نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. فروردين 1401 - 13:10
دردیدار رئیس زندان گچساران با فرمانده سپاه این شهرستان در خصوص همکاری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، رئیس زندان گچساران  و جمعی از مسئولان اداری زندان با حضور در ستاد فرماندهی سپاه ناحیه این شهرستان با سرهنگ پسنده(فرمانده سپاه ناحیه گچساران) دیدار و گفت‌وگو کرد.

حیدر مرادی پور،رئیس زندان گچساران در آین آیین گفت:مقام معظم رهبری فرموده اند که زندان آموزشگاه نیکی ها است، درحالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها اثرگذار بوده و در نگاه به زندان و زندان بانی این  مسئله نیز حائز اهمیت است که در بحث اصلاح و تربیت اثر گذاری مطلوبی داشته باشد.

وی افزود:بنابراین در اداره زندان شهرستان یک نگاه اصلاحی و تربیتی وجود دارد پس اگر قرار باشد زندان به عنوان آموزشگاه نیکی ها در رفتار وعملکرد شخصیتی افراد مثمرثمر باشد در قدم اول نیز بایستی داری مربیان و کارکنان خوبی باشد تا بتوانند زندانیان را به شایستگی به آغوش جامعه بازگردانند.

مرادی پور تصریح کرد:این نکته هم به وضوح روشن است که حضور پدر یا سرپرست یک خانواده در زندان،فرزندانش را در معرض آسیب های اجتماعی قرار خواهد داد، اگرچه به این نکته هم واقف هستیم که خود مکان زندان هم می تواند به نوعی آسیب زا باشد و تمام تلاش و سعی کارکنان زندان براین اصل استوار است که بتوانیم اقدامات شایسته ای انجام دهیم تا مکان زندان کمترین آسیب را هم داشته باشد.

رئیس زندان گچساران ادامه داد:معتقدم که تغییر نگرش مردم و مسئولین نسبت به زندانیان امری ضروری به نظر می رسد،چرا که بازگشت و به تبع پذیرش زندانیان پس از آزادی در جامعه بسیار حائز اهمیت است، سعی کرده ایم تا همه زندانیان از حقوق شهروندی برخوردار باشند و در این راستا کلاس های مختلف فرهنگی، احکام، اخلاق، قرآن،نهج البلاغه و دیگر موارد برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

 مرادی پور گفت:اما در کنار چنین موضوعاتی نیز بحث اشتغال و درآمد زندانیان نیز مورد توجه است چرا که برگزاری کلاس های مختلف فنی و حرفه ای و صنایع دستی با  هدف، ایجاد اشتغال پایدار است که زندانیان پس از آزادی بتواند در جامعه فعالیت کنند و به عبارتی در این حوزه آمار بازگشت به چرخه جرم به شدت کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد:البته بکارگیری ظرفیت های سپاه و بسیج در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار هم اثرگذار خواهد بود، بنابراین همت و تلاش مجموعه مدیریتی زندان گچساران براین اساس است که با بهره گیری از ظرفیت ارزشمند بسیج در عرصه های مختلف در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت موثر آنان در جامعه قدم برداریم. اگرچه در بحث کمک های مومنانه که مقام معظم رهبری تاکید فراوانی برآن داشتند سپاه و بسیج خدمات شایسته ای را در کشور ارائه داده است که ادامه این کمک ها برای خانواده های زندانیان در این شرایط کرونایی می تواند رافع بسیاری از مشکلات آنها نیزباشد.

سرهنگ پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه این دیدار هم گفت:همانگونه که مستحضرهستید حضور موثر و تاثیرگذار سپاه و بسیج در تمامی مراحل سرنوشت ساز انقلاب اسلامی برکسی هم پوشیده نیست درحالی که نقش تعیین کننده ای در پیشرفت نظام اسلامی و مقابله جانانه با نظام سلطه داشته است.

وی تصریح کرد امروز ازبسیج به عنوان موتور محرکه خدمات جهادی نام برده می شود، اگرچه تفکر بسیجی باید در بدنه تمام سازمان ها،نهادها و دستگاه‌ها حاکم شود ومعتقدم که باید از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات نیز بهره برد چرا که در تمامی عرصه‌ها همچون دفاع مقدس تا سازندگی خلاءهای موجود را پر کرده است.

پسنده گفت: سپاه و بسیج در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا با حضور جهادی در اقصی نقاط کشورمان و نیز با عملیاتی کردن فرمان "کمک مومنانه" به یاری نیازمندان شتافت درحالی که این اقدامات تا قطع کامل زنجیره کرونا همچنان تداوم خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:کمک کردن و یاری رساندن به افراد نیازمند و تلاش در راستای رفع مشکلات آن ها از دستورات موکد دین مبین اسلام است، هرچند زندانی بودن افراد برای نظام و مردم خود هزینه دارد و موجب ایجاد بحران های روحی و روانی در افراد می شود، در حالی که حل نشدن مشکلات زندانیان بدنه جامعه را متزلزل می کند.بنابراین رفع مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد بسیار حائز اهمیت است و سپاه و بسیج هم به این موضوع توجه جدی دارد و در این خصوص تا جایی که دعاوی قابل مصالحه باشند سعی در ایجاد صلح و سازش بین افراد و طوایف را دارد.

سرهنگ پسنده تصریح کرد:تامین نظم، امنیت و آرامش برای مردم مومن و ولایتمدار می تواند بالاترین خدمت در این شهرستان باشد درحالی که سپاه و بسیج برای برقراری نظم و امنیت، بهره گیری از ظرفیت گروه های جهادی، کمک های مومنانه و ... در راستای رفع مشکلات خانواده های زندانیان در همکاری با اداره زندان از هیچ کوششی نیز دریغ  نخواهد ورزید.

در ادامه این دیدار نیز در خصوص همکاری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان بحث و تبادل نظر شد،براساس اینکه حل  معضلات و آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است بر مشارکت و همکاری هرچه بیشتر در راستای حل مشکلات تاکید شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت