نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. تير 1398 - 7:52
نکته اینجاست با وجود این همه هزینه های هنگفتی که برای اجاره و خدمات بالگرداز طریق شرکت نفت گچساران به شرکت های هلیکوپتری پرداخت می شود ،در صورت بروز چنین حوادث تلخی و عدم آمادگی لازم چه کسی یا مسئولی باید پاسخگو باشد؟!!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روز گذشته یکی از کارکنان خدوم شرکت بهره برداری نفت  و گاز گچساران در محل کارش در منطقه پازنان-رگ سفید2 دچار حمله قلبی می شود(حدود ساعت 10و 40دقیقه صبح) که بلافاصله به سمت درمانگاهی در منطقه سردشت زیدون اعزام می شود.

وی به کمک کادر پزشکی حاضر در درمانگاه احیای قلبی می شود ،اما متاسفانه به علت نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز پزشکی در این درمانگاه ،تصمیم گرفته می شود که به سرعت به نزدیکترین بیمارستان در بهبهان اعزام شود.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که در سوی دیگر ،همزمان یکی از مسئولین ارشد اداره ایمنی ،بهداشت و محیط زیست(HSE ) این شرکت جهت پرواز بالگرد به محل فرودگاه گچساران می رود تا هماهنگی های لازم برای اعزام هر چه سریعتر بالگرد را فراهم کند.

متاسفانه کادر پروازی به علت عدم آمادگی لازم و نبود سوخت بالگرد؟!!! ؛پرواز با تاخیری حدود یک ساعت و نیم انجام می شود!(نوش دارو پس از مرگ سهراب) در حالی که مرحوم "علی گماری" جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

هر چند در برخی محافل هم گفته شده که در مسیر اعزام به بیمارستانی در بهبهان موارد احیای قلبی توسط کادر پزشکی انجام می شود و مرحوم گماری مجدد به زندگی باز می گردد،اما متاسفانه در نهایت تلاش کادر پزشکی موثر واقع نمی شودو این اسوه اخلاق و مردانگی بدرود حیات می گوید.

برخی ها نیز گفته اند باور این موضوع(عدم همکاری و هماهنگی بالگرد برای اعزام ) آنقدر براین مسئول ارشد( HSE)و وظیفه شناس شرکت نفت و گازگچساران سنگین تمام می شود که بعد از این اتفاق وی در بخش مراقبت های ویژه نیز بستری می شود.  

نکته اینجاست با وجود این همه هزینه های هنگفتی که برای اجاره و خدمات بالگرداز طریق شرکت نفت به شرکت های هلیکوپتری پرداخت می شود ،در صورت بروز چنین حوادث تلخی و عدم آمادگی لازم چه کسی یا مسئولی باید پاسخگو باشد؟!!.

هر چند باید گفت منطقه پازنان در 100کیلومتری گچساران واقع شده و از مهمترین مناطق نفتخیز این شهرستان به شمار می رود که بالغ بر300نفر در این منطقه مشغول بکارندو بایدتوجه داشت که خدمات موثر و آمادگی به موقع کادر پروازی بالگرد چه در حوزه عملیاتی،اورژانسی،حمایت های پشتیبانی و دیگر موارد می تواند از بروز بسیاری از حوادث احتمالی نیزدر مجموعه عظیم نفت و گاز این شهرستان جلوگیری کند.

اگرچه در پایان شایدهم بتوان نوشت:" پدری مهربان رفت،چون بالگرد سوخت نداشت؟؟!.

این پایگاه خبری تحلیلی حق پاسخگویی و اظهارنظر مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در خصوص این اتفاق را مغتنم خواهد شمرد و آمادگی انتشار اظهارات متولیان امر در این زمینه را دارد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها