نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. مرداد 1398 - 7:45
پاکدل:ولی شاید بتوان گفت بدترین و بی کلاس ترین وحتی زشت ترین پاسخ، پاسخ آن عزیزی بود که از ایشان در خصوص مدرک دکترایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند ” در کَفَش بمان! “.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق نفت و گاز گچساران در واکنش به اظهارات نماینده گچساران در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، درمطلبی نوشت:دیروز نشست نماینده محترم مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با رسانه ها برگزار گردید. گر چه مطابق معمول ایشان به هیچ سوالی پاسخ شفاف، علمی، قانع کننده و مخاطب پسند ندادند ولی آنچه در پاسخهای این نشست موج می زد، فرار از زیر بار مسئولیتِ شرایط و اوضاعی بود که توسط ایشان و دوستانشان بر جامعه و مردم تحمیل شده است و تقریباً با امیدواری به فراموشکاری مردم تا حدی که می خواستند بدیهی ترین فرمایشتشان که هنوز فیلم های متعددی ازآن دست بدست می چرخد را نادیده گرفته و توجیه کند.

ولی شاید بتوان گفت بدترین و بی کلاس ترین وحتی زشت ترین پاسخ، پاسخ آن عزیزی بود که از ایشان در خصوص مدرک دکترایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند ” در کَفَش بمان! “. گر چه همه حاضرین به این پاسخ خندیدند و قانع نشدند و یکی ازخبرنگاران با پخش کلیپش آن را پاسخ ” کوچه بازاری ” خواند و نیز گرچه قبلاً یکنفرازهموطنان عزیز با جستجو در گوگل و یافتن اعتبار دانشگاه مورد ادعا و استعلامهای مربوطه و نیز قرار دادن مستندات و مصاحبه های مختلف کنار هم، ثابت کرده بود که مدرک دکترایی در کار نیست و این هم فریب دیگری بیش نیست.

 اما عدم پاسخگویی و روراست بودن با مردم در یک موضوع که پاسخش یک کلمه “بله” یا “خیر” است و مهمتر از آن اینگونه برخوردِ تقریباغیراخلاقی، تحقیرآمیز با یک خبرنگار و کم محل کردن ایشان آن هم در روز خبر نگار و پس از آنکه جناب نماینده در ابتدای جلسه خبرنگاران را به صداقت و انعکاس واقعیتها دعوت فرمودند!، یک پارادوکس و برای اصحاب رسانه، مردم و سیاسیون اصلا” پسندیده و قابل هضم نیست و جالبتر اینکه برخیها که در حال خود را مکلف به حمایت می دانند، بعد از این نشست به حمایت از آقای نماینده،هشتگِ #منم-هستم، راه انداختند در حالیکه جا دارد به حمایت از خبرنگاران عزیز و به حمایت از حق طبیعی مردم که دانستن است نه پیچاندن، و نه گفتن به عدم پاسخگویی و شانه خالی کردن از مسئولیتها، به جای آن باید #منم-خبرنگارم، #منم دیگه-نیستم،#منم-میخواهم-بدانم، #منم-دکتری-ندارم، #منم-مسئولیت-پذیرم یا #منم-نماینده-پاسخگو-میخواهم، راه می انداختند.

البته نقشِ و حرکتِ مجموعه خبرنگاران و اهالی سایتها و رسانه ها که پیشگامان روشنگری هستند و فکر، اندیشه و قلمشان را قاعدتا به صاحبان زر و زور، نه می فروشند و نه اجاره می دهند، در برخورد با این رویه وحفظ شاُن و منزلت واقعی این قشر فداکار، آنهم در روزی که متعلق به خودشان بوده،بسیار مهم به نظر میرسد.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

این جواب (توکفش بمان)نشانه قدرت گفتمان نیست .نشانه ادب یک نماینده را می رساند . ادبی که هیچگاه در طول تاریخ سیاسی ایران و منطقه محروم ما به گفتمان تبدیل نشد.آن خبرنگار محترم هر که بوده باید یاد بگیرد هیچگاه نباید در مقابل بی ادبی دیگران سکوت کرد . کف چیه؟ از امروز خیلی ها فهمیدند ایشان یک اصلاح طلب نیست هرچه باشد اصلاح طلب نیست چرا که اصلاح طلبان واقعی با منطق و ادب و حرمت به دیدگاه مخالف و...پاسخ می دهند .اگر ایشان فرد مودب و اصلاح طلبی بودند و یا اهل رسانه بودند باید به گونه ای اصلاح طلبانه پاسخ می دادند .این افراد در پستوی قدرت طلبی خویش واژه هایی را یاد گرفته اند که در شان خودشان هست . این خبرنگار یک انسان است و جواب یک انسان را اینگونه نمی دهند .خواه خبرنگار باشد یا نباشد .یک نماینده که قدرت او ناسی از شان و منزلت آرای مردم و قدرت جمهوریت است هرگز در واژگان جمهوریت و شان مردم چنین نیست و نخواهد بود. آقای نماینده!!! اگر دیگران به شما حرمت گذاشته اند و سوالی داشتند تا در روز خبرنگار مطرح کنند ولو ساده ترین سوال ...شان مجلس و خبرنگار خیلی بیشتر از گفتمان شما بوده .چگونه پاسخ دادن را باید در شان و ادب یک فرد جستجو کرد .قطعا شما اصلاح طلب نیستی و این یک واقعیت است .پاسخ شما و گفتمان شما نشانه رعایت اصول گفتمان اصلاح طلبی و حرمت به شان انسانی در آزاد اندیشی است .این گفتمان دیکتاتور مابانه تاریخ مصرفش تمام شده است . انتظار مردم شهر گچساران از شما این نبود که با یک انسان بیان کردید مردم گچساران خیلی با کلاس و با فرهنگ تر از این هستند که نماینده آنها اینگونه سخن بداند
اهل رسانه به نشانه احترام به همکار خود باید جلسه را ترک می کردند نه اینکه می خندیدند.فردا دیگری به بقیه آنها خواهد خندید .این گونه رفتارها محکوم به شکست و ناپسند است .شرع و دین مقدس و قانون برای انسان ها حقوقی تعریف کرده است . گاهی سکوت بزرگترین پاسخ است . اما اگر طرف مقابل دریابد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها