموزش‌وپرورش با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) همه‌ساله درحرکتی ارزشمند در آغاز سال تحصیلی و باهدف کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، جشن عاطفه‌ها را با مشارکت دانش آموزان برگزار می‌کند که باید آن را فرصتی برای مهربانی و مهرورزی دانست.

مدیر دبستان دخترانه صنعت نفت گچساران گفت: برگزاری این جشن برای این هدف است که بتوان با دستان پرمهر و باسخاوت خویش، گل‌های لبخند را بر چهره دانش آموزان نیازمند نشانده و آن‌ها را در عرصه تعلیم و تربیت یاری داد.

انوشیروان قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان در این آیین گفت:  جشن عاطفه‌ها موضوعی مبتنی بر دین و مذهب است و این موضوع از باورهای دینی ایرانیان نشأت می‌گیرد و در اهداف آموزش‌وپرورش تبیین شده است.

وی افزود: برگزاری جشن عاطفه‌ها تجلی حرکتی بزرگ با حضور شما دانش‌آموزان به سمت مهرورزی است.بنابراین برای خودمان افتخار می‌دانیم که کاری کنیم تا بی‌دغدغه تحصیل کنید و آینده خود را بسازید و در این راه به همراهی و همکاری شما دانش آموزان بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در ادامه اظهار کرد:دانش‌آموزان امروز به‌عنوان مسئولان آینده کشور باید مسئولیت اجتماعی را مشق کنند تا ساحت تربیت اجتماعی، نوع‌دوستی و زیباشناختی آن‌ها پرورش یابد و وظیفه خود را در قبال افراد جامعه فراگیرند.

در ادامه عبدالله روشن‌ضمیر، معاون فرماندار گچساران فلسفه جشن عاطفه‌ها را پاسداشت نوع‌دوستی برشمرد و گفت:مهم‌ترین مسیر کمال انسان به‌سوی سعادت و خوشبختی در مدرسه و فضای تعلیم تربیت نهفته شده است اگرچه  احسان و نیکوکاری یکی از نشانه‌های بارز ایمان به خدا است.

وی در ادامه به نقش معلمان در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها اشاره کرد و افزود: معلمان در تربیت اجتماعی دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت نیز بیش‌ازپیش تلاش کنند.

در ادامه این آیین معنوی؛ دانش آموزان دبستان دخترانه صنعت نفت گچساران با چیدمانی خلاقانه به اجرای سرود همگانی جشن عاطفه‌ها پرداختند.

نواختن زنگ عاطفه‌ها توسط مدیران گچسارانی و نیز حضور پرشور مسئولان  و دانش آموزان و معلمان دبستان دخترانه صنعت نفت در پای صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی پایان‌بخش این آیین بود.

گفتنی است در این مراسم کمک‌های نقدی دانش‌آموزان دبستان صنعت نفت برای کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت جمع‌آوری شد و اولویت کمک نیز با دانش‌آموزان کم‌بضاعت هر مدرسه خواهد بود.

لازم به ذکر است این آیین باشکوه با همکاری اداره آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

ادامه نیز تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

دیدگاه‌ها

خوب بود

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها