نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. خرداد 1394 - 0:47
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت:مطالبات مردم از مسئولان دریافت خدمت بهتر برای زندگی باشد، اصلی که باید در محیط شهری دوگنبدان عملی شود.

به گزارش آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس عصر امروز در همایش علمی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و محلی در سالن اجتماعات آزادی این شهرستان برگزار شد؛ گچساران را شهری خطی و طولی برشمرد و گفت: شهری با جمعیت 100 هزار نفر نباید طولی برابر با 13 کیلومتر داشته باشد و مطالعات نشان داده که از نظر زیستی و محیط زندگی محیط مطلوبی برای جامعه به شمار نمی‌رود.

 

تاجگردون

 

وی با بیان اینکه فاکتورهای زیادی از جمله گسترش جمعیت، بهبود شبکه ارتباطی، فعالیت‌های اقتصادی و ازدیاد جمعیت در توسعه یک شهر دخالت دارد،افزود: نفت تنها فاکتور شاخص توسعه این شهرستان بود که به نظر می‌رسد علی‌رغم تمامی خدمات، نفت نتوانسته نقش اساسی خود را در توسعه گچساران ایفا کند.

 

تاجگردون با تاکید بر اینکه باید به شهرها به عنوان دست‌ساخته‌ای برای آرامش زندگی بشر نگاه کنیم،تصریح کرد:شهر دوگنبدان شهری مناسب برای زندگی نیست و علت این امر بی‌توجهی به مدیریتی منظم در پیاده‌سازی شهر در طول 60 سال گذشته است.

 

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس افزود:وجود بافت فرسوده بسیار مناسب 160 هکتاری که 7 درصد از وسعت و 25 درصد جمعیت را بدون وجود خدمات مناسب به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه شهر امانتی از گذشته‌ها به ما بوده که باید آن را بهتر به نسل بعدی منتقل کنیم،اظهارکرد:کیفیت زندگی شهر دوگنبدان، کیفیتی مناسب برای توسعه پایدار نیست.

 

تاج‌گردون مشارکت مردم و ایجاد رقابت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت کنونی شهری دوگنبدان برشمرد و گفت: اگر قرار است دوگنبدان آباد و توسعه یافته شود باید حس رقابت در ارائه خدمات شکل بگیرد.

 

این مسئول  مشارکت مردم و دولت را در خصوص اصلاح بافت فرسوده امری مهم و ضروری دانست،و افزود: مطالبات مردم از مسئولان دریافت خدمت بهتر برای زندگی باشد، اصلی  که باید در محیط شهری دوگنبدان عملی شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها