نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. شهريور 1393 - 13:49
کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج نواحی گچساران و باشت صبح امروز در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج نواحی گچساران و باشت صبح امروز در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

مدرسان این کارگاه آموزشی ضمن تشریع ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی دشمنان در قالب فیلم و سریال های ماهواره ای،اینترنت، بازی های رایانه ای و برنامه های کودک، بر لزوم هوشیاری بیشتر خانواده ها نسبت به آسیب های مخرب برنامه های ضد فرهنگی دشمنان و نیز ضرورت تهیه و تولید برنامه های بومی و ایرانی برای خانواده ها و گروه های مختلف سنی تاکید کردند.

 

محمد رمضانی  در آغاز این کارگاه آموزشی با اشاره به اهداف دشمنان درتهاجم فرهنگی، گفت: هدف اصلی جنگ نرم دشمنان، نابودی انقلاب اسلامی است به همین منظور  ترویج  فیلم ها و سریال های مبتذل  ماهواره ای یکی از برنامه های آنان است.

 

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران

 

وی افزود:امروز دشمنان با امواج ماهواره ای خانواده های ایرانی را هدف قرار داده است و مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه ایجاد کرده است.

 

مسئول هیئت های مذهبی گچساران گفت: سست کردن بنیان خانواده ها با ترویج سبک زندگی غربی، ترویج داروهای مخدر و کم کردن غیرت دینی مردم بویژه نسل جوان را از اهداف برنامه های ماهواره ها دشمنان برشمرد و گفت: امروز دشمن از طریق امواج ماهواره ای به دورن خانه ها نفوذ کرده است که بایستی مردم را نسبت به این آسیب ها آگاه نمود.

 

رمضانی تاکید کرد:گوشزد کردن پیامدهای مخرب ماهواره به آحاد مختلف مردم، رسالتی بزرگ و بالاترین از امر به معروف و نهی از منکر است که متولیان فرهنگی بایستی آن را به نحو احسن انجام دهند.

 

سرگرد محمد درخوش در ادامه این کارگاه آموزشی با تاکید بر اینکه امروزه دوران حاکمیت سیاسی و سلطه قدرت‌های نظامی‌به پایان رسیده و عصر تسخیر اذهان افکار عمومی‌با سلاح امواج و رسانه‌ها در حال شکل‌گیری است ،گفت:این نوع سلاح به مراتب مخرب‌تر از تسلیحات نظامی‌و موشک‌های هسته‌ای است و مبارزه با آن نیز به دلیل ماهیت پیچیده و پنهانی‌اش دشوارتر است.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

وی تصریح کرد: ارتباطات و اطلاعات به مثابه رگ‌های حیاتی جامعه بشری بستر مبارزات و چالش‌های آینده بین‌المللی و جهانی به حساب می‌آیند.

 

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اینکه رسانه‌ها به دلایل متعدد از موثرترین ابزارهای جهت‌دهنده و ذهنیت بخش سیاسی- راهبردی به شمار می‌آیند،گفت: رسانه ها می‌توانند وضعیت‌های غیر طبیعی را آن گونه‌طبیعی سازند که همچون وضع طبیعی به نظر آید و آنچنان بر اذهان مخاطبین تأثیر گذارند که صحنه‌های غیر واقعی به مثابه زندگی جلوه می‌کند.

 

درخوش خاطرنشان شد:جنگ رسانه‌ای یکی از فضای‌های شکل‌گیری تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی‌در استمرار پروژه‌های ایران ستیزانه خود در حوزه رسانه‌هاست.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

وی اظهار کرد:مقوله‌ای که هجمه‌های تبلیغاتی و بمباران‌های خبری بسیاری از آن را به وضوح در حوادث و رویدادهای مختلف سیاسی- اجتماعی علیه انقلاب اسلامی‌درک و تیر و ترکش‌های نابرابر آن را در موضوعات مختلفی با سیاه نمایی و شایعه‌پردازی‌های دروغین لمس نموده‌ایم.

 

درخوش تصریح کرد:رسانه هاي ارتباط جمعي از سويي مفهوم «حقوق بشر و آزادي» را پر فضيلت جلوه داده و از سوي ديگر غرب را مهد‌ آزادي و مدافع حقوق بشر قلمداد مي كنند در حاليكه بيشترين نقص حقوق بشر و آزادي در اين كشورها صورت مي گيرد.

 

این مقام مسئول درادامه یادآورشد: استفاده از رسانه‌ها برای تضعیف کشور هدف و بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه‌ها اعم از رسانه‌های نوشتاری، دیداری شنیداری و به کارگیری اصول تبلیغات و عملیات روانی، به منظور کسب منافع، یک جنگ رسانه‌ای است.

 

سرهنگ دوم سید علی رضا زاده  در ادامه این کارگاه آموزشی اظهار کرد:انقلاب اسلامي ایران، به عنوان انقلابي فرهنگي، توسط معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) و بر پايه دین مبین اسلام طرح‌ريزی شد و به پيروزي رسيد.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

وی افزود:هدف اساسی انقلاب اسلامی ایران، فراهم آوردن زمینه‌ها و بسترهای لازم جهت تشکیل، استقرار و توسعه نظام جمهوري اسلامی در کشور و بازآفرینی و توسعه مفروضات، باورها، اعتقادات و ارزش‌های اصیل اسلامی بوده است.

 

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه گچساران گفت:در جهان بینی اسلامی، فرهنگ به معنای اخصّ آن مشتمل بر نظام اعتقادات، ارزش ها، اخلاقیات و رفتارها بوده و منبعث از وحی و جهت دهنده و محتوابخش نظام ها و بخش های جامعه است.

 

 رضا زاده با اشاره به اینکه باورها ، اعتقادات و ارزش های اسلامی، شاکله نهادها و سازمان جامعه اسلامی را ایجاد و در تار و پود اندیشه و کردار فرد مسلمان تنیده شده است ،تصریح کرد:یکپارچگی و در هم تنیدگی کل نمای اعتقادات و باورها، ارزش ها و رفتارها، دین اسلام را به یک فرهنگ (فرهنگ اسلامی) مبدل ساخته است.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

وی اظهارکرد:در چند دهه اخیر، به واسطه تغییر و تحولات اساسی و فراگیر در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ،امنیتی، اقتصادی و فناوری در مقیاس منطقه ای و جهانی، نقش ممتاز و تعیین کننده فرهنگ در عرصه های ملی، بین المللی و جهانی نمایان تر شده است.

 

این مقام مسئول یادآورشد:انقلاب اسلامی ایران، به عنوان نقطه عطف تحولات معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قرن بیستم از ظرفیت ها و توانایی های بالفعل و بالقوه عظیمی در این حوزه برخوردار است و پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور، مستلزم بهره گیری مؤثر و هوشمندانه از آن در سطح ملی و مناسبات و تعاملات منطقه ای و جهانی است.

 

رضا زاده تصریح کرد:در حقیقت، فرهنگ به معنای اخص آن، از مختصات ذاتی، مزیت های راهبردی، انحصاری و سرنوشت ساز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است  که همواره مورد تأکید معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اندیشمندان و صاحب نظران فهیم و بصیر این سرزمین بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه تحقق آرمان ها و اهداف جامعه اسلامی مستلزم تامین کارکردهای فرهنگی آن است،گفت:مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرهنگ را عامل شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی و جهت بخش و تاثیرگذار در عرصه تصمیمات کلان کشور دانسته و مهندسی فرهنگ را به منزله بازشناسی، آسیب شناسی، پالایش و ارتقابخشی فرهنگ و جهت دهی آن بر پایه هویت اصیل اسلامی ـ ایرانی با توجه به شرایط و مقتضیات ملی و جهانی تبیین می نمایند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود:معظم له مهندسی فرهنگی را بازطراحی، اصلاح و ارتقاء شئون و مناسبات نظام های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور مبتنی بر فرهنگ مهندسی شده معرفی می نمایند.

 

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:در واقع می توان جوهره و کارکرد مهندسی فرهنگی را تحقق و تأمین نحوه تعامل مؤثر و ارتباط مفید و پویای نظام های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با نظام فرهنگی دانست.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

رضا زاده درادامه مهندسی فرهنگی را بستری برای دستیابی به فرهنگ مطلوب در سایه منابع و مقدورات موجود دانست و گفت:ترسیم ابعاد مختلف مهندسی فرهنگی جهت طراحی و اجرای صحیح، دقیق و همه جانبه ،نیازمند تحرک بیشتر نهادهای فرهنگ سازی است.

 

وی یکی از آسیب هایی که مهندسی فرهنگی را تهدید می کند افراط یا تفریط در این مقوله برشمرد و گفت: مقصود از افراط، کنترل شدید و بسیار سخت گیرانه نسبت به عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و مقصود از تفریط رهاکردن این عوامل به حال خود می باشد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند: «ما نمی خواهیم با نگاه افراطی به مقوله فرهنگ نگاه کنیم،بایستی نگاه معقول اسلامی را ملاک قرار داد.» «ما نه معتقد به ولنگاری و رهاسازی هستیم، که به هرج و مرج خواهد انجامید، نه معتقد به سختگیری شدید، اما معتقد به نظارت، مدیریت، دقت در برنامه ریزی و شناخت درست از واقعیات هستیم.»

 

گفتنی است در این کارگاه آموزشی 70  نفراز مسئولان فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج نواحی گچساران و باشت حضور داشتند

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی در گچساران +تصاویر

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

خواهشمند است این برنامه ها را تعمیم دهید، که عموم بتوانند از آن استفاده نمایند و فقط خاص یه قشر یا عده ی خاصی نباشد.اگر به صورت عمومی و برای اقشار مختلف مردم این کارگاه ها برگزار شود بازتاب بسیار خوب و قابل قبولی در جامعه خواهد داشت.با تشکر
برنامه خیلی خوبی بود با تشکر از دستندرکاران این کارگاه آموزشی
انشاء الله اسلام با تکیه بر فرهنگ غنی خود و برخورداری از پیروانی مخلص و بصیر و دارای روحیه جهادی همچون پاسداران سپاه اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. از دست اندرکاران به ویژه مدیر مسئول سایت آفتاب جنوب(برادر یاسر مرادی) که این خبرها و فعالیت ها را منتشر می کنند تقدیر و تشکر می شود.
دلسوز عزیز این برنامه ها خوب است اما درد مردم چیز دیگری است.حتما جدیدا ماست نخریدی؟ یا قسط وامت عقب نیفتاد و شاید هم آن قدر مرفه باشی که این چیزها براتون اهمیت نداشته باشه.
خداییش مرادی در روز چقدر پول تاکسی میدی؟
درود خدا بر مسئول فرهنگی ناحیه گچساران جناب سرهنگ رضازاده که بسیار فعال، دلسوز و کوشا هستند و دغدغه کار فرهنگی دارند.در طول این یکسالی که به این سمت منصوب شدند نقش سپاه در برنامه های فرهنگی پر رنگ تر شد.
جناب آقای سرهنگ رضازاده از پاسداران خوب و مهربان و مدیر توانای سپاه پاسداران میباشند . بنده به مدت یکسال افتخار این را داشتم که سرباز ایشان باشم و در این مدت خیلی چیزها از ایشان آموختم . جا دارد که از جناب سرگرد درخوش نیز تشکر کنم.
برنامه خوب و جالبی . افرادی که در این برنامه صحبت کردند به حق از اساتید بودند
برنامه خوبی بود با تشکر از برادر عزیز سرهنگ رضازاده و جناب سرگرد درخوش

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها