نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مرداد 1394 - 9:27
ملاقات با یک میلیاردر زندانی در اوین به دغدغه برخی نمایندگان تبدیل شده است. قوه قضاییه تاکنون پاسخ مثبتی به این درخواست نداده و معتقد است این ملاقات در حیطه اختیارات نمایندگان مجلس نیست اما نمایندگان هنوز اصرار دارند تا با بابک زنجانی ملاقات کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از اعتماد، یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد» پرده از دلایل اصرار همکارانش برای ملاقات با بابک زنجانی برمی‌دارد. امیر عباس سلطانی می‌گوید: بابک زنجانی از مواضع قبلی خود عقب نشسته است و این باعث نگرانی ما شده است که چرا ایشان حرف‌هایی را که در سال ٩٢ در جلسه‌ای که با کمیسیون انرژی مجلس داشت، پس گرفته است.



سلطانی اما نگرانی دیگری را نیز مطرح می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر این شایبه در میان مردم پیدا شده است که بابک زنجانی در زندان نیست و ما باید به این شایبه پایان دهیم. به نظر می‌رسد در حالی که تنها یک ماه و نیم تا برگزاری دادگاه بابک زنجانی باقی مانده است، اما او همچنان در صدر خبرهاست؛ از نامه‌ای که به رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس نوشته است و به گفته وکیلش در آن نامه بیان کرده اگر بیرون از زندان بود، می‌توانست بسیاری از مشکلات را حل کند تا اصرار نمایندگان برای دیدار با او و اینکه شایعه در زندان نبودنش در میان مردم پیچیده است، با همه این تفاسیر اما به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین دلیلی که نمایندگان را در این ملاقات ثابت قدم کرده است و آنقدر بر آن اصرار دارند، همین باشد که او از مواضع خود عقب نشسته برخی حرف‌های خود را پس گرفته است.



سلطانی می‌گوید: طبق اصل ٧٤ و ٨٦ قانون اساسی یکی از وظایف نمایندگان نظارت بر اجرای قانون است و موضوع بابک زنجانی هم یکی از مصادیق همین مساله است. ضمن اینکه پرونده ایشان ابتدا در کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و بعدا به قوه قضاییه ارجاع داده شد. ما برای تکمیل تحقیقات‌مان نیازمند ملاقات با بابک زنجانی هستیم. ضمن اینکه الان شایبه آزاد بودن او در جامعه پدیدار شده است و ما به عنوان نمایندگان مردم باید به این شایبه پایان دهیم و طبق قانون اساسی این ملاقات حق مسلم ماست.



سلطانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه محسنی‌اژه‌ای در آخرین نشست خبری خود صراحتا به مخالفت قوه قضاییه با این ملاقات اشاره کرده است، چه خواهند کرد، گفت: استدلال ما برای این ملاقات کاملا قانونی است. طبق قانون این حق برای ما به عنوان نمایندگان مردم وجود دارد.



از سلطانی درمورد نامه‌ای که بابک زنجانی به نمایندگان و رییس‌جمهور نوشته است، می‌پرسیم که پاسخ او به این سوال جالب بود و او به طور کلی وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرد و گفت: اصلا چنین نامه‌ای وجود ندارد و از اصل دروغ بوده است. من و همکارانم در کمیسیون انرژی پیگیر این پرونده بودیم و چنین نامه‌ای را دریافت نکردیم، قاعدتا اگر چنین نامه‌ای وجود داشت و مخاطبش نمایندگان مجلس بودند با توجه به اینکه پرونده بابک زنجانی از ابتدا در کمیسیون انرژی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، باید این نامه به دست ما می‌رسید. از سلطانی در مورد تکمیل پرونده بابک زنجانی سوال کردیم و اینکه چه ابهاماتی در این پرونده وجود دارد که نمایندگان برای تکمیل آن نیازمند دیدار با بابک زنجانی هستند.



سلطانی در پاسخ به این سوال از بزرگ‌ترین دلیل ملاقات با بابک زنجانی پرده برمی‌دارد و می‌گوید: زمانی که ما پرونده ایشان را در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار می‌دادیم و در جلساتی که خود ایشان در آن حضور داشتند، صحبت‌هایی را مطرح کردند که امروز به طور کلی آنها را منکر شده است. او به ما گفته بود که به وزارت نفت بدهکار است اما امروز همه‌ چیز را منکر شده و زیر حرفش زده است. ایشان حتی ادعا کرده که مبلغی را به عنوان بدهی نفتی به حساب دولت واریز کرده است در حالی که چنین حرفی به هیچ‌وجه صحت ندارد و معلوم نیست کدام پول به کدام حساب واریز شده است، به نظر می‌رسد بابک زنجانی که در جلسه کمیسیون انرژی حاضر شده بود، با بابک زنجانی که در زندان باید پاسخگوی عملکردش باشد تفاوت زیادی کرده است و بسیاری از مواضع و صحبت‌هایش از آخرین باری که نمایندگان در دوران قبل از بازداشت ملاقاتش کردند، تفاوت زیادی کرده و همین مساله نمایندگان را در ملاقات با بابک زنجانی آنقدر مصمم کرده است و آنقدر بر این دیدار پافشاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها