نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. آبان 1393 - 21:36
فرماندار گچساران گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اجراي طرح هاي پيشگيری در اين راستا، مطلوب ترين راهبرد مقابله با اين پديده شوم وخانمانسوز است.

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر،با اشاره به تاثیرات منفی اعتیاد در جامعه، افزود: قاچاق مواد مخدر و ترویج آن در کشور هدف استکبار جهت تخریب میهن اسلامی ما و تسلط بر فرهنگ بوده که مسئولان و مردم باید در راستای ریشه‌کنی و پیشگیری از این پدیده شوم همتی مضاعف به کار بگیرند.

 

وی افزود:موادمخدر یکی از معضلات اصلى و جدی جامعۀ بشرى در جهان متمدن امروز است، که میتواند از فردی به فرد دیگر و از نسلی به نسلی دیگر سرایت کند و ابعاد وسیع عوارض ناشی از مصرف آن، زندگی جسمی و روانی فرد و همچنین خانواده، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع را به شدت متاثر و متضرر نمايد.

 

فرماندار گچساران تصریح کرد:اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اجراي طرح هاي پيشگيری در اين راستا، مطلوب ترين راهبرد مقابله با اين پديده ي خانمانسوز است.

 

رحیمی اظهار کرد: بیماری شوم و خانمان‌سوز اعتیاد افزون ‌بر به مخاطره انداختن زندگی افراد، اجتماع و جامعه را نیز تحت الشعاع اثرات منفی خود قرار می‌دهد.

 

فرماندار گچساران ترویج قاچاق مواد مخدر در کشور را از توطئه‌های دشمن در جنگ نرم دانست و تاکید کرد: دشمنان ما هربار با روش‌های گوناگون و جدید در جهت مبارزه با اسلام به صحنه آمده که ملت و مردم آگاه ما باید در برابر این هجمه سنگین فرهنگی دشمن به صورت همگانی به صحنه بیایند.

 

این مسئول یادآور شد:بهسازی درونی افراد جامعه، تقویت بنیان خانواده و انجام کارهای فرهنگی موثر در جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر بسیار ضروری است.

 

وی درادامه با بیان اینکه جلسه فرعی شورای مواد مخدر گچساران طی چند ماه اخیر مرتب در حال برگزاری بوده، با اشاره به دستاوردهای این شورا، خاطرنشان کرد: وظیفه همگانی مردم شهرستان است که جهت مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از نابودی نسل جوان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

ظرفیت موثر رسانه ها در امر مبارزه با مواد مخدر

رحیمی ابرازکرد: نقش مردم، خیرین، معتمدین ومسئولین در خصوص مبارزه با پدیده شوم اعتیاد در جامعه بسیار موثر بوده و مبارزه با این امر جز با کمک و همکاری مردم حل شدنی نخواهد بود.

 

فرماندار گچساران با بیان اینکه رسانه‌ها در امر مبارزه با موادمخدر دارای ظرفیتی موثر هستند، گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با اطلاعرسانی و آموزش همگانی با هدف آگاه کردن مردم در ارتباط با عوارض و اثرات مواد مخدر، یاری گر مسئولان باشند.

 

این مسئول در ادامه تاکید کرد:در مبارزه با مواد مخدر باید نگرش جامعه را تغییر دهیم چون این کار فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه نهادها و ادارات زیادی درگیر این قضیه هستند و باید با عزم جدی به مبارزه این ماده افیونی برویم .

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها