نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. دى 1398 - 9:53
خیرمند:مشکل اصلی شهرستان اشتغال جوانان است،اینجا نه تنها خبری از رشد و شکوفایی نیست چرا که معضل بیکاری نه تنها خود جوانان را افسرده و ناامید کرده بلکه متاسفانه به خانواده ها هم سرایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و در راستای وظیفه رسانه ای بر آن شدیم با کاندیداهای مجلس مصاحبه و دیدگاه و رویکرد آنها را به مخاطبان ارایه دهیم.

نشر این مصاحبه ها دال بر جانبداری نبوده بلکه در راستای منویات مقام معظم رهبری  و برای ایجاد شور وشعف انتخاباتی خواهد بود در همین راستا با یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت و گویی را تنظیم کرده ایم که در ادامه آمده است.

ضمن سپاسگزاری از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، لطفا خود را معرفی کنید و از سوابق و انگیزه حضورتان در میدان رقابتهای انتخاباتی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بگویید؟.

رحمان خیرمند هستم و دانشجوی دکتری منابع آب و هیدرولوژی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران،شاید به نوعی اولین کاندیدای مجلس باشم که به عنوان یک تولیدکننده و کارآفرین در منطقه جنوب مشغول به فعالیت هستم که به همراه پدر و نیز پنج برادرم در این امر فعالیت داریم.

نماینده قشرجوان

انگیزه حضورم در صحنه انتخابات هم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در صحنه های حساس کشور  و نیز خالی بودن جای جوانان در مجلس شورای اسلامی است اگر چه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه سایر کاندیداها و نمایندگان مجلس از مشکلات تولید،همچون یک تولید کننده اطلاع ندارندکه بر خود لازم دیدم برای اشتغال جوانان از راه تولید و نه از راه اشتغال در ادارات و به عنوان نماینده قشرجوان در صحنه حضور پیدا کنم.

تفکرات خود را به کدام جناح سیاسی نزدیک تر می دانید؟.

بنده تفکرات اصولگرایی دارم.

شعارتان چیست و چه برنامه هایی در صورت قبولی در انتخابات دارید؟

شعار انتخاباتی ام حمایت از جوانان است،در حقیقت رفع مشکل اشتغال جوانان (از راه تولید )، مسکن جوانان،ازدواج جوانان و نیز حمایت و حضور  جوانان در پست های مدیریتی از اولویت برنامه های بنده است.

رفع مشکل اشتغال

هرچند معتقدم اشتغال جوانان از روش استخدام در ادارات و نهادهای دولتی به هیچ وجه حل نخواهد شد و فقط موجب تبعیض و بی عدالتی شده ، چرا که با توجه به شرایط اقتصادی کشور در هر خانواده که ۵ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی وجود داشته باشد این شرایط هموار نیست که هر پنچ نفر در ادارات استخدام شوند پس باید شرایط را برای جوانان در بخش های مختلف صنعت ،کشاورزی و دامپروری فراهم کرد.

 در حال حاضر در  شهرستان های گچساران و باشت می توان با توجه به ظرفیت ها در بخش کشاورزی و دامپروری اشتغال ایجاد کرد،درواقع باید جوانان را حمایت کرد تا هم برای خود ، هم خانواده و هم برای دیگران اشتغالزایی کنند؛نه اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما تنها به دنبال نماینده ها و مسئولین جهت استخدام در حراست یا دیگرکارهای خدماتی باشند.

ایجاد اشتغال برای 70خانواده

آیا هم اکنون فعالیت اقتصادی دارید؟ توضیح دهید. (چه موفقیت هایی نیز کسب کردید؟)

بله.بنده نیز فعالیت اقتصادی انجام می دهم و تولید کننده و کارآفرین در بخش کشاورزی ، دامپروری و نیز فارغ التحصیل دانشگاهی در این بخش نیز هستم برای خانواده خود و تقریبا ۷۰ خانواده دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده ام ، چون روستازاده هستم و بصورت عملی و علمی در این بخش به صورت تخصصی کار کرده و هم تولید برای مملکت خود داشته ام و هم شغل ایجاد کرده ام .

کارآفرین برترکشوری

این تولیدات هم به صورت زنجیره ای و تولید به مصرف محصولات کشاورزی و دامپروری در جنوب کشور است ، تولید محصولات کشاورزی و دامپروری،  تولید شیر و گوشت در شهرستان و صادرات به کشورهای همسایه و تسلط کامل به مشکلات در این بخش ، به هر حال تولیداتی که بخشی از صبحانه ، نهار و شام را بر سر سفره مردم می آورد .

بنده هم به عنوان کار آفرین و تولید کننده برتر شهرستانی ، استانی و کشوری از سال ۸۸ تا ۹۸ انتخاب شده ام .

افسردگی و ناامیدی جوانان

چه مشکلات را برای شهرستان در اولویت می دانید؟ و چه طرحی برای رفع آن دارید؟

مشکل اصلی شهرستان اشتغال جوانان است،چرا که بیکاری جوانان نه تنها خود جوانان را افسرده و ناامید کرده بلکه به خانواده ها هم سرایت کرده است ، چرا که پدر و مادر فرزند خود را به دانشگاه فرستاده اند تا بعد از فارغ التحصیلی رشد و شکوفایی فرزند خود را ببیند ، که نه تنها خبری از شکوفایی نیست بلکه به نوعی باعث نا امیدی و افسردگی فرد دانشگاهی و پدر و مادر هم شده است.

بنابراین تا الان مسئولین فقط دنبال طرح های دولت محور بوده اند ، باید با برنامه ریزی دقیق و علمی دنبال طرح های مردم محور باشیم تا بتوانیم مشکلات جوانان را حل کرد،هرچند طرحهای دولت محور موقتی هستند و به نوعی شغل کاذب به شمار می روند.

طرح های مردم محور

معتقدم که با طرحهای عمرانی و دولت محور نمی توان مشکل اشتغال جوانان را حل کرد این طرح ها در خیلی موارد فقط جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارند ،طرح های عمرانی و دولت محور را باید به دولت واگذار کرد و نمایندگان جهت اشتغالزایی باید دنبال طرح های مردم محور باشند .

در مسائل فرهنگی اولویت با کدام یک از حوزه هاست؟.

در مسائل فرهنگی خانواده از اولویت های  اصلی است،که وضعیت دردناک بیکاری متاسفانه در خیلی موارد باعث از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها شده و مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

وضعیت معیشتی فرهنگیان

آموزش و پرورش که پایه و اساس فرهنگ هر جامعه ای است و باید وضعیت معیشتی متولیان تعلیم ، تربیت ، آموزش و فرهنگ حل شود تا یک معلم اولویت اصلیش فقط تعلیم و تربیت باشد ، نه اینکه به فکر اجاره خانه ، اقساط ماشین و یا به دنبال شغل دوم باشد.

اگر چه باید توجه داشت که حفظ سنت ها و آداب و رسوم در کشورمان هم می بایست اولویت بندی شوند و آنچه که باعث حفظ و بنیان خانواده هامی شود را باید جز اولویت اصلی قرار دهیم.

دیدگاه و رویکرد شما جهت بسترسازی جهت  حضور زنان و مشارکت آنان در عرصه های مختلف  و مدیریتی شهرستان چگونه است؟.

زنان پرچمداران مدیریت مشارکتی

باید توجه داشت که زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و به نوعی پرچم داران مدیریت مشارکتی هستند، زنان این شایستگی و ظرفیت را دارند که در پست های کلیدی و مدیریتی از آنها استفاده شوند.

کسب هویت مستقل و بهبود وضعیت و رشد اجتماعی به واسطه قرار گرفتن زنان در پست های مدیریتی به دلیل آگاهی از نیازهای نیمی از جمعیت جامعه می تواند تاثیرات بسزایی در آموزش و نهاد خانواده و در نهایت در جامعه داشته باشند .

بنابراین برای رسیدن به تعادل ، برابری و رفع تبعیضات و در نتیجه توسعه بهتر و کامل جامعه نیاز به آن است که زنان‌بتوانند در  فرایند و تصمیم گیری در سطوح مختلف جامعه شرکت نمایند پس حضور و مشارکت زنان در کارهای اقتصادی از اولویت ها خواهد بود.

مهمترین نقاط قوت و ضعف مجلس دهم را چه می دانید؟

سلفی با موگرینی افتخار مجلس دهم

وظایف اصلی نمایندگان ،قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است که برخی ها نظارت را با کمی داد و فریاد و نطق در مجلس اشتباه گرفته اند ،متاسفانه مجلس ناظر قوی نیست ، مجلس باید فکری در مورد نظارت کند ،چرا اهرمی مثل دیوان محاسبات را در اختیار دارد و می تواند این نظارت را جدی تر کند که اگر مجلس درست در راهش حرکت کند بسیاری از بی اعتمادی ها در جامعه حل خواهد شد و نه اینکه دیدار با موگرینی و سلفی گرفتن به عنوان افتخارات نمایندگان ثبت شود.

به عنوان یکی از کاندیداهای جوان چه صحبتی با دیگر کاندیداهای مجلس دارید؟

مجلس، نماینده مردم می‌خواهد نه دولت‌مرد

درحقیقت مجلس، نماینده مردم می‌خواهد نه دولت‌مرد و ترکیب پارلمان یازدهم باید از افراد با تجربه و جوان باشد، امروز جوانان ایران اسلامی از تخصص علمی و اجرائی بالایی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان برخوردار هستند و تنها اعتماد بزرگان را می‌طلبد تا با ورود جوانان متخصص در عرصه‌های اجرائی کشور، شاهد رشد و تعالی بیشتر ایران اسلامی باشیم.

با توجه به تخصص و دغدغه تان فکر می کنید برای حضور در چه کمیسیونی مناسب هستید؟.

باید توجه داشت که بنده کار اقتصادی انجام می دهم و اشراف کامل به تولید و کارآفرینی و اشتغالزایی دارم  که می توان گفت کمیسیون اقتصادی و یا هم کشاورزی. 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

احسنت به دکتر خیرمند جوان و باانرژی. تا کی جوانان گوشه نشین باشند حتما حمایتت میکنیم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها