نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. مرداد 1400 - 14:51
حجت الاسلام حجازی گفت:ان شالله خداوند آیت الله رئیسی و دولت جدید را یاری کنند تا دشمن برای همیشه بفهمد آنچه که می تواند مشکلات بشر را حل کند تنها اسلام ، قرآن و ولایت است و دشمن هرچه تلاش می کند همان مثال آب در هاون کوبیدن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:بحث غدیر بسیار مهم است گرچه زمانش هم گذشته است اما لازم است بیشتر با عظمت غدیر هم آشنا شویم و اگر غدیر درست شناخته می شد جریان کربلا رخ نمی داد و مظلومیت ائمه اطهار علیهم السلام و این همه ظلم به انسان هم روا داشته نمی شد.

وی افزود:جایگاه نماز جمعه جایگاه ارتباط بین حکومت و مردم است، جایگاهی قانونی است که امام جمعه منصوب می شد آنهم از طرفی کسی که به عنوان جانشین امام زمان(عج) مملکت را مدیریت می کند؛ به تعبیر مقام معظم رهبری نماز جمعه مرکز و قلب فرهنگی هر شهری است و امام جمعه سخنگوی نظام جمهوری اسلامی در آن شهر است درحالی که جایگاه نماز جمعه جایگاه ارتقاء شهرستان است و لازم است مردم با نهاد نماز جمعه بیشتر ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:بنابراین امام جمعه حلقه اتصال بین مردم و مسئولین است و خواسته های مردم به مسئولین را انتقال می دهد و از مسئولین هم توصیه و درخواست می کند که برای حل مشکلات مردم بیشتر تلاش کنند پس لازم است هرچه بیشتر با جایگاه نمازجمعه آشنا بشویم.

امام جمعه گچساران گفت: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ ریاست محترم جمهوری نیز ضمن تشکر از ملت بصیر ،مومن و آگاه ایران اسلامی فرمودند که ملت با انتخاب شخصیتی مردمی و عالی قدر از تبار سیادت و علم و مزین به پرهیزگاری و خردمندی و دارای سوابق درخشان مدیریت، عزم راسخ خود را برپیمودن مسیر نورانی انقلاب که مسیر عدالت و پیشرفت و آزادی و عزت است را نشان داد.

خطیب جمعه گچساران درادامه اظهار کرد:بنابراین چنین شخصیتی را ملت بزرگ ایران اسلامی انتخاب کردند، که حضرت آقا هم از ملت تشکر کردند و چنین شخصیتی را پرهیزگار، کاردان، خردمند، با تجربه و ضد فساد نامیدند که این موارد نکات بسیاری مهم است که مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ آیت الله رئیسی نوشته اند.

وی افزود:ان شالله خداوند ایشان و دولت جدید را یاری کنند تا دشمن برای همیشه بفهمد آنچه که می تواند مشکلات بشر را حل کند تنها اسلام ، قرآن و ولایت است و دشمن هرچه تلاش می کند همان مثال آب در هاون کوبیدن است،هرچند با اعلام کاندیداتوری آیت الله رئیسی برای ریاست جمهوری دشمنان نیز شروع به تخریب کردند چرا که دشمن بررسی و مطالعه می کند که آقای رئیسی به صحنه بیایند حتما برایشان خطرناک خواهد بود.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:به کوری چشم دشمنان هم آیت الله رئیسی با رای ملت بزرگ ایران به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند،حضرت امام راحل فرمودند که هر وقت دشمن از شما تعریف می کند بدانید جایی لغزش پیدا کرده اید و هرکجا که دشمن شما را می کوبد پس بدانید که راه را درست می روید و خدا می داند چقدر دشمنان علیه آیت الله رئیسی به انحاء مختلف فتنه ها کرده و می کنند بنابراین معلوم است که آیت الله رئیسی راه را درست می روند.

امام جمعه گچساران گفت:به ماه محرم نزدیک می شویم،امام رضا علیه السلام خطابی به ابن شبیب دارند که قبل از اسلام که مردم کافر بودند ماه محرم را حرمتی قائل بودند و جنگ و خونریزی را ممنوع کرده بودند، اما کسانی که ادعای مسلمانی داشتند حرمت این ماه و پیامبر(ص) را نشناختند و توجه نکردند و فرزندان پیامبر(ص) را به شهادت رساندند و بچه ها و زنان را نیزبه اسارت بردند.

خطیب جمعه گچساران درادامه اظهار کرد:هیئات عزاداری تابع دستورات ستاد کرونا باشند و اگر ستاد کرونا اجازه دادند با رعایت دستورالعمل ها جلسات روضه و عزاداری برگزار شود و درفضای مجازی هم در این خصوص نیز همین فعالیت ها را داشته باشید.

وی افزود:امام راحل فرمودند که محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم ایستاد و به اثبات رسیده است که همیشه حق در مقابل باطل پیروز است،روایتی از ائمه اطهار علیهم السلام وجود دارد که خداوند زمین کربلا را انتخاب کرد به عنوان حرم امن و مبارک و مقدس،چرا که پیکر مقدس و مطهر ابا عبدالله حسین علیه السلام در این زمین قرار دارد.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:متاسفانه شیوع پیک پنجم کرونا بسیار جدی است و در شهر ما هم بیمارستان ها برای بستری بیماران کرونایی با کمبود فضا روبرو هستند و کادر درمان خسته شده اند، ضمن تشکر از زحمات کادر درمان بهترین کار هم این است که همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و از خداوند می خواهیم که هرچه زودتر نیز شر این ویروس را از عالم برچینند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها