نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. فروردين 1397 - 14:55
رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران مطرح کرد؛
احداث سقاخانه در حرم مطهربی بی حکیمه(س) با کمک زائران کویتی
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: هزینه آغاز عملیات احداث سقا خانه حرم مطهر بی بی حکیمه (س) توسط زائران کویتی به میزان۱۵۰ میلیون ریال تامیین شده و هم اکنون این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرزین بهمنی آزاد،رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی دراین خصوص گفت:همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) کاروان زیارتی ۴۰نفره از کویت در قالب گروه‌های سنی مختلف با هدف شرکت در آیین سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) پدر این بانوی بزرگوار به این مکان مقدس مشرف شدند.

وی افزود :در راستای اجرای طرح مودت که در مناسبت های مختلف  و در اماکن مذهبی، امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود این کاروان زیارتی برای ساخت سقاخانه ۱۵۰ میلیون ریال اهدا نمودند.

بهمنی آزاد گفت:احداث سقاخانه در حرم مطهر  بی بی حکیمه (س) با کمک هدیه ۱۵۰ میلیون ریالی زائران کویتی در دستور کار اداره اوقاف  این شهرستان قرار گرفته است  .

مردم کهگیلویه و بویراحمد مفتخر به میزیانی بیش از ۳۰۰ امامزاده هستند که در راس آنها، امامزاده بی بی حکیمه خاتون فرزند بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا(ع) به عنوان یکی از پر آوازه ترین امامزاده های جنوب کشور قرار دارد.

چشمه دارالشفاء از دیگر جاذبه‌های گردشگری حرم بی‌بی حکیمه (س) است که این چشمه از شکاف سنگ‌های آهکی مارنی متعلق به دوران سوم زمین شناسی بیرون می‌آید و آب آن در ردیف آب‌های کلرورسدیم و سولفات کلسیم است که مقدار زیادی گاز سولفور دارد.

آب گرم این منطقه از دو چِشمه تشکیل می‌شود که هر دو چِشمِه در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارند و دمای آب یکی ۳۳ و دیگری ۳۵ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها