نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. آبان 1393 - 20:13
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی افراد فتنه‌گر در دامن زدن به بسیاری از اختلافات در این استان، گفت:اگر اختلافات افراد براساس مسائلی همچون نزاع های دسته جمعی و یا قتل دامنه‌دار شود، توسعه‌ای در استان رخ نخواهد داد.

فتاح محمدی صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با اشاره به نشست معتمدین استانی در گچساران و با بیان اینکه زیر چتر امنیت جامعه می‌تواند به توسعه و اشتغال پایدار دست یافت، افزود: به دلایل متعددی از جمله قانع نبودن برخی انسان‌ها و دامن زدن به بسیاری از اختلافات، زمینه برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان ما وجود ندارد.

 

وی افزود:اگر هر فردی نسبت به داشته‌هایش قانع باشد، رفاه، آسایش و نظم عمومی در استان به وجود خواهد آمد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قریب به 50 هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند که همه چشم انتظار و نگاهشان به اشتغال در کار اداری بوده که این قطعا در سال‌های آینده مشکلات بسیاری را بوجود خواهد آورد.

 

محمدی یادآور شد:در استان ما همه به نوعی چه به صورت سببی و چه نسبی با هم فامیل بوده ولی متاسفانه در بحث نزاع‌های دسته جمعی و اختلافات جزء استان‌های بالا در این رابطه هستیم که این اشتغال در بخش خصوصی، امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

 

این مسئول با اشاره به برخی از افراد فتنه‌گر در دامن زدن به بسیاری از اختلافات در این استان، اظهار کرد: اگر اختلافات افراد براساس مسائلی همچون نزاع های دسته جمعی و یا قتل دامنه‌دار شود، توسعه‌ای در استان رخ نخواهد داد.

 

استفاده از ظرفیت‌ معتمدین در راستای ایجاد صلح در منطقه

 

وی در ادامه با اشاره به نشست مشورتی معتمدین کهگیلویه و بویراحمد ،خاطرنشان کرد: هدف مسئولان از تشکیل چنین جلسه‌ای استفاده از ظرفیت‌ معتمدین و افراد با نفوذ در راستای ایجاد صلح و سازش در بین مردم استان بوده تا در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی جلسات و هماهنگی‌های انجام شده در شورای تامین استان، کارگروه معتمدین با محوریت فرمانداری، امام جمعه، دادگستری وشورای حل اختلاف ایجاد شده تا بتوان در راستای جلوگیری از انتقال پروندهها به قانون و دادگاه در حل معضلات و آسیب‌های منطقه فعالیت کرد.

 

محمدی ارسال پرونده و شکایات به مراجع قانونی را علاوهبر سخت‌تر شدن کار، عاملی جهت ایجاد کینه‌توزی دانست و تصریح کرد: در گذشته خون‌بسی با توجه به مشکلات بسیاری که در پی داشت طایفهها و اقوام را به هم متصل و رابطه‌ای خویشاوندی ایجاد می‌کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام قصاص را عین حق می‌داند، گفت: ولی همین اسلام عفو و بخشش را بزرگ‌تر دانسته و ما به دنبال این هستیم که با استفاده از توان معتمدین پرونده‌ها را در اختیار گرفته و طی حمایت‌های مرکز، پرونده‌ها را با صلح مختومه کنیم.

 

با ایجاد امنیت زمینه اشتغال برای جوانان فراهم می شود

 

وی یادآور شد: امسال چهار قتل را در استان به عفو رساندیم و در این راستا تلاش می‌کنیم مشکلات را کاهش و امنیت را در استان برقرار و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

 

محمدی اظهار کرد: اولویت اصلی این کارگروه، رسیدگی به پرونده‌های اصلاح قتل و سپس نزاع‌های دسته جمعی است و در تشکیل این کارگروه هیچ‌گونه نگاه سیاسی و یا قومی قبیله‌ای در کار نبوده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها