نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. خرداد 1395 - 13:40
استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: این استان در بخش صنعت برق تنها استانی بوده که نیروگاه صنعت برق ندارد و در صورت حمایت دولت، زمینه و شرایط احداث نیروگاه برق 500 مگابایتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به گزارش آفتاب جنوب،سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح طرح آبرسانی دشت امامزاده جعفر(ع)و ماهورباشت گچساران ،گفت: وقتی استان کهگیلویه و بویراحمد را مطالعه می‌کنیم به سه مزیت خوب می‌رسیم؛برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، وجود جنگل‌ها و مراتع و برخورداری از منابع آب سه مزیت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

وی افزود:بحث نفت و گاز یک بحث ملی بوده و ما در آن نقش چندانی نداریم،اما متسفانه در بحث جنگل‌ها و مراتع نیز نگاه غیراقتصادی به آن صورت می‌گیرد.

 

خادمی تصریح کرد: وجود منابع آب در کهگیلویه و بویراحمد تنها منبعی بوده که می‌تواند به رشد و توسعه این استان کمک کند و روی بحث منابع آبی باید بیشتر توجه و کار کرد.

 

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 8/5 میلیارد متر مکعب از آب کشور را دارد و 6/5 میلیارد متر مکعب آن در این استان تولید می‌شودکه متأسفانه سهم استان ما در حوزه منابع آب از اعتبارات ملی کم و ناچیز بوده و ضروری است که توجه بیشتری در این بخش به این این استان صورت بگیرد.

 

خادمی تصریح کرد:کهگیلویه و بویراحمد تولید کننده برق نیست و این استان نیروگاه برق ندارد و کهگیلویه و بویراحمد این استعداد را دارد که یک نیروگاه 500 مگاواتی ایجاد کندو انتظار داریم که وزیر نیرو در این زمینه با ما همکاری کند.

 

 وی درادامه تنش آبی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر مشکلات در استان برشمردو گفت: انتظار داریم که وزیر نیرو در برطرف شدن این مشکل نیز تلاش و همکاری کند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها