نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. بهمن 1394 - 23:06
تایید صلاحیت افشین پور که قطعا باعث خوشحالی مشاوران فولادی وندا شده است تا در جهت ریزش آراء تاجگردون به پیش رود که اگر این اتفاقات شکل گیرد کار برای تاجگردون سخت خواهد شد.

به گزارش آفتاب جنوب،خبر تایید صلاحیت دکتر افشین پور به سرعت در سطح شهرستان های گچساران و باشت گسترش یافته و سؤال مهمی که مطرح شده است این است که حضور دکتر افشین در رقابت های انتخاباتی به سودویا ضرر تاجگردون است یا فولادی وندا؟

 

هر کدام از حامیان این دو کاندیدا حضور این کاندید اصلاح طلب را به سود خود می دانند اما باید این اتفاق را ریشه یابی کردکه برای ریشه یابی این قضیه باید به گذشته برگشت و نوع حرکت های انتخاباتی را بررسی کرد.

تاجگردون کاندیدی که در چهار سال دوره نمایندگی خود با حضور قوی در مجلس و مطرح کردن خود به عنوان یکی از نمایندگان تاثیرگذار توانست در سطح شهرستان های گچساران و باشت به عنوان فردی نایاب و ملی معرفی شود که حامیانش حضور او را باخیر و برکت برای این منطقه می دانند و اکنون به خواست حامیانش در دوره دهم انتخابات مجلس حضور پیدا کرده است.

 

اما در مقابل اصولگرایان با ریشه یابی دلایل شکست خود در دوره نهم انتخابات مجلس،دریافته اند تنها راه رقابت با تاجگردون و شکست وی اجماع است و با انتخاب علی فولادی وندا به این جمع بندی رسیدند که این کاندید می تواند آراء اکثریت ترک زبانان را بدست آورد و باحمایت چهره های مطرح اصولگرای لرزبان در بین لرزبانان نیز آراء قبلی آقایان سیدقدرت حسینی و علی مراد جعفری و حمایت کردن این دو فرد مطرح و تقاضا کردن از حامیان خود به رای دادن به فولادی وندا باعث افزایش سبد رای وی شوند تا او بتواند تاجگردون را از پیش روی بردارد.

 

 

با اعلام حضور افشین پور در انتخابات امید اصولگرایان گسترش یافت که این کاندید اصلاح طلب بتواند باعث شکسته شدن آراء تاجگردون شود که حامیان دکتر افشین پور برای وی حدود ۸ هزار رای پیش بینی کرده اند که اکثر این آراء در نبود وی به تاجگردون تعلق می گیرد.

 

اما تاجگردون،مردی که سیاست را خوب می داند از مدتها قبل پیش بینی این روند حرکت انتخاباتی اصولگرایان را فهمیده بود و بیکار ننشست و با کمک افراد سرشناس ترک زبان از جمله آقایان افراسیاب پرویزی،دکتر محمود کریمی و خسرو طاهری تلاش نمود تا در آراء قاطع فولادی وندا از ترک زبانان خلل بوجود بیاورد که در این زمینه نیز موفق بود و در چندین نشست خود با طوایف ترک زبان اعلام حمایت آنها را بدست آورد که پیش بینی می شود حدود ۱۰۰۰۰ هزار رای در میان ترک زبان بدست آورد.

 

از طرف دیگر سکوت سیدقدرت حسینی و علی مراد جعفری و حمایت و فعالیت ننمودن این دو چهره مطرح از فولادی وندا و حمایت غیرمستقیم علی مراد جعفری از تاجگردون که اکثریت اقوام درجه یک این دو چهره اصولگرا نیز از تاجگردون  حمایت کرده اند ورق را به سود تاجگردون برگرداند و تایید صلاحیت نشدن دکتر افشین پور تا به امروز،نشان از یکه تازی تاجگردون و پیروزی قطعی وی در انتخابات را داشت.

 

اما باز این همه ماجرا نیست و باز معادلات انتخاباتی گچساران و باشت دست خوش تغییرات است. تاجگردون در نشست خود با طوایف نارک به مزاح و شوخی گفت به برخی بانوان ترک زبان حامی خود گفته ام اگر احساس کردند مردهایشان تحت تاثیر جو روانی رقیب بخواهند از وی برگردند آنها را تنبیه کنند اما این شوخی تامل برانگیز است و ظاهرا خود تاجگردون نیز این احساس را دارد که آراء او در بین ترک زبانان تحت تاثیر لیدرهای رقیب خود شکسته شود و با تشویق رگ غیرت ترک زبانان برخی از آنها به سمت فولادی وندا سوق پیدا کنند.

 

و از طرف دیگر اگر اصولگرایان بتوانند سید قدرت الله حسینی و جعفری را راضی کنند که در مناطق باشت باوی و بویراحمد گرمسیر از حامیان خود بخواهند به فولادی وندا رای دهند و تایید صلاحیت دکتر افشین پور که قطعا باعث خوشحالی مشاوران فولادی وندا شده است تا در جهت ریزش آراء تاجگردون به پیش رود که اگر این اتفاقات شکل گیرد کار برای تاجگردون سخت خواهد شد.

 

روزهای پیش روی روزهای حساسی خواهد بود و باید واکنش و تاثیرات حضورافشین پور بر سبد رای فولادی وندا و تاجگردون در انتخابات را مشاهده کرد.

 

قطعا افشین پور در بین دوراهی کنار کشیدن و ماندن در رقابت ها خواهد ماند و از هر دو طرف تحت فشار قرار خواهد گرفت که از طرف حامیان تاجگردون به کنار کشیدن و حمایت از او و از طرف فولادی وندا ماندن در انتخابات و یا هم انصراف و اعلام حمایت از فولادی وندا که این ده روز مانده تا انتخابات روزهای پرفشاری بر افشین پور است.

 

 

اما افشین پور که اصلاح طلب میانه رو است و هرچند او و تاجگردون رابطه صمیمانه ای با هم ندارند اما در یک گفتمان سیاسی که اعتدال است قرار دارند و باید بداند حرکت او و تصمیمات او خیلی مهم است و آیندگان در صورت شکست خوردن هر دویشان(تاجگردون و افشین پور و پیروزی فولادی وندا)او را بازخواست خواهند کرد که چرا تصمیم بهتری نگرفت.

 

احسان دری

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها