نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. خرداد 1393 - 20:55
امام جمعه موقت گچساران قیام 15 خرداد را منشأ، مبدأ و نقطه آغازین انقلاب اسلامی برشمردو گفت: این خیزش تاریخی، بستری مناسب برای شکل گیری مبانی فکری ، سیاسی واجتماعی انقلاب اسلامی فراهم آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پرویزخواجه‌زاده ظهرامروز درگفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است.

وی افزود:امروز هر آنچه ایران اسلامی از عزت‌مندی و بزرگی در دنیا دارد از برکت رهنمودهای امام راحل و خون شهدای انقلاب است.

امام جمعه موقت گچساران گفت: حضرت امام (ره) راه فقه مترقی شیعه را از حالت جمود درآورده و از حجره به صحنه اجتماع کشانید.

خواجه زاده در ادامه قیام 15 خرداد را منشأ، مبدأ و نقطه آغازین انقلاب اسلامی برشمردو تصریح کرد: این خیزش تاریخی، شروع رویارویی نهضت اسلامی در برابر حکومت استبدادی پهلوی بود و بستری مناسب را برای شکل گیری مبانی فکری ، سیاسی، اجتماعی انقلاب اسلامی فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام راحل با توجه به روحیات خاص و منحصر به فرد و انقلابی، همچنین شجاعت و بصیرت جهان دوقطبی را به چالش کشاند و اسلام را دینی پاسخگو برای همه جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی بشر معرفی کرد.

امام جمعه موقت گچساران گفت:مردم ایران اسلامی با این قیام نشان دادند که در برابر رژیم استبدادی هرگز کوتاه نمی آیندورهبری مدبرانه ی امام ، ایستادگی و مقاومت مردم در برابر رژیم پهلوی سبب شد تا سرانجام در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

خواجه زاده  با اشاره به اینکه خاستگاه و منشأ قیام پانزده خرداد42 ، برگرفته از اندیشه‌های روحانیت مبارز شیعه به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بوده است،افزود: به یقین قیام 15 خرداد نقش انکار ناپذیر و درخشانی را در پیروزی نهضت اسلامی ایفا کرد.

وی تصریح کرد:تغییر ماهیت مبارزه از سیاسی به نبرد مسلحانه، بیداری مردم و رویارویی آن‌ها با اصل نظام طاغوتی، اتحاد اقشار مختلف با همدیگر و آشکار شدن قدرت مذهبی به وسیله بسیج گسترده مردمی از آثار قیام 15 خرداد سال 42 بوده است.

خواجه زاده خاطرنشان کرد:15خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود كه ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

اما جمعه موقت گچساران با بیان اینکه 15 خرداد،روز قیام خونین مردم جان بركفی بود كه به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند، گفت:قیام 15 خرداد یک خیزش خودجوش ، ناگهانی و یک حرکت انفجارآمیز مردمی بود در برابر ارتشی که کورکورانه عمل می کرد.

وی اظهار کرد:قیام 15 خرداد دارای برجستگی مهمی از جمله مذهبی بودن قیام با حضور روحانیون شیعه همچنین مشارکت توده‌های مختلف مردم است.

خواجه‌زاده در ادامه به ترویج و تبیین اندیشه‌های ناب امام راحل برای نسل‌های امروزی، تاکید کرد و گفت: قیام 15 خرداد قیامی ضد امپریالیسم وضد صهیونیسم بود که سبب آشکار شدن قدرت مذهب به وسیله بسیج گسترده مردمی و مقاومت در مقابل برنامه‌های نامشروع شاه شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت