نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مرداد 1397 - 12:11
آشنایی سواد آموزان با ضرورت و چرایی اقامه نماز و احکام آن، قرائت صحیح نماز و تقویت نحوه تلفظ اذکار آن، تعمیق و تقویت فرهنگ اقامه نماز و نگرش سواد آموزان نسبت به این فریضه واجب الهی از مهمترین اهداف برگزاری دروه آموزشی "نمازکلید بهشت" درگچساران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید ظهیرالدین پورالحسینی ،مدیرآموزش و پرورش گچساران در آیین کارگاه آموزش عملی نماز با عنوان «نماز کلید بهشت» با اشاره به اینکه امروز فرصتی است تا آموخته‌های خود را در مورد سوادآموزان بررسی کنیم، اظهار کرد:نهضت سوادآموزی یک نهاد انقلابی است و رسالت و ماموریت سازمان در این بستر شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های سوادآموزی آموزش‌های جانبی نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد:حضور در جامعه انقلابی، مسئولیت ما را در زمینه آموزش صحیح نماز بیشتر می‌کند و باید با جدیت در این زمینه به‌ویژه در بین سوادآموزان تلاش کنیم.

آموزش به 290سوادآموز

پورالحسینی اظهارکرد:در کارگاه آموزشی نماز کلید بهشت 50 آموزش دهنده مطالب مربوط به آموزش عملی نمازرا فرا گرفته وبه 290سوادآموز در3دوره سوادآموزی ارائه می دهند.

شهید جلیل پور پیشنهاد دهنده جهاد سواد آموزی

وی افزود:شهید نوروزعلی جلیل پور از شهرستان گچساران نخستین شهید عرصه سوادآموزی در استان وپیشنهاددهنده جهاد سوادآموزی است که هماهنگی اولیه جهت برگزاری یادواره شهید انجام شده است.

پورالحسنی با بیان اینکه طرح «نماز کلید بهشت» با محوریت آموزش نماز برای سوادآموزان برگزار می‌شود، تاکید کرد: این دوره به مدت دو روز در تاریخ 27و 28 مردادماه سالجاری و با رویکرد تقویت میزان آشنایی مخاطبان با احکام نماز اجرا شد که هدف از اجرای این طرح ترویج معارف نماز و فرهنگ درست‌خوانی است.

عبدالرحیم رحیمی ،فرماندار گچساران نیز در این همایش بیان کرد: فعالیتهای آموزش وپرورش گچساران در همه زمینه ها بویژه در ارتقاء شاخص باسوادی جزء فعالیتهای برتر و پیشگام است.

وی گفت: نماز بستر پیوند با ذات حق تعالی است وهرگونه فعالیتی در این زمینه ضروری است.

نشر فرهنگ نورانی نماز

در ادامه نیز رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به لزوم تداوم این دوره‌ها جهت آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی گفت: آموزش دهندگان رسالت مهمی در جهت نشر فرهنگ نورانی نماز دارند و باید بکوشند تا این مهم محقق شود وهمچنین آثار وبرکات نماز علاوه بر سایر جنبه ها، تاثیرات فردی زیادی دارد که باید به این نکته هم توجه شود.

سید الیاس چراغ زاده افزود: این طرح با هدف تقویت فرهنگ صحیح خوانی نماز،آشنایی با احکام نمازو نیز وضو است که از طریق آموزش دهندگان به سوادآموزان انتقال می یابد.

کارگاه 2روزه به مدت16ساعت

وی گفت:در آغاز این طرح آموزش دهندگان در کارگاه 2روزه به مدت16ساعت شرکت می کنند که با مشارکت معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش وستاد اقامه نماز این طرح در استان برای 543 آموزش دهنده برگزار می شود.

درادامه نیز معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت: طرح آموزش عملی نماز برای تمامی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا اجرا می شود.

اقامه نماز جماعت در287مدرسه استان

سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت: در287مدرسه با حضور امام جماعت مرد در دیگر مدارس نیز با حضور مربیان پرورشی نماز جماعت برگزار می شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم در این کارگاه آموزشی گفت:در طرح نماز کلید بهشت هر آموزش دهنده در هر ساعت کلاس درس 10دقیقه آموزش عملی نماز را به سوادآموز ارائه می دهد.

گچساران بیشترین میزان باسوادی را دارد

سیدحمدالله خواهش نیک اظهارکرد:در پایان این طرح از فعالیت ها ارزیابی واز برترین ها تجلیل می شود،شهرستان گچساران با96و6دهم درصد بیشترین میزان باسوادی را در استان دارد و براساس سرشماری سال95تعداد بی سوادان جمعیت 10تا49سال گچساران 2هزار و756نفر است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: میزان باسوادی در استان براساس سرشماری سال95حدود 92و7دهم درصد است.

 این دوره آموزشی 27 و28مردادماه با همکاری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد  بیش از 50 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گچساران حضور داشتند.

آشنایی سواد آموزان با ضرورت و چرایی اقامه نماز و احکام آن، قرائت صحیح نماز و تقویت نحوه تلفظ اذکار آن، تعمیق و تقویت فرهنگ اقامه نماز و نگرش سواد آموزان نسبت به این فریضه واجب الهی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی درگچساران بود.

گفتنی است در آیین آغاز به کار این دوره آموزشی، مدیر آموزش و پرورش گچساران، فرماندارگچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، فرمانده انتظامی گچساران و جمعی دیگر از مسئولین نیز حضور داشتند که برخی مسئولین در سخنان کوتاهی به تشریح اهمیت نماز و ضرورت ترویج اقامه آن به شکل صحیح پرداختند.

در این همایش از سوی آموزش وپرورش گچساران از دست اندرکاران طرح نماز کلید بهشت تجلیل شد.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها