نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. شهريور 1396 - 14:30
امام جمعه موقت گچساران گفت:این مردم امنیت می خواهند و مشکلات فراوانی بوده و هست اما بالاترین نعمت، نعمت امنیت است واگر امنیت مردم مشکل پیدا کند آنوقت دیگر جای هیچ برنامه ای نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حوادث اخیر گچساران گفت:چند روز گذشته در شهر و منطقه ما مسائلی رخ داد و یکی از عزیزان در نیروی انتظامی ،شهید فرزادیان و شهید مدافع امنیت برای مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود:در شهر ما چند روز گذشته حوادث تلخی رخ داد، در روز روشن عده ای حمله کردند و دو تا از همشهریان را به قتل رساندند و ناامنی بوجود آوردند و مال و دارایی آنها را به یغما بردند.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:ما اولا تقدیر و تشکر می کنیم از نیروی های انتظامی و نظامی و امنیتی ،اما این مردم امنیت می خواهند و مشکلات فراوانی بوده و هست اما بالاترین نعمت، نعمت امنیت است واگر امنیت مردم مشکل پیدا کند آنوقت دیگر جای هیچ برنامه ای نخواهد بود.

آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند

صفایی ادامه داد: اگر انسان جانش ،ناموسش و مالش در خطر باشد،باید اولا مردم شریف از نیروی نظامی ،انتظامی و آنهایی که وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارندحمایت کنند ،در حالی که خود مردم اصل کارند و ان شاء الله مردم در صحنه بوده و هستند اما توقع است که آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد این ملت برسند.

امام جمعه موقت گچساران افزود:اگر قرار باشد که انسان از خانه اش بیرون بزند و هر لحظه خطری متوجه او باشد زندگی دیگر برای شخص معنی پیدا نمی کند البته عزیزان در نیروی انتظامی شخصیت بزرگی را از دست دادند و در واقع ما یک شخصیت بزرگ همچون شهید فرزادیان را از دست دادیم که تسلیت عرض می کنیم به نیروهای انتظامی و هم خانواده محترم فرزادیان و مردم استان.

وی گفت:واقعا این حادثه، غمناک و جانسوز بود که یک شخصیت برجسته از میان ما رخت بربندد اما باید کاری کرد و مسئولین استان و شهرستان اگر نیروهای انتظامی به امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی بیشتر نیاز دارد باید کمک کنند.

صفایی تصریح کرد:شورای تامین چه در استان و شهرستان قطعا به فکر هستند و قطعا بابت این موضوعات بیشترنگران هستند چرا که مسئله امنیت برعهده آنهاست ،اما عرض بنده این ست که اگر می خواهیم و می خواهید این مسئله ناامنی به پایان برسد و فردی جرات نداشته باشد به انسانی و به شخصی تعرضی کند باید در مقابل انسان های شرور و اشرار باید با قاطعیت برخود شود.

این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند

وی افزود:برخورد با انسان های شرور یک وظیفه است که هم خانواده ها مسئولند و هم آنهایی که دم از تیره و طایفه می زند و بزرگان هر طایفه ای بدانند که مسئول هستند وباید به احترام هر طایفه بزرگان و ریش سفیدان دور هم جمع شوند و این مسائل را جمع کنند،چرا که این موضوعات دارد به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند.

صفایی ادامه داد:بزرگان نصیحت کنند و از عواقب امر بگویند و اگر کسی جنایتی کرد و انسانی را کشت و متوجه آبروی مردم شد قانون باآنها برخورد می کند ،وظیفه گفتن است و وظیفه فرهنگ سازی است و علاوه بر مردم ،خانواده ها و ریش سفیدان وظیفه دولت است و دولت وظیفه برقراری امنیت در هر منطقه ای را برعهده خواهد داشت.

از حقوق مردم دفاع شود

امام جمعه موقت گچساران افزود:نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دولت جمهوری اسلامی هستند و باید از حقوق مردم دفاع کنند و ما ان شاءالله درهفته های آینده توقع داریم که با برنامه ریزی هایی که انجام می شود و آنهایی که جسارت کردند و دو انسان را کشتنداز این تریبون مقدس بشنویم که گرفتند ،برخورد شد وبه سزای اعماشان رسیدند.عرض بنده این است از حقوق مردم دفاع شود و حق کسی پایمال نشود .

جنایات میانمار به پشتوانه دولت امریکا ست

وی درادامه با اشاره به مسئله کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار گفت:هر انسانی و هر مسلمانی که از سیمای جمهوری اسلامی این جنایات را مشاهد می کند می بیندکه به چه غم و اندوهی و مشکلاتی گرفتار هستند و از خانه و کاشانه و از زندگی و همه چیز محروم کرده اند که درواقع این جنایات به پشتوانه دولت امریکا انجام می گیرد.

صفایی تصریح کرد:آنهایی که ادعای حقوق بشر دارند و داشته اند در این موضوع خاموشند و سکوت اختیار کرده اند ،اگر یک یهودی و یک مسیحی در هر جای این عالم ظلمی متوجه اش شود بلند گوهای عالم گوش انسان ها را پر می کند اما این مردم مسلمان مظلومانه و وحشیانه کشته می شوند و از خانه و کاشانه رانده می شود اماهیچکس مدافع آنها نیست.

امام جمعه موقت گچساران افزود:حرف ما این است که باید از هر انسان مظلومی که در هر نقطه از این عالم باشد دفاع کنیم و از مسلمانان عالم و از دولت های اسلامی تقاضا داریم به فریاد ملت مظلوم و مسلمان میانمار برسند چرا که این ظلم ها ممکن است فردایی هم سراغ ما بیاد و دامن ما را هم بگیرد.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند:"اگر صدایی از مسلمانی بلند شود که ای مسلمان به فریادم برسید و کسی به فریادش نرسد، مسلمان نیست".

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها