نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آبان 1393 - 17:54
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که اکنون همه مناطق اسلامی از شاخ آفریقا گرفته تا خاورمیانه و سایر نقاط در آتش انحراف گروه‌های تکفیری می‌سوزد،گفت: تنها راه نجات و خلاصی از شر این گروهک‌ها ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

به گزارش آفتاب جنوب،علی جنتی صبح امروز در کنگره ملی ‌بی‌بی‌حکیمه که با حضور مسئولان کشوری در محل حرم مطهر این امامزاده واجب‌التعظیم برگزار شد، با بیان این که امروز جمهوری اسلامی در رأس محور مقاومت نقش برجسته‌ای برای دفاع از کیان امت اسلامی دارد، اظهار کرد: تلاش‌های جمهوری اسلامی باعث شد تا برخی دیگر از کشورها که در معرض سقوط قرار داشتند نجات پیدا کنند.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هدف گروهک‌های تروریستی به خصوص داعش این بود که بتوانند بقاع متبرکه در عراق را به اشغال خود درآورده و در نهایت بغداد را فتح کنند که حضور جمهوری اسلامی در صحنه موجب شد اکنون در موضع انفعالی قرار گرفته و روز به روز بخش‌هایی از خاک مقدس عراق را ترک کنند.

 

جنتی در همین خصوص افزود: تروریست‌ها همچنین فکر می‌کردند حکومت سوریه و اسد ظرف یک تا دو ماه همچون برخی رژیم‌های دیگر برچیده و ساقط می‌شود و با این کار کانون حمایت از فلسطین را اشغال خواهند کرد که پس از سه سال فشارهای سنگین و کمک‌های بی‌سابقه استکبار همه برنامه‌های از پیش تعیین شده آن‌ها نقش بر آب شد.

 

وی گفت: بعد از سه سال کمک‌های تسلیحاتی استکبار جهانی و حضور هزاران چریک تروریست و آن همه جنایت، نتوانستند حکومت سوریه و بشار را ساقط کنند چرا که محور مقاومت با محوریت ایران اسلامی پویا و ثابت‌قدم در برابر آن‌ها مقاومت و ایستادگی کرد.

 

وی به بقاع متبرکه و نقش آن‌ها در جلوگیری از انحرافات اشاره کرد و افزود: اگر می‌بینیم گروهکی مانند داعش در حال مخدوش کردن چهره اسلام ناب بوده به دلیل همین عدم آشنایی با مکتب عصمت و طهارات است که در جمهوری اسلامی به خوبی ترویج این فرهنگ در طول بیش از سه دهه گذشته انجام شده است.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که اکنون همه مناطق اسلامی از شاخ افریقا گرفته تا خاورمیانه و سایر نقاط در آتش انحراف گروه‌های تکفیری می‌سوزد تنها راه نجات و خلاصی از شر این گروهک‌ها را ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی دانست.

 

بی بی حکیمه (س)چهارمین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در کشور

جنتی ‌با ذکر نمونه‌هایی از بزرگی و عظمت این امام‌زاده واجب‌التعظیم و کرامات این بقعه متبرکه اظهار کرد: برای عظمت حضرت بی‌بی‌حکیمه همین بس که شاهد تولد یکی از امامان معصوم بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به قول و نقل از ابن شهر آشوب این امام‌زاده واجب‌التکریم و فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) شاهد تولد دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت یعنی حضرت جواد(ع) بوده است.

 

جنتی افزود: این حرم مطهر چهارمین حرم اهل بیت و مأمن اهل بیت عصمت و طهارت بوده که باید برای تبدیل‌ آن به قطب مذهبی و فرهنگی در جنوب کشور تلاش شود.

 

 

جنتی ادامه داد: این امامزاده علی‌رغم حضور سالیانه صدها هزار نفر زائر و دل‌شیفته آن حضرت برای کشور ناشناخته مانده در حالی که چهارمین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در کشور است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود در کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه تصریح کرد: اگر در نقاطی از کشور همانند استان شما و یا قم آبادانی ایجاد شده به واسطه حضور این بزرگان و مراقد آن‌ها بوده و اکنون شهر قم به عنوان یکی از بزرگترین مراکز حوزوی جهان به دلیل وجود با برکت حرم حضرت معصومه(س) است.

 

وی همین امر را موجب ایجاد کانون قوی اندیشه اسلامی در کشور دانست و گفت: به همین خاطر است که مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگی کردن فضاهای بقاع متبرکه اصرار دارند و اوقاف هم در سال‌های گذشته کارهای بزرگی انجام داده که برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه از همین دست اقدامات به شمار می‌رود.

 

جنتی از آثار برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: بالا بردن آگاهی ملت ایران نسبت به سجایای اخلاقی و فضل و کرامت این بانوی بزرگوار  و زمینه‌سازی برای ترویج و تبلیغ سبک زندگی ایرانی و اسلامی از آثار مهم برگزاری چنین برنامه باشکوهی است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها