نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. تير 1402 - 11:03
داور لیگ برتر فوتبال گفت: آمریکا در بطن خود دچار تناقض‌گویی است، ادعا می‌کند که می‌خواهد حقوق بشر را مستقر کند، اما خلاف آن عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد راهی داور لیگ برتر فوتبال کشورمان در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: ببینید مبنای حقوق بشر آمریکایی استعمار، زیاده‌خواهی، سودجویی، غارتگری، قلدری و منفعت‌طلبی است به‌گونه‌ای که اهداف موردنظر دولتمردان آمریکایی باید در سایر کشورها به هر شکلی پیاده و فقط صدای آن‌ها هم شنیده شود که در غیر این صورت آن کشورها هم انگ ضد حقوق بشر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین ایلات متحده آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر از گذشته‌های دور تاکنون به شمار می‌رود، اگرچه آمریکایی‌ها همواره انگشت اتهامشان را به سمت دیگر کشورها نشانه می‌روند درحالی‌که این مدعی دروغین حقوق بشر موجب ویرانی تمدن‌ها و کشورهای بسیاری شده است.

 داور فوتبال کشور تصریح کرد: تعارض‌های بسیاری در رویه و عملکرد دولتمردان آمریکایی در خصوص حقوق بشر وجود دارد که به‌نوعی همه جوامع بین‌المللی شاهد و ناظر آن‌ها بوده‌اند که آن‌ها بر اساس منافع خودشان حقوق بشر را تعبیر، تعریف و نیز اجرایی می‌کنند.

راهی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از منافقین و ترور ۱۷ هزار زن، مرد و کودک، تحمیل جنگ هشت‌ساله و حمایت همه‌جانبه از صدام، اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه علیه کشورمان، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، شهادت حاج قاسم سلیمانی و موارد بی‌شماری که ازجمله اقدامات ضد بشری آمریکایی‌ها علیه کشورمان بوده است.

وی افزود: دولتمردان آمریکایی‌ها در بطن خود دچار تناقض‌گویی هستند درحالی‌که ادعا می‌کند می‌خواهد حقوق بشر را مستقر کنند؛ اما خلاف آن عمل کره و می‌کنند. مهم‌ترین دستاورد نظام سلطه برای تحت‌فشار دادن کشورهای مستقل و رسیدن به اهداف سلطه‌گرایانه، حقوق بشر است و جمهوری اسلامی ایران نیز بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده است.

 داور فوتبال کشور اظهار کرد: آنچه حائز اهمیت است اینکه آمریکایی‌ها صلاحیت ارزیابی وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها را ندارند و نمی‌توانند هم در این خصوص مدعی باشد و به بهانه حقوق بشر در امور دیگر کشورها مداخله کند؛ بنابراین آن حقوق بشری که در سیاست‌های دولت آمریکا مطرح‌شده بر مبنای اقدامات منفعت طلبانه است و تلاش آمریکایی‌ها در القای حقوق بشر تنها به‌عنوان ابزاری در راستای منافع سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی‌شان بوده است.

راهی در پایان با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی منافقین، داعش و القاعده گفت: آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه جنایت‌های بی‌شماری انجام داده‌اند که می‌توان به کشتار مردم سوریه، عراق، افغانستان، یمن و...نیز اشاره کرد که آن‌ها به بهانه این نوع از حقوق بشر این جنایات را هم توجیه می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها