نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. بهمن 1397 - 20:31
رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش گفت:نیروی هوایی در سه ماهه اول جنگ به نوعی فرمانده جنگ بود در این مدت "119"فروند از هواپیماهایش را از دست داد و 87شهید کلگون کفن در همان مقطع زمانی تقدیم انقلاب شددرحالی که 11میلیون پوند بمب روی دشمن ریخته شد تا دشمن در خوزستان زمین گیر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب ،امیر سرتیپ خلبان نیک‌بخش حبیبی، رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش در آیین رونمایی از یادمان شهید خلبان "ابراهیم امید بخش" در جمع شهروندان و مسئولان گچساران با اشاره به نقش نیروی هوایی در صیانت از آسمان ایران اسلامی اظهارکرد:شهرستان گچساران به خاطر وجود چاه های فراوان نفت برای دشمن بعثی عراق یک هدف از پیش تعیین شده بود و بدین منظور هم نیروی هوایی به نقش و جایگاه نفت در ادامه اقتصاد کشور اهمیت ویژه ای قائل بود.

صیانت از آسمان بام نفت ایران

وی افزود:یکی از ماموریت های مهم گشت جنگنده اف14،صیانت از آسمان گچساران بود و اگر چاه های نفت این شهرستان کمتر در طول جنگ مورد حمله هوایی جنگنده های دشمن قرار می گرفت بخاطر وجود گشت های خلبانان نیروی هوایی در این منطقه بود که از این شریان حیاتی اقتصادی کشور محافظت می کردند.

ماجرای رشادت های 87خلبان ایرانی

حبیبی در ادامه تصریح کرد:به تاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری نیروی هوایی در سه ماهه اول جنگ به نوعی فرمانده جنگ بود در این مدت نیروی هوایی "119"فروند از هواپیماهایش را از دست داد و 87شهید کلگون کفن در همان مقطع زمانی تقدیم انقلاب شددرحالی که 11میلیون پوند بمب روی دشمن ریخته شد تا دشمن در خوزستان زمین گیر شود.

رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش افزود: زمین گیر شدن دشمن بعثی حاصل رشادت ها و جانفشانی ها خلبانانی بود که حماسه ها خلق کردند،پیکر پاک 58 خلبان جاویدالاثر ما هیچکدام پیدا نشده اند چرا که خلبانان حمله به عمق خاک دشمن می کردند.

خلبانی که به دستور صدام پیکرش به دو نیم شد

حبیبی اظهارکرد:دشمن بعثی برخی از خلبانان ایرانی را درصورت دستگیری مثله می کرد و شهید خلبان "اقبالی" از جمله خلبانان شجاع این سرزمین بودند که دشمن بعثی به دستور صدام پیکر این شهید والامقام را زنده زنده با جیپ به دو نیم تقسیم کرد درحالی که دشمن بعثی بدترین شکنجه ها را علیه خلبانان ایرانی انجام می دادند.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها