نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. فروردين 1397 - 7:02
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۹ اثر معنوی مردم این استان در زمینه‌های میراث فرهنگی و آداب و رسوم در پنج سال اخیر در فهرست آثار ملی ثبت شده است که ثبت ملی آثار معنوی راهبرد میراث فرهنگی برای پیشگیری از به فراموشی سپرده شدن و احیای صنایع دستی، بازی‌ها، آیین و سنت‌های مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمود باقری ،مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در ویژه برنامه نوروزی «نوروزگاه گچساران» که درپارک لاله این شهر برگزار شد،گفت: این ویژه برنامه ترکیبی از برنامه های متنوع شاد و فرهنگی محلی را در خود جای داده و تلاش می کند با رویکرد متفاوت تری در مقایسه با سال های گذشته لحظات خوب و مفرحی را برای گردشگران و بازدید کنندگان از اقصی نقاط استان و کشور مهیا کند.

وی افزود:به منظور ارائه خدمات رفاهی بهتر به مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۷۲۵ بازدید نظارتی از مکان های گردشگری این استان انجام شده است و۶۷۳ هزار و ۷۹ گردشگر تاکنون در مدارس و پارک های کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافته اند.

بازدید بیش از یک میلیون نفراز جاذبه های گردشگری استان

باقری با اشاره به اینکه از۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۹۶۳ نفر از جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد دیدن کرده اند،بیان کرد: ۱۲۲ هزار و ۵۵۰ نفر روز گذشته از جاذبه های گردشگری این استان بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۸۵ هزار نفر در مکان های از پیش تعیین شده اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت:برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ۹ نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی با بیش از ۱۰۰ غرفه در مبادی ورودی شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری آن دایر شده است.

وی خاطر نشان کرد: این شهرستان به دنبال افزایش گردشگران و بازدیدگنندگان برای بازدید از مکان های تاریخی نیست، بلکه کیفی سازی و افزایش درآمد اقتصادی را مورد توجه قرار داده است.

باقری افزود:۱۲۰هزار عدد انواع اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، نقشه، پوستر و سی دی در راستای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع بین گردشگران نوروزی این استان است.

 ۵۹اثر معنوی مردم کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۹ اثر معنوی مردم این استان در زمینه‌های میراث فرهنگی و آداب و رسوم در پنج سال اخیر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

باقری تصریح کرد: ثبت ملی آثار معنوی راهبرد میراث فرهنگی برای پیشگیری از به فراموشی سپرده شدن و احیای صنایع دستی، بازی‌ها، آیین و سنت‌های مردم است.

حمایت از کالای ایرانی با خرید صنایع دستی

وی در ادامه به اشاره به نامگذاری شعار سال  مبنی بر" حمایت از کالای ایرانی" گفت: حمایت از کالای ایرانی در خرید صنایع دستی تجلی می یابد که امیدواریم در سالجاری با خرید صنایع دستی در مناسبت های مختلف از جمله جشنواره ها و برنامه ها بتوانیم هر چه بیشتر به تولیدات بومی و داخلی هنرمندان کشورمان توجه کنیم.

استفاده از تولیدات بومی هنرمندان

باقری خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سالجاری در مناسبت ها برای تقدیر تنها از تولیدات بومی هنرمندان استان استفاده می کند.

گفتنی است برنامه آئینی و فرهنگی نوروزگاهی با هدف ایجاد ماندگاری بیشتر مسافران و گردشگران همراه با بازی های بومی و محلی و اجرای موسیقی محلی کهگیلویه و بویراحمد در محل پارک لاله گچساران با حضورجمعی از مسئولان ، شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شد .

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها