نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. اسفند 1392 - 15:53
نشست هم اندیشی نخبگان ایثار استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار با حاشیه هایی همراه بود که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،نشست هم اندیشی نخبگان ایثارگر استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار برگزار شد.

در این نشست تعدادی از نخبگان ایثارگر به بیان مشکلات فرزندان شهدا و ایثارگران در استان اشاره کردند.

رئیس حوزه هنری در این نشست اظهار داشت: فرزندان شهدا نیاز به باور و اعتماد دارند.

رضا پارسیان نژاد با ابراز گلایه از نحوه انتخاب هیئت علمی در دانشگاه دولتی یاسوج بیان داشت: در جریان اتفاقات اخیر در دانشگاه یاسوج قریب به 118 نفر جذب هئیت علمی شدند اما با توجه به قانون جذب هیئت علمی در کشور، 10 درصد از جذب هیئت علمی ها حق فرزندان ایثارگر و شهید است که متأسفانه در استان ما یک نفر از فرزندان ایثارگر و شهید عضو هئیت علمی هیچ دانشگاهی نیستند.

تشکیل یک اتاق فکر در بنیاد شهید

در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج به پتانسیل های قوی در استان اشاره کرد و بیان داشت: باید پتانسیل های اشخاص را بشناسیم.

وی تشکیل یک اتاق فکر در بنیاد شهید را از مهم ترین راهکارها برای تبادل نظرات و ایده ها بیان کرد .

ظریفی با ابراز تأسف از نبود امکانات علمی در دانشگاه های استان بیان داشت: باید به دانشجو آموزش داده و متناسب با این آموزش ها برای پیشرفت جامعه راه حل ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: برای این که بتوانیم ارتباطات علمی را در جهت پیشرفت، گسترش و تقویت کنیم باید همایش های علمی را در سطح جامعه برگزار کنیم و در این همایش ها تمرکز بر روی خانواده شهدا و ایثارگر باشد.

یکی از بانوان ایثارگر با گلایه از برخی از اعتقادات که جامعه ایثارگری را بدون مشکل و کمبود قلمداد می کنند، بیان کرد: حق و حقوق ایثارگران در عمل ادا نشده یا لاینحل مانده و یا به ندرت حل شده است.

وی با انتقاد از دید جامعه در مورد ایثارگران ادامه داد: در جامعه داد بلند است که جامعه ایثارگری همه جا را گرفته اند، اما در عمل که می رسد این گونه نبوده و جامعه ایثارگری فقط با مشکلات زیادی روبرو است.

موسوی اصل در پایان با ضعیف خواندن فرهنگ کار در استان، پارتی بازی و قوم گرایی در استان را از جمله معضلات شغلی برای افراد ایثارگر دانست.

یکی دیگر از ایثارگران نخبه حاضر در جلسه استان کهگیلویه و بویراحمد را سیاسی ترین استان کشور خواند و بیان داشت: هیچ کدام از نهاد ها حاضر به همکاری با جامعه ایثارگری نیستند.

جای کانون عفاف و حجاب در استان خالی است

فرزند شهید هرمزپور یکی دیگر از بانوان حاضر در جلسه نیز با انتقاد از نحوه برخورد مدیران با جامعه ایثارگر وضعیت بیمه درمانی خانواده های ایثارگران را نامطلوب خواند و افزود: هنوز برای عده ای از ایثارگران و جانبازان بیمه تکمیلی در نظر گرفته نشده است.

هرمزپور ابراز داشت: کسانی که پشت میز نشسته اند مدیون خون شهدا و ایثارگران هستند.

وی با گلایه از همه دستگاه های اجرایی در خصوص مسائل فرهنگی  بیان داشت: استان ما از همه لحاظ در و ضعیت خوبی قرار دارد اما متأسفانه چیزی که هنوز حل نشده  مسائل فرهنگی استان است.

فرزند شهید هرمز پور گریزی هم به نحوه پوشش مردم استان داشت و  گفت: متأسفانه روز به روز پوشش محلی استان از بین می رود که این نیاز به همکاری همه مسئولین دارد.

وی در پایان یکی از توصیه های شهدا را عفاف و حجاب بیان کرد و اظهار کرد: جای کانون های عفاف و حجاب در استان ما خالی است.

سعی کنیم مهاجرت از استان اتفاق نیافتد

رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در این نشست با بیان این مطلب که  مهاجرت نیروهای نخبه از استان به یک فرهنگ تبدیل شده است، ابراز داشت: باید مهم ترین هدف ما از برگزاری چنین جلسات و نشست هایی این باشد که چه راهکارهایی ارائه دهیم تا مهاجرت نخبه ها و خروج آن ها از استان اتفاق نیافتد.

علی مرادی خواستار توجه به فرزندان ایثارگر بدون نگرش سیاسی شد و ادامه داد: نخبگان نیاز به حمایت مالی و اجتماعی دارند.

مرادی در پایان تصرح کرد: برای به کار گرفتن افراد در جامعه، توانمندی های آنان لحاظ گردد و تنها به ایثارگری آن ها اکتفا نشود.

از حاشیه های این جلسه می توان به بیکار بودن برخی از نخبگان با وجود داشتن مدارج علمی بالا و ثبت چند اختراع اشاره کرد که این موضوع با جلوگیری از مهاجرت نخبه ها و نخبه پروری در استان همخوانی نداشت.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت