نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. تير 1394 - 3:43
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه امكان استفاده دارندگان حساب صندوق جوانان از امتیاز صندوق پس انداز یكم تا ۶ ماه آینده فراهم می‌شود، گفت: اقساط وام ۸۰ میلیونی، ۹۳۵ هزار تومان است.

به گزارش آفتاب جنوب,

محمد بت شکن در جمع خبرنگاران درباره تاثیر صندوق پس انداز یكم در تحرك بازار مسكن، گفت: یکی از جدابیت های این وام این است که عموم سازندگان که طرح‌ها را نیمه کاره رها کرده بودند، الان انگیزه دارند چرا که این وام در خرداد سال آینده اعطا می‌شود و سازندگان هم به سرعت طرح‌های نیمه تمام خود را تمام می‌کنند تا آماده برای عرضه شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تقویت سمت تقاضا، بخش عرضه مسكن نیز با راه اندازی صندوق پس اندازی یكم تقویت می‌شود، افزود: امكان استفاده دارندگان حساب صندوق جوانان از امتیاز صندوق پس انداز یكم تا ۶ ماه آینده فراهم می‌شود و شاهد اعطای تسهیلات به این متقاضیان از محل صندوق پس انداز یكم در سال جاری خواهیم بود.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به پرسش مهر در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از سوی بانک مسکن، ادامه داد: در سال گذشته بانك مركزی، فقط بانک‌های تجاری را مسئول پرداخت تسهیلات بافت فرسوده كرد. اما در سال جاری از طرف بانك مركزی حدود ۶ هزار سهمیه برای بانك مسكن به منظور پرداخت تسهیلات بافت فرسوده اختصاص داد و آمادگی پرداخت این تسهیلات را به میزان سهمیه تعیین شده از سوی بانک مرکزی داریم.

بت شکن با اشاره به اقساط وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، گفت: در حال حاضر با توجه به اینكه نرخ تورم حدود ۱۴ درصد است بازپرداخت این تسهیلات متناسب با نرخ تورم ماهانه حدود ۹۳۵ هزارتومان است كه در صورت كاهش تورم در سال‌های آینده این میزان هم کاهش پیدا می‌کند.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها