نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. ارديبهشت 1397 - 17:51
طرح اشتغالزایی پرورش مرغ بومی به همت بسیج سازندگی ناحیه گچساران در روستای پادوک منطقه خیرآباد این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، فرمانده سپاه ناحیه گچساران به همراه جمعی از مسئولین از طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در روستای پادوک منطقه خیرآباد بازدید و درادامه نیز طرح اشتغالزایی پرورش مرغ بومی را افتتاح کردند.

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آیین گفت: این طرح به دلیل اینکه یکی از‏‎ ‎‎راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین ‏روش ها برای ایجاد اشتغال، حفظ ذخایر پرارزش‏‎ ‎ژنتیکی مرغان بومی ‏و بهبود تغذیه افراد جامعه است که می تواند از اهمیت ‏ویژه‌ای برخوردار‏‎ ‎باشد‎.

وی افزود:ایجاد اشتغال پایدار از مهم‎ ‎‏‌ترین اولویت‌های بسیج سازندگی ناحیه گچساران است که ‏با ایجاد ‏اینگونه طرح ها ضمن ایجاد فرصت های‏‎ ‎شغلی جدید در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از ‏کار و تولیدات داخلی نقش ‎بسزایی دارد.‏

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد: اجرای این طرح های کوچک اقتصادی می تواند منشا تحول در اقتصادخانواده باشدکه باید با تفکر انقلابی اینگونه فعالیت‌ها بیشتر شود تا سبب تقویت وضعیت اقتصادی جامعه شود.

نورایی نسب تصریح کرد:فعالیت در عرصه تولید مرغ بومی در واقع فعالیت در حوزه تامین امنیت غذایی جامعه است و با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور،بسیج سازندگی درراستای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، طرح هایی را دنبال می کند که متکی به ظرفیت درونی جامعه است.

گفتنی است برای هریک از 2 ‏واحد پرورش مرغ بومی درروستای پادوک، 100 میلیون ریال ‏‎از تسهیلات بسیج سازندگی ‎اختصاص ‏داده شده است‎ که با راه‌ اندازی این‏‎ ‎تعداد واحد پرورش مرغ بومی برای 4 نفر از اهالی منطقه اشتغال ایجاد شده است‏.  ‎

ظرفیت هر واحد پرورش مرغ، 500 قطعه مرغ است که دوره پرورش مرغ گوشتی 60روز است و دوره پروش مرغ تخمگذار از بدو تولد تا اولین تخمگذاری 6ماه به طول می انجامد.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها