نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مرداد 1397 - 17:01
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد و در حال حاضر تعداد ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی دراین استان که معادل ۴۷ درصد است مقاوم سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عزیز الله مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات مسکن روستایی از سوی دولت  برای نوسازی و بهسازی به صورت تسهیلات قرض الحسنه به روستاها  تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: قریب بر ۵۰ هزار واحد روستایی دیگر در قالب بازسازی مناطق حادثه دیده  تسهیلات مسکن روستایی اختصاص داده می‌شو و نزدیک  بر ۵ میلیون  ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در کل کشور وجود دارد و تا کنون تعداد ۲ میلیون ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در کل کشور  نوسازی و بازسازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد:تا کنون۴۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور در برابر حوادث مقاوم سازی شده است که  پیش‌بینی می‌شود در یک برنامه زمانبندی تا سال ۱۴۰۵ ، ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور مقاوم سازی شود.

مهدیان اظهار کرد: امسال تعداد ۲۰۰ هزار واحد جهت مقاوم سازی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد و این مبالغ به استانها و بانک‌های عامل در جهت دریافت تسهیلات مسکن روستایی ابلاغ شده است.

وی گفت: در سالجاری مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان جهت نوسازی مسکن‌های روستایی اختصاص داده شده است و امسال نیزمبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در جهت بازسازی واحدهای مسکونی حادثه دیده در کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

مهدیان تصریح کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۰ هزار  واحد مسکن روستایی وجود داردکه در حال حاضر تعداد ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان که معادل ۴۷ درصد است مقاوم سازی شده  واین تعداد واحدها با دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومان مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها