نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. مهر 1401 - 16:49
کارشناس مسائل سیاسی گفت:دشمن مدام در حال توطئه و در صدد اجرای نقشه های شوم علیه نظام اسلامی و منافع آن در منطقه است،اما اینبارهم از مردم ولایتمدار ایران شکست خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید علی رضازاده،کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در خصوص ابعاد فتنه جدید دشمن گفت:انقلاب اسلامی از آغاز پیدایش تاکنون بحران های مختلفی را پشت سر گذاشته و دشمنان داخلی و خارجی برای نابودی نظام برخاسته از این انقلاب انواع توطئه ها را طراحی‌ و اجرا کرده اند.

وی افزود: بنابراین دشمنان برای هر کدام از این بحران ها سناریوهایی را در دستور کار خود قرار داده اند و برای اجرای سناریوهای طراحی شده از سوژه های گوناگون با موضوعات مختلف فرهنگی، اقتصادی، نظامی،سیاسی و..‌‌.بهره می گیرند. به عنوان نمونه نیز سوژه های مورد نظر خلاهای قانونی،بی تدبیری و غفلت بعضی از مسولین،و حوادث و نارسایی ها در عرصه های مختلف داخل کشور به وجود میآیند و منشاء داخلی دارند و یا توسط دشمنان قسم خورده ملت ایران و مخالفین و معاندین نظام ایجاد می شوند.

رضا زاده ادامه داد:البته دشمنان ملت ایران همواره مترصد یک فرصت هستند تا از مطالبات و اعتراضات به حق مردم جهت ایجاد اغتشاش و نا آرامی در داخل کشور از آن بهره برداری کنند و از دل این مطالبات و اعتراضات یک جنگ ترکیبی را علیه نظام جمهوری اسلامی راه بیاندازند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:اگرچه باید توجه کرد که فوت مرحومه "مهسا امینی" در سالن پلیس امنیت اخلاقی تهران، قلب همه مردم ایران را متاثر کرد و تمام مسئولین نظام نسبت به آن ابراز نگرانی کردند و از خانواده مرحومه مهسا امینی دلجویی نموده و بر اساس موازین قانونی قضیه را پیگیری کرده و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی رساندند.

وی افزود:اما با این وجود نیز دشمنان و معاندین نظام جمهوری اسلامی و در راس آنها آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب و کودک کش همه توان خود را به کار بستند که از فوت غم انگیز این دختر جوان هموطن، به عنوان یک سوژه بسیار مهم بهره برداری کنند و از طریق راه اندازی و هدایت یک جنگ ترکیبی به اهداف شوم خود برسند. که ابتدا از طریق هدایت و مدیریت فضای مجازی قشر جوان و نوجوان را که از مدت‌ها پیش به واسطه سهل انگاری سردمداران فضای مجازی کشور،ذهن و فکر اغلب آنان را در اختیار گرفته و تسخیر نموده اند؛ به میدان بیاورند.

رضازاده در ادامه بیان کرد:نکته دوم نیز با گسیل پیاده نظام خود به صحنه اعتراضات و ایجاد حساسیت در معترضین از طریق شبکه های ماهواره ای فارسی زبان محور عبری عربی و غربی و همچنین از طریق فضای بی در و پیکر مجازی و دادن آموزش های لازم به لیدرهای اغتشاش در زمینه تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی،ترور نیروهای امنیتی و کشته سازی و بازآفرینی سوژه های جدید اعتراضات را به اغتشاش مبدل نموده،و آتش اغتشاشات را شعله ور و دامنه و وسعت آن را نیز به سراسر شهرها و حتی به بخش ها و روستاهای کشور توسعه دهد.

کارشناس مسائل فرهنگی افزود:اما نکته سوم هم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود که نتیجه فشار اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و ضعف ساختارهای اقتصادی است و همچنین تعمیم بعضی ناکارآمدی های رده های میانی به راس نظام، شعارهای ساختار شکن سر دهند و مقبولیت عمومی شخص ولی فقیه را مورد خدشه قرار دهند و توطئه همیشگی خود را که عبارت است از ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین تحقق بخشند که البته با حضور به موقع مردم در راهپیمایی های حمایت از نظام در سراسر کشور دشمن مثل همیشه از مردم ولایتمدار ایران اسلامی شکست خورد.

وی در ادامه هم افزود:و نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که دشمن در سه حالت نیاز به ایجاد هیاهو و اغتشاش جهت انحراف افکار عمومی از تمرکز بر مسائل مهم دارد ،اول اینکه وقتی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف موفقیت هایی داشته و یا در آستانه کسب موفقیت هایی است که دشمن نمی خواهد مردم ایران و جهان شاهد پیروزی های نظام جمهوری اسلامی ایران باشند و این موفقیت ها به حاشیه رانده شوند که در این زمینه می توان به راهپیمایی وحدت بخش،باشکوه و دشمن شکن اربعین حسینی، عضویت ایران در پیمان مهم منطقه ای شانگ های و حضور مقتدرانه و مدبرانه رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک و ایراد سخنان هوشمندانه و رسوا نمودن قاتلان شهید سلیمانی اشاره کرد.

رضازاده ادامه داد:موضوع بعدی اینکه دشمن در آستانه یک شکست مفتضحانه در عرصه جهانی است که هیمنه پوشالی آن را برملا می سازد و دشمن و پادوهای داخلی آن رسوا می شوند مثل بحران انرژی در آمریکا و اروپا و زمستان سختی که در پیش روی آنهاست و نتیجه آن خیزش های عمومی در غرب علیه حاکمان و دولتمردان منفور آنهاست.

وی افزود:آخرین حالت نیز این است که دشمن در حال توطئه است و در صدد اجرای نقشه های شوم علیه نظام جمهوری اسلامی و منافع آن در منطقه است که در این زمینه می توان به مناقشه قره باغ و قصد دولت باکو برای تغییر مرز ارمنستان و در اختیار گرفتن کریدور ترانزیتی ایران به اروپاست که با حمایت جدی رژیم صهیونیستی و دولت ترکیه همراه است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه هم گفت:بنابراین ذکر چند نکته هم بسیار حائز اهمیت است ،اینکه مسولین نظام جمهوری اسلامی ایران در قوای سه گانه باید نسبت به رفع دغدغه های مردم در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه معیشتی و اقتصادی اقدام کنند.

رضا زاده بیان کرد: خلاهای قانونی در زمینه های مختلف افتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توسط نمایندگان انقلابی با بهره گیری از نظریات کارشناسان دلسوز و انقلابی با وضع قوانین محکم و به روزاز بین رود. هرچند در شیوه های برخورد با ناهنجاری های فرهنگی اصلاحات لازم صورت گیرد و ضمن افزایش سقف اعتبارات فرهنگی یک مرکز پایش،رصد و هماهنگ کننده امورات فرهنگی نهادها و سازمانهای مربوطه در کشور ایجاد شود.

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: بایستی فضای آشفته مجازی سر و سامان داده شود و ساماندهی این فضا و ارتقای پیام رسان های بومی جهت انتقال کسب و کارها از شبکه های اجتماعی خارجی به شبکه های داخلی با در نظر گرفتن مشوق های لازم صورت گیرد. بنابراین نیروهای امنیتی و انتظامی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند و با فرهنگ سازی از طریق تولید فیلم و سریال،ساخت اسباب بازی،تولید البسه و لوازم تحریر و تبلیغ نقش پلیس در آنها و بیان اقدامات متهورانه نیروهای حافظ امنیت در جهت حفاظت از مال و جان و ناموس مردم وجهه مخدوش شده این نیروها در حوادث اخیر بازسازی و توطئه های دشمنان در این زمینه خنثی شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها