نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. دى 1399 - 17:57
پس ازخلف وعده مسئولین استانی و شهرستانی نسبت به بهره برداری خط لوله جدید انتقال آب به روستای دژسلیمان تا نیمه آبان 99 وانتظار اهالی روستا،اما همچنان هیچ خبری از تکمیل این پروژه به گوش نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دژسلیمان نام روستایی است در ۲۵کیلومتری شهرستان گچساران، نزدیک به ۱۰۰خانوار و جمعیتی بالغ بر۳۵۰نفر دارد،مدتی است به واسطه مطالباتی که بر سر مساله آب آشامیدنی در آن شکل گرفته نام این روستا بیش از گذشته به گوش می رسد.

پس از بدقولی مسئولین استانی و شهرستانی نسبت به بهره برداری خط لوله جدید انتقال آب به روستای دژسلیمان تا نیمه آبان 99 و انتظار اهالی روستا،اما همچنان هیچ خبری از تکمیل این پروژه به گوش نمی رسد.

هرچند آب روستای دژسلیمان به دلیل مشکلات رودخانه خیرآباد و گل آلود شدن آب رودخانه پس از بارش های اخیر و ترس از آسیب رسیدن به تصفیه خانه این منطقه، روستائیان نیز نزدیک به دو هفته از وجود همان آب غیرآشامیدنی سابق هم محروم بودند.

بنابراین در ارتباطی که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران با پیمانکار پروژه خط لوله جدید آب شرب به دژسلیمان داشته است، اما متاسفانه خط لوله ای که طی ۱۰ روز قابل بهره برداری است به دلیل بی توجهی مسئولین و عدم پرداخت حتی مبلغ کوچکی از قرارداد به پیمانکار پروژه در مرحله آخر، بازهم نیمه کاره رها شده است.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات آب شرب روستای دژسلیمان در 19مهرماه 99 گفته بود که تامین آب شرب برخی از روستاهای شهرستان گچساران بدلیل نبود منابع تامین آب و بواسطه وجود امکانات و تاسیسات آبرسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز از تاسیسات خطوط انتقال آب شرکت مذکور تامین می شود که با تاسیس شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری و بهره برداری از سد کوثر توسط شرکت آب منطقه ای استان خوشبختانه شهر دوگنبدان و روستاهای حومه شهر در منطقه لیشتر با ایجاد تاسیسات انتقال آب، آب شرب آنها نیز از سد کوثر تامین می شود. 

فیض الله پاسره در ادامه نیز افزوده بود که  تعدادی از روستاهای این شهرستان بدلیل عدم دسترسی به منابع تامین آب پایدار و عدم تاسیسات مستقل انتقال آب، آب مورد نیاز آنها از تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تامین می شود که روستای دژسلیمان یکی از این روستاهاست که جا دارد از مدیرعامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در خصوص همکاری پیرامون تامین آب این روستاها تشکر و قدردانی کنیم.

وی نیز اظهار کرده بود که شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به منظور تامین آب شرب روستای دژسلیمان پروژه ای را مطالعه و در تاریخ 20شهریورماه 96 با حضور نماینده وقت مردم گچساران و باشت در مجلس در کنار ایستگاه پمپاژ سعادت آباد کلنگ زنی کرد.

پاسره در ادامه توضیح داد ضمن عرض پوزش از مردم شریف روستای دژسلیمان به لحاظ طولانی شدن اجرای پروژه، با توجه به اینکه پروژه خط انتقال آب از کنار تاسیسات و خطوط انتقال نفت و گاز می گذرد، لذا به اقتضاء شرایط همجواری عبور عرضی و طولی خط انتقال آب با تاسیسات و خطوط انتقال نفت و گاز و به جهت رعایت کامل نکات ایمنی و HSE هماهنگی های زیادی را می طلبید که شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام بدهد.

وی بازهم افزوده بود که جدای از بحث کمبود اعتبارات مورد نیاز و مد نظر داشتن رعایت کامل نکات ایمنی، مسئله صدور مجوز از طرف شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جهت عبور دادن خط انتقال آب در محدوده مناطق نفت خیز بوده که زمان زیادی را از اجرای پروژه گرفتند و فی الواقع صدور مجوز اجرای پروژه خیلی زمانبر شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان ادامه داد که کل اعتباراتی که در راستای انجام پروژه مورد نظر هزینه شده و در ادامه جهت تکمیل آن هزینه خواهد شد بیش از ۶۰میلیار ریال است که در این برهه با وجود کمبود اعتبارات، پیمانکار تمامی مصالح و لوله مورد نیاز را به پای کار حمل کرده، حفاری کانال مسیرعبور خط انتقال بطور کامل انجام گرفته و عوامل فنی، مهندسی و نظارتی بصورت مستمر پای کار می باشند و کارگاه پروژه نیز با تمامی ادوات و عوامل اجرایی و پشتیبانی در میدان کار فعال می باشند که انشاءالله ظرف یک ماه آینده پروژه آبرسانی به روستای دژسلیمان شهرستان گچساران به بهره برداری کامل خواهد رسید.

پاسره گفته بود که در اجرای پروژه های عمرانی هیچگاه کیفیت و دقت نباید فدای کمیت و سرعت در انجام پروژه ها شوند و غفلت از کیفیت و دقت در اجرای پروژه های عمرانی نباید در قاموس مدیریتی، فنی و عوامل اجرایی پروژه ها جایی داشته باشد.

بنابراین از مسئولینی که خلف وعده کردند خواهش داریم در اسرع وقت پیگیر مشکل چند ساله آب شرب این روستای پرجمعیت گچساران هم باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها