نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. آبان 1396 - 12:30
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمدگفت:توقع این است که تا پایان سال نشنوم کسی قمه به دست موجب سلب امنیت در شهر شده و یا اگر چنین اقدامی هم صورت گرفت در کمترین فرصت به مجازات برسد، به کسی که با سلاح گرم امنیت مردم را خدشه دار می کند نباید رحم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمددر آیین تودیع و معارفه دادستان گچساران با اشاره به آیه 26سوره مبارکه "ص"، گفت:آنچه را از مفهوم آیه شریفه متبادر می شود جایگاه قضاوت است و باری تعالی قبل از اینکه به ماهیت امر قضا در این آیه شریفه اشاره کنند اول جایگاه قضاوت و شان قضاوت را مورد اشاره قرار داده اند.

وی افزود:زمین با احیای عدالت زنده است و اگر عدالت نباشد انسان ها قربانی یک سری هوس بازی ها ، دون مایگی ها و فاصله گرفتن از انسانیت خواهند شد،آل سعود منحوس را اگر ببینید غرق در نعمت های مادی اند اما چون عدالت نیست در واقع مرده اند و حیات ندارند .

رسالت اصلی دستگاه قضایی احیای عدالت است

مزارعی تصریح کرد:در اصل یکصدو 56 قانون اساسی که برگرفته از این آیه شریفه است رسالت اصلی دستگاه قضایی را احیای عدالت برشمرده است و تبلور حاکمیت اسلامی در حاکمیت و قضاوت امام علی علیه السلام شکل گرفته است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:جایگاه قضاوت جایگاه بسیار والایی است و لذا رسالت هم رسالت بزرگی بنام اجرای عدالت است،عدالتی که امیرالمومنین علیه السلام در آن راه به شهادت رسیدند.

وی گفت:ما الزام داریم که برمبنای قوانین مدون عمل  کنیم هرچند قانون ما در ماهیت برگرفته از شریعت است ،شکل کار ما در قانون امروزی دنیا قوانین شکلی است و شاید شکل کار ما مورد قبول خیلی از بزرگان و صاحب نظران نباشد اما ماهستیم و قانونی که مجلس شورای اسلامی و تایید  شورای نگهبان در اختیارمان گذاشته اند.

لازمه اجرای عدالت در جامعه ایجاد امنیت است

مزارعی افزود:لازمه اجرا و ایجاد عدالت در جامعه فراهم کردن بستری بنام امنیت است اگر امنیت در جامعه ای حاکم نباشد هیچکدام نمی توانیم زمینه اجرای عدالت را فراهم کنیم، امنیت به فرمایش مقام معظم رهبری از نان شب هم واجب تر است .

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمددرادامه با اشاره به آیین تودیع و معارفه دادستان گچساران،گفت:هر تغییری باید تغییر ایجاد کند ،این جابجایی ها باید یک گام رو به جلو باشد و الا چرا جابجایی ها صورت بگیرد، اصل جابجایی این است گه کسی با یک انگیزه و انرژی بیشتری وارد عرصه دیگر بشود و بیشترتلاش نماید.

وی ادامه داد:امروز امنیت برای ما در اولویت قرار دارد و برنمی تابیم که بشنویم در شهرستان گچساران کسی صدای اسلحه اش بلند شد و یا مغازه یا محل سکونت فردی را مورد هدف قرار دهد که اصلا این موارد پذیرفته نیست.

گچساران از نظرامنیت رتبه یک کشورشود

مزارعی تصریح کرد:این پذیرفته نیست که در پارک های شهر صدای شلیک گلوله شنیده بشود،عزیزان ما در نیروی انتظامی باید بیشتر از گذشته مایه بگذارند و دادستان محترم این توقع را دارم که تا پایان سال شهرستان گچساران از نظرامنیت شهرستان رتبه یک کشور باشد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:دادستان کسی است که جانش در کف دستش باشد و نباید ذرهای فکر اینکه با خطر مواجه شود در ذهنش باشد، داستان یعنی شخصا در عرصه عملیات حضور پیدا کردن است.

وی گفت:دادستان حافظ حقوق عامه است و به تمام عرصه ها دادستان می تواند ورود کند و می تواند در کلیه ادارات و سازمان ها و برای دفاع از حقوق مردم و حاکمیت ورود کند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:در ملاقات های مردمی که بنده دارم گاها افرادی مراجعه می کنند و گلایه هایی دارند و توقع دارم دیگر کسی گلایه از مراجع قضایی نداشته باشد.

گچساران در استان دارای اهمیت ممتازی است

وی ادامه داد:گچسارانی که امروز دغدغه ما مدیران دستگاه قضایی استان شده است باید از این نگرانی که نسبت به حوزه گچساران داریم خارج بشویم،امروز گچساران در استان دارای اهمیت ممتازی است ضمن اینکه این شهرستان خارج از حوزه دستگاه قضایی و سایرحوزه ها هم یک شهر ممتازی است ودر حوزه دستگاه قضایی برای ما هم ممتاز است.

در بحث ناامنی یک موردش هم زیاد است

مزارعی افزود:توقع این است که تا پایان سال نشنوم کسی قمه به دست موجب سلب امنیت در شهر شده و یا اگر چنین اقدامی هم صورت گرفت در کمترین فرصت به مجازات برسد، به کسی که با سلاح گرم امنیت مردم را خدشه دادر می کند نباید رحم کرد وهمکاران عین ثواب در این است که قلمتان نلرزد برای کسی که امنیت مردم را به خطر می اندازد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:در بحث ناامنی یک موردش هم زیاد است وتوقع این است که به اشد مجازات و در کمترین فرصت چنین پرونده هایی رسیدگی شودو در مسائل امنیتی هم یک روز برای ما مهم است که باید رضایت مردم در حوزه امنیت جلب شود که با اطمینان خاطر به زندگی خود بپردازند.

 دادستان برخورد قاطعانه وباصلابت داشته باشد

وی ادامه داد:دادستان باید نقاط حادثه خیز شهر را بشناسد و شخصا حضور پیدا کند،مسئولیت دادستانی بسیار مسئولیت سنگینی است و دادستان باید به عنوان شمشیر دست مجموعه دستگاه قضا باید در تمامی عرصه ها بران حضور داشته باشد و برخورد قاطعانه وباصلابت داشته باشد.

مزارعی تصریح کرد:اگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در ارائه خدمات کم کاری کنند نتیجه نا امنی خواهد بود دادستان در این عرصه هم باید ورودکند و باید مراقب باشد،مجموعه ادارات باید به گونه ای به مردم ارائه خدمت کنند که ذره ای سهل کاری موجب بروز ناامنی خواهد شد .

وی افزود:ان شاءالله در آینده ای نه چندان دور شهر نخبه پرور ، ولایی و با منافع اقتصادی فراوان گچساران به عنوان اولین شهر امن کشور معرفی شود و بنده به عنوان خادم مردم استان در پرونده هایی که مخل امنیت عمومی ونیز پرونده هایی که عنوان جرائم خشن را داشته باشند شخصا پیگیری می کنم که در کمترین فرصت به نتیجه برسد.

از ظرفیت شورای شهر برای ایجاد امنیت استفاده کرد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:باید از ظرفیت شورای شهر برای ایجاد امنیت در سطح شهر استفاده کرد بعضی از اخلال های اجتماعی را باید از ظرفیت ریش سپیدان ، شورای حل اختلاف و شورای اسلامی شهر استفاده کرد.

مزارعی در پایان گفت:اجرای عدالت حکم به حق ،زمانی امکانپذیر است که درجامعه امنیت داشته باشیم و وقتی دغدغه امنیت شهر نباشد شهر هم پیشرفت می کند ودر حوزه امنیت حتی اگر یک خانواده هم برای ما احساس ناامنی کند برای ما مسئولیت دارد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها