نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. تير 1393 - 18:04
فرماندارگچساران با بیان اینکه قلم از نظر تفکر دینی ما جایگاه معتبر و مقدسی دارد به گونه‌ای که خداوند در قرآن کریم به آن قسم خورده است،گفت: اهل قلم خود بیش از دیگران باید برای قلم و آنچه می‌نویسند حرمت قائل شوند.

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ضمن تبریک روز قلم اظهار کرد:قلم آغازگر تصویر نو و روشنایی در دنیای تاریک امروز است؛ دنیایی که جهل و نادانی، خودبزرگ‌بینی و زیاده‌خواهی استعمارگران آن را دربر گرفته است.

وی افزود:روز قلم فرصتی فراهم آورده است تا اهل قلم برای آگاهی ملت‌ها و توده‌های مردم بهترین‌ها را بنویسند.

فرماندار گچساران تاکید کرد: قلم از نظر تفکر دینی ما جایگاه معتبر و مقدسی دارد به گونه‌ای که خداوند در قرآن کریم به آن قسم خورده است، از این‌رو اهل قلم خود بیش از دیگران باید برای قلم و آنچه می‌نویسند حرمت قائل شوند.

رحیمی در ادامه ازقلم به عنوان معجزه‌گری که نسل‌های بشری را به هم پیوند داده است یاد کرد و گفت:قلم با انتقال تجربه‌های پیشینیان به آیندگان سیر تکامل علم و پیشرفت را در هر جامعه‌ای به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده ‏ای از آفریده‏ های خود قسم یاد می‏کند، بشر در چه جایگاهی می‏تواند از ارج و منزلت آن سخن براند.

رحیمی با اشاره به ارزش قلم در دین اسلام تصریح کرد: خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن اشاره کرده است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد».

فرماندار گچساران یادآورشد:امروزه و در دنیای کنونی، تنها راه مبارزه با ستم و ستمگری و استکبار، حربه نظامی نیست؛ بلکه به اعتقاد اندیشمندان، کار فرهنگی همواره پاسخ مثبت تری در مقایسه با جنگ نظامی به دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه آزادی قلم و بیان به معنای تخطی و عدول از قانون و شرع نیست ،افزود: باید به قلم و قلم به دست گرفتن، با دید دیگری نگریست.

رحیمی یادآور شد: آزادی قلم و بیان از حقوق مسلم مردم و مطبوعات و از اصول مطرح در قانون اساسی بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در کنار این ارزش، ارزش‌های دیگری هم وجود دارد که نباید پایمال شود.

فرماندار گچساران با بیان این‌که روز چهاردهم تیر ماه، به عنوان «روز قلم» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این روز را به همه قلم به دستان متعهد و دل‏سوز، که از قلم به نیکی استفاده و در راه کمال آدمی و انسان‌سازی کوشش می‏کنند، تبریک می‌گوییم.

رحیمی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرمایند «اندیشه‏‌های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هایشان است»، ابراز کرد: عرصه جولان قلم، نمایشگاه توان‏مندی‏های اندیشمندان بوده است.

وی تصریح کرد:معیار سنجش فکرها، انسانیت انسان ها و توانمندی ارزش ها را در اطراف قلم های انسان ها باید مشاهده کرد و قلم، معیاری برای سنجش فکر و توان اندیشه هاست. در جولان این قلم هاست که عقل اندیشمندان نمود پیدا می کند.

رحیمی با بیان این‌که اهل قلم و اندیشه سرآمدان توسعه فکر و اندیشه و پایداری فرهنگ جامعه‌اند، اظهار کرد: روز قلم فضایی را آماده کرده است که به جایگاه قلم و نقش آن در تعالی فرهنگ و اندیشه جامعه بیشتر توجه شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت