نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. ارديبهشت 1395 - 20:34
فرماندار گچساران گفت:متاسفانه تاکنون با وجود برگزاری جلسات متعدد نتیجه مطلوبی از اجرای این طرح به دست نیامده است که لازم است ادارات ذیربط با برنامه ریزی و مرتفع نمودن مشکلات در حوزه کاری خود تلاش مضاعفی داشته باشند.
به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در خصوص بافت فرسوده گچساران گفت:تاکنون به طور مرتب هم در این شهرستان و هم در مرکز استان جلساتی برای برطرف شدن مشکلات بافت فرسوده و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق برگزار شده است.
 
وی افزود:متاسفانه تاکنون با وجود برگزاری جلسات متعدد نتیجه مطلوبی از اجرای این طرح به دست نیامده است که لازم است ادارات ذیربط با برنامه ریزی و مرتفع نمودن مشکلات در حوزه کاری خود تلاش مضاعفی داشته باشند.
 
فرماندار گچساران با اشاره به طرح نوسازی 3 هزار و 30واحد مسکونی در بافت فرسوده این شهرستان، گفت: از ابتدای این طرح افزون بر ۴ هزار واحد مسکونی قابل بازسازی شناسایی شده است که تاکنون از ۳ هزار و ۳۰ واحد ۴۲ واحد تخریب شده و ۲۲ واحد نیز آماده تخریب شده است.
 
رحیمی تصریح کرد: تاکنون 500 نفر برای ساخت و بهسازی واحد مسکونی خود در بافت فرسوده گچساران ثبت نام کرده‌اندکه به نظر می رسد استقبال ساکنان مناطق فرسوده از این طرح چندان مطلوب نبوده است .
 
وی بیان کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده 30 میلیون تومان تسهیلات با بهره 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله و دو سال نخست تنفس و 6 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.
 
فرماندار گچساران گفت: فرهنگ سازی و بازگو نمودن مشوق های پیش بینی شده برای مردم ، لزوم برنامه زمان‌بندی ارسال پرونده‌ها از بنیاد مسکن به شهرداری و انجام امورات مربوطه توسط شهرداری و نظام مهندسی گام موثری در تسهیل روند اجرایی طرح بافت فرسوده گچساران است.
 
رحیمی افزود:۳۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده این شهرستان به افراد زیرپوشش کمیته امداد تعلق داردکه توسط این نهاد حمایتی  به ساکنین این واحدها تسهیلات 100 میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیزبهزیستی شهرستان با ارائه آمار تعداد خانواده های شهداء ساکن در بافت فرسوده و نیز مددجویان بهزیستی مسئولین را در پیشبرد این طرح یاری رسانند.
 
فرماندار گچساران گفت:برگزاری جلسات در مناطق فرسوده توسط شورای شهر و با محوریت بنیاد مسکن و دعوت از دیگر مسئولین برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت برای پیشرفت اهداف این طرح موثر است.
 
رحیمی تاکید کرد: بیناد مسکن ،شهرداری و نظام مهندسی با تلاشی مضاعف پرونده های متقاضیان بازسازی در بافت فرسوده این شهرستان را بررسی، تا مراحل قانونی طی شده و هرچه سریعتر نسبت به اجرای این طرح اقدام شود.
 
فرماندار گچساران گفت: احیای بافت فرسوده  این شهرستان جهت خدمات رسانی بهتر به ساکنین این مناطق است  و ساکنین این نقاط با مراجعه به دستگاه های متولی و تشکیل پرونده در اجرای به موقع و سریعتر این طرح مشارکت نموده و از خدمات رفاهی آن بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

ضمن عرض سلام خدمت مسئولین محترم ظاهرا مسئولین و دست اندرکاران این طرح نوسازی خبر ندارند که این رقم بودجه یعنی پرداخت 30 میلیون تومان وام در این سالهای گرانی حتی خانه های بافت فرسوده راهم تعمیر نمیکند چه رسد به نوسازی .هزینه ساخت یک خانه 120 متری حداقل 60میلیون تومان خواهد شد تازه با کلی صرفه جویی حال چطور ساکنان بافت فرسوده قادر خواهند بود بقیه پول آن را فراهم کنند الله اعلم. و این در حالی است که اکثر افراد ساکن در این محلات (لبنان سادات رادک ) و تا حدودی کیامرثی فقیر و زیر خط فقر زندگی می کنند. شایان ذکر است که یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این طرح همین مورد است. درحالی که مرد خانواده شغل کارگری دارد و در ماه شاید یک هفته یا کمی بیشتر کار روزمزد داشته باشد چطور می توان انتظار داشت که اقساط ماهیانه حدود 180 هزار تومان را پرداخت کند. همه ما حادثه تلح جان باختن هزاران نفر از مردم بم را به یاد داریم. دولت وقت چقدر کوتاهی کرد در این زمینه تا بالاخره آن حادثه تلخ رخ داد و رویدادی تلخ و غم بار به وقوع پیوست و چهل روز مردم ایران را در غم فرو برد و بعداز ان دولت به این نتیجه رسید که همه خانه های انان را رایگان بازسازی کند. آنجا یک زمین مسطح و صاف بود. خدا به داد اهالی محله لبنان و کیامرثی برسد اگر حادثه ای رخ دهد آن وقت است که فاجعه ای بزرگ رخ خواهد داد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها