نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. خرداد 1399 - 12:59
این آتش سوزی که از عصرروز گذشته در ارتفاعات روستای آرو (مجاورت سد کوثر) آغاز شده است و با وجود تلاش نیروهای بسیج و محلی مهار نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این آتش سوزی که ازعصر روزگذشته آغاز شده همچنان ادامه داشته و با وجود تلاش نیروهای مردمی،منابع طبیعی و بسیج بیش از چند هکتار از مراتع ارتفاعات "روستای آرو " همچنان در حال سوختن است و به دلیل وزش باد های شدید، مهار آتش به دشواری صورت می گیرد.

به گفته کارشناسان،بخشی از مراتع و جنگل های این سرزمین از منابع طبیعی با ارزش کشورمان به شمار می روند که همه ساله بنابر دخالت عواملی همچون جرقه های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم و عوامل انسانی در شعله های آتش نابود می شوند. 

از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بالغ بر 12 مورد آتش سوزی گسترده درعرصه‌های جنگلی و مرتعی دیار بام نفت ایران به ثبت رسیده که در نتیجه آن بیش از435 هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شده است که با جولان این حجم گسترده از آتش سوزی ها در همین ابتدای امر، سال 99 را می توان سال سیاه جنگل‌ها و مراتع گچساران برشمرد.

درختان بادام از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه به شمار می روند و این درحالی است که 90درصد از اراضی این شهرستان را عرصه های ملی تشکیل می دهند که از این میزان نیز 70درصد مراتع و جنگل ها هستند.

 

دیدگاه‌ها

خداقوت به نیروهای بسیج محلی آرو ننگ بر مسئولین بی لیاقت و بی عرضه که منابع طبیعی و حیات جنگلهای زاگرس را با بی برنامگی و بی عرضگی این مسئولان از دست دادیم و نسل آینده آنها را نفرین خواهند کرد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها