نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. شهريور 1399 - 20:37
عصر امروز شهردار دوگنبدان به همراه خبرنگاران از پروژه های مهم این شهر بازدید کردند؛ پروژه هایی که به گفته مسعود ظفری بیشتر آن ها از اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز شهردار دوگنبدان به همراه خبرنگاران از پروژه های مهم این شهر بازدید کردند.

شهردار دوگنبدان گفت:۱۲پروژه با اعتبار ۶۲۴میلیارد ریال در هفته دولت از اعتبارات داخلی و استانی کلنگ زنی و بهره برداری خواهد شد.

مسعود ظفری بیان کرد: معتقدم که هر لیوانی ظرفیتی دارد؛با توجه به نوع بافت شهرستان و طولی بودن شهر،پس بلوارهای متعددی برای دسترسی بهتر شهروندان دیده شد از جمله بلوار شهید پناهپوری که از جمله این بلوارهاست.

ظفری افزود: در شهر خطی گچساران بلوارهای دیگری همچون بلوار اندیشه در سنوات قبلی نیز افتتاح شد و بلوار شهید پناهپوری بیش از ۵کیلومتر است که گره های ترافیکی زیادی را در این نقطه از شهر باز خواهد کرد.

شهردار دوگنبدان ادامه داد:این حرکت مهمی که در ادوار گذشته اتفاق افتاده این است که بلوارهای متعددی برای در آمدن از  بن بست های ترافیکی در این شهر دیده شده است ، پروژه بلوار شهید پناهپوری موازای با بلوار اصلی شهر از ابتدای باغ فردوس تا کوچه یازدهم شمالی کوی کارکنان دولت با اعتبار ۲۶۵میلیارد ریال خواهد بود که در هفته دولت تا کوچه سوم به بهره برداری خواهد رسید.

ظفری در ادامه تصریح کرد:پروژه کمربند سبز نیز از باغ فردوس تا کوچه ۱۱شمالی کارکنان از دیگر طرح هاست که هم برای جلوگیری از خطرات سیلاب ها ، هم بحث زمین خواری و احداث فضای سبز است که طبق برنامه حدود ۶۷هزار اصله درخت در  طرح کمربند سبز سطح شهرگچساران اجرایی خواهد شد، سرانه فضای سبز در سطح شهرستان گچساران حدود ۱۲/۸متر در حال حاضر است.

وی در ادامه گفت: پارک تپه ای امید با مساحت ۴و نیم هکتار از منابع داخلی شهرداری با اعتبار ۴میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد که در کمترین زمان ممکن تلاش داریم جهت بهره برداری شهروندان عزیز به بهره برداری برسد، مکان احداث پارک در ابتدای بلوار اندیشه (جاده پازنان)خواهد بود.

ظفری افزود: فاز دوم بلوار اندیشه از جاده پازنان تا تپه آفتابگردان خواهد بود که تلاش داریم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد که اعتبار پروژه ۳میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری خواهد بود.

ظفری در ادامه اظهار کرد:بزودی آیین کلنگ زنی احداث ساختمان جدید شهرداری با ۲هزار ۶۰۰ مترمربع در چهار طبقه را خواهیم داشت،هر چند ساختمان فعلی شهرداری بسیار قدیمی است و مشکلاتی هم دارد که احداث ساختمان جدید نیز با اعتباری حدود ۱۵میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار دوگنبدان اظهار کرد:بنابراین درادامه پروژ ها نیزساماندهی بلوار ورودی شهر به نام "شهید سردار حاج قاسم سلیمانی"را خواهیم داشت که از پلیس راه تا میدان ورودی شهر (شهید امیدبخش)برآورد حدود ۵کیلومتر است که دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار خواهد بود، ساماندهی ها هم شامل اجرای خاک نباتی،شبکه آب،کاشت نهال،جدول گذاری،رفرژ و روشنایی وسط بلوار و... است.

وی افزود:متاسفانه چندین انبار ضایعاتی در ورودی شهرستان گچساران معضلات و آلودگی بصری ایجاد می کنند ، بنابراین به نوعی سرقت ها را نیز به تبع در سطح شهرستان نیز افزایش داده اند که در بسیاری از موارد تخریب مبلمان شهری توسط برخی افراد را نیز در پی داشته است.

شهردار دوگنبدان اظهار کرد:بنابراین درادامه پروژه ها نیزساماندهی بلوار ورودی شهر بنام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت و از پلیس راه تا میدان ورودی شهر (شهید امیدبخش)برآورد حدود ۵کیلومتر است که دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار خواهد بود،ساماندهی شامل اجرای خاک نباتی،شبکه آب،کاشت نهال،جدول گذاری،رفرژ و روشنایی وسط بلوار است.

وی تصریح کرد:پارک محله ای "شهید غلامرضا نظر پور"به وسعت ۵هزار متر مربع با اعتبار ۸۰۰میلیون تومان بین کوچه های ترابری چهارتا هفت‌است؛ زمینی که محل تخلیه نخال های ساختمانی بود و مشکلاتی برای شهروندان این منطقه نیز ایجاد کرده بود که در راستای عدالت اجتماعی و توسعه فضای سبز شهرستان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار دوگنبدان در ادامه پروژه ها به بوستان مهر در منطقه گلستان گچساران اشاره کرد و گفت:این بوستان که به نوعی در مجاورت مسکن مهر نیز قرار دارد حدود ۶هزار متر مربع مساحت دارد،  ۹۰۰میلیون تومان نیز اعتبار طرح است که در چند روز آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید درحالی که سرانه فضای سبز این شهر نیز در سال های اخیر از حدود ۸ متر اکنون به ۱۲/۸متر رسیده است.

ظفری در ادامه افزود:پروژه بلوار بی بی حکیمه نیز با عرض ۳۵کیلومتر و بیش از یک کیلومتر طول با اعتباری بالغ بر ۲۸میلیارد ریال است که ۸۰۰میلیون تومان از اعتبارات استانی و دومیلیارد تومان نیز از محل درآمدهای داخلی خود شهرداری صورت گرفته است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و مسیر سه مرکز بیمارستان بی بی حکیمه،دانشگاه پیام نور و دانشکده نفت را شامل می شود.

وی اظهارکرد:احداث بلوار" زنده یاد البرز زارعی" با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید،این بلوار یکی از مطالبات شهروندان کوی مدرس شخصی ، مسکن مهر و منازل کوی نفت جنوبی بود که از بن بست خارج شود که این مهم نیز محقق شد ،که عرض این بلوار نیز ۲۴متر و طول حدود یک و نیم کیلومتر است.

شهردار دوگنبدان در ادامه اظهار کرد:کلیه مراجعات شهروندان به شهرداری توسط سامانه نرم افزار "شهر نما" انجام خواهد شد که در هفته دولت نیز به بهره برداری خواهد رسید؛‌این خدمات شامل پرداخت عوارض،صدور پروانه ساخت،پایان کار و...خواهد بود که در حال حاضر فقط ۴۰درصد خدمات الکترونیک است که با راه اندازی سامانه به صد درصد نیز خواهد رسید.

در پایان نیزاز خبرنگاران تجلیل شد.

تصاویر را مشاهده کنید

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها