نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. آذر 1398 - 10:05
سوال اینجاست که آیا دولت کسری بودجه خود را با افزایش قیمت بنزین و بعد ها حامل های انرژی و همچنین کاهش یارانه پرداختی به مردم می خواهد جبران کند؟.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید محمد قاضی نیا_نرخ دلار به ضرورت های بودجه ای دولت هم بستگی دارد ،دولت ماهانه ٩ هزار میلیارد تومان به شاغلین حقوق پرداخت می کندوبخشی از حقوق بازنشستگان هم از محل کمک دولت تامین میشود دولت در ماه ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کمک می کند.

هرچند قاعده بودجه نویسی دولت بر یک اصل استوار بود ، حقوق شاغلین و کمک دولت به بازنشستگان باید از محل صادرات نفت پرداخت شود و بعد اگر چیزی ماند در بقیه قسمت ها هزینه شود.

بنابراین با کاهش سنگین صادرات نفت ، حقوق شاغل و بازنشسته از کجا باید پرداخت شود ؟ اگر دولت می خواست حقوق را از محل منابع بانک مرکزی پرداخت کند نرخ دلار سر به فلک می کشید.

اگرچه در مهر ماه دولت ١٢ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کرد و مجموعا ١٣ هزار میلیارد تومان حقوق به شاغل و بازنشسته پرداخت کرد که فقط هزار میلیارد تومان کسری داشته است یعنی حقوق را از محل مالیات پرداخت کرده است.

دولت بقیه هزینه های خود را منهای حقوق ، ٧٠ درصد کاهش داده است لذا دولت بدون اینکه تورم درست کند خود را با کاهش صادرات نفت تطبیق داده است .

سوال اینجاست که آیا دولت کسری بودجه خود در سایر بخش ها به جز حقوق شاغلین و بازنشستگان را با افزایش قیمت بنزین و بعد ها حامل های انرژی و همچنین کاهش یارانه پرداختی به مردم می خواهد جبران کند؟

با این تفاسیر باید گفت که آقای تاجگردون شما که هنگام بودجه ریزی عکس سلفی دونفره از زحمات خود و همکار بازنشسته جهت بودجه ریزی سالانه در فضای مجازی منتشر می نمایید به مردم پاسخ دهید که چرا  بیانیه اعتراضی جهت افزایش قیمت بنزین توسط دولت و در حمایت از مستضعفین در فضای مجازی منتشر می کنید و انتظار دارید مردم چطور قضاوت نمایند که در نزدیکی انتخابات بیانیه های عوام فریب به بهانه حمایت از حق مردم مستضعف منتشر می نمایید!؟.

 به راستی راه حل هایتان برای برون رفت از این اوضاع بودجه ای چه بوده و یا ترجیح می دهید به خاطر انتخابات سکوت اختیار کنید و مردم را با سایر سوژه ها سرگرم کنید؟

پیشنهادات جهت برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی جهت جبران کسری بودجه این است که با این همه تعطیلی کارگاه های تولیدی کوچک، میانه و بزرگ که بیش از دوازدهزار مورد هستند با مدیریت دریافت فرار های مالیاتی بسیار کلان، مدیریت در دریافت مالیات شغل های پردرآمد، جلوگیری هر چه بیشتر قاچاق و دریافت مالیات خانه های خالی که مثلا ۲۰ درصد خانه ها در تهران را شامل می شود می توان بخشی از کسری بودجه دولت را جبران کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها