نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. مرداد 1399 - 8:28
مسئول اجرائی موکب شهدای ایل قشقایی:
کمک مومنانه موجب همدلی و هم افزایی در جامعه شد
مسئول اجرائی موکب شهدای ایل قشقایی گچساران گفت:تدبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در تاکید بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی جهت قشر آسیب پذیر از بیماری کرونا ،مسیر جدیدی ایجاد کرد که کاملا راهگشا بود و موجب همدلی و هم افزایی بیشتر در جامعه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی محمد آقایی، مسئول اجرائی موکب ابوالفضل العباس علیه السلام شهدای ایل قشقایی گچساران در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی ضمن پیوستن به پویش #کمک_مومنانه گفت:طی ماه های اخیر موضوع مهمی ذهن مردم را به خود مشغول و همه امورات زندگی بخصوص اقتصاد و معیشت را به خود گره زده است که همانا کرونا ،بیماری که تا الان نه علاج داشته و نه تعارف و همه را با یک دید و عینک دیده است .

وی افزود:هرچند مسئولین و مردم به این باور رسیدند که اولین گام پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است که اجرای طرح مذکور باعث تعطیلی کسب وکار خیلی از مردم شد به نحوی که قشر عظیمی آسیب دیده و شغلشان که با آن مخارج خانواده را تهیه می کردند را از دست دادند و رفته رفته شیوع بیماری واگیر دار کرونا به سمت بحران پیشروی می کرد.

آقایی در ادامه تصریح کرد:در این میان تدبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در تاکید بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی جهت قشر آسیب پذیر از بیماری کرونا ،مسیر جدیدی ایجاد کرد که کاملا راهگشا بود و موجب همدلی و هم افزایی بیشتر در جامعه شد.

مسئول اجرائی موکب شهدای ایل قشقایی گفت: از آنجایی که کمک کردن در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارای قدمت بوده و جوانمردی و فتوت از شاخصه های اصلی اسلامی بودن است، مردم مومن و انقلابی کشور عزیزمان ایران اسلامی همچون سایر ادوار دیگر در میدان جهاد حاضر و به فرمان ولی امر خودشان لبیک گفتند .

وی افزود:بنابراین  بار دیگر مردم با فرمان رهبری، تهدید بوجود آمده از بیماری کرونا را به فرصت تبدیل کردند در حالی که کرونا نیز در کنار تمام مشکلات و  گرفتاری های خود باعث شد تا همگی به اهمیت موضوعات مختلف مهمی از جمله " همچنان هموار بودن بستر های کمک کردن در جامعه " پی ببریم .

آقایی تصریح کرد:بیماری کرونا و به تبع کمک مومنانه موجب شد تا لایه هایی از جامعه که با تفکر غربی سرمایه داری غرق در فردگرایی بودند با تدبیر مقام معظم رهبری شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند را احیاء و به اجتماع برگردندو به صورت واقعی درک کنند که بیماری کرونا ، درد مشترک تمام انسانها بوده و در مسیری که جهت مبارزه انتخاب شده (کمک های مومنانه)فارغ از رنگ ونژاد و سیاست قدم بردارند .

مسئول اجرائی موکب شهدای ایل قشقایی اظهارکرد: پرداخت قسمتی از حقوق سپاهیان اسلام و  مسئولان قضایی و نیز در ادامه کمک های سایر نهادها در لبیک به فرمان علی زمانه در مشارکت مردم در کمک های مومنانه موثر و مشوق بود .

وی تصریح کرد:کمک های مومنانه همچون سایر دست آوردهای نظام حائز اهمیت بوده و باید در حفظ آن  و ادامه مسیر غفلت نکنیم ،هرچند در این اقدام خیر خواهانه ، مردم کما فی سابق به میدان آمدند و بار دیگر این اعتماد عمومی را که با انتشار مطالب متناقض و بدبین کننده به مسئولین نظام بعضا در فضای مجازی خدشه وارد شده بود ، احیا نموده و از این خصیصه ارزشمند که سرمایه اجتماعی لحاظ می شود ، پاسداری کردند .

آقایی در ادامه گفت:مردم نوع دوست ایران عزیز مان در دهه های ۶۰و۷۰  با نبود  ایجاد پویش ها در فضای مجازی خوش درخشیدند و از آن گردنه های سنگین نیز  عبور کردند و اکنون با دستهای پر محبت خود کرونا را به محاصره در آورده و تا آخر در کنار هم خواهند ماند .

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

جای بسی تقدیر و تشکر دارد .در این شرایط بد اقتصادی و بیماری نامیمون کرونا چنین شخصیت وارسته ای بدون هیچ تمنایی به قشر اسیب پذیر جامعه بپردازد.باید دست چنین انسانهایی را بوسید .بها داد.و ارزشگزاری کرد و بکار گرفت.
کمک به نیازمندان یکی از کارهای خیرخواهانه و مومنانه است که موکب شهدای ایل قشقایی این وظیفه را به خوبی انجام می دهد و امید است در آینده گسترش بیشتر داشته باشد...از عوامل اجرایی و مدیریتی موکب شهدای ایل قشقایی تقدیرو تشکر به عمل می آید46886
کمک مومنانه و خالصانه در شرایط فعلی جامعه واقعا ضروری بوده و از زحمات کشیده شده تقدیر و تشکر می کنیم. اجرتان با خدا

نظرات کاربران

تازه های سایت