نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1394 - 3:44
گروه تروریستی داعش در موصل با انتشار اطلاعیه‌هایی از جذب معلم برای تدریس در مدارس وابسته به این گروه خبر داد. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش عراق این امر را "غیر قانونی" خواند.

 به گزارش آفتاب جنوب,خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: گروه تروریستی داعش با انتشار اطلاعیه‌هایی که اکنون در تمامی تابلوهای اعلانات موصل نصب شده از طرح استخدام معلمان زن و مرد خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: جذب نیرو در حوزه‌های علوم دینی، آموزش زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، ریاضی، شیمی و سایر موارد درسی انجام خواهد شد و شرط پذیرش نیرو، قبولی در آزمون‌های این گروه تروریستی است.

خالد علی، یکی از فارغ التحصیلان موسسه "دبیران موصل" در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی گفت: داعش کار جذب نیرو را در دو مرکز در موصل برای خانم ها و آقایان انجام می‌دهد و با مراجعات صورت گرفته، مشخص شد که نیروهای جدید ماهانه حدود 400 هزار دینار عراق معادل 340 دلار آمریکا حقوق دریافت خواهند کرد.

طه شلاوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان نینوا نیز تاکید کرد: این جذب نیرو غیر قانونی است و ما در حال حاضر جای خالی نداریم و آزمون‌هایی که داعش برگزار می کند نیز غیر قانونی است.

شلاوی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از این موضوع اطلاعی ندارد و مسئولیت حقوقی که داعش وعده آن را داده قبول نخواهد کرد.

داعش در ژوئن سال گذشته و پیش از آن که دایره نفوذ خود را در مناطق شمال، شرق و غرب عراق و نیز شمال و شرق سوریه گسترش دهد، کنترل شهر موصل در استان نینوا را به دست گرفت.

 

منبع: ایسنا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها