نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. آذر 1400 - 9:37
بهمن اسدی گفت:حل مشکلات معیشتی ، بیکاری جوانان و همچنین سامان دادن به وضعیت بورس که سرمایه بخش زیادی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است می تواند راه را برای بازگرداندن اعتماد اجتماعی و امید آفرینی به جامعه بسیار هموار کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بهمن اسدی خیرآباد،فعال رسانه ای گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اصل امیدآفرینی در دولت آیت الله رئیسی گفت:دولت سیزدهم آهسته و با برنامه در مسیر توسعه ،اعتماد سازی و امیدآفرینی در حال حرکت است،دولت جدیددر حالی بر سر کار آمد که کشور در یک شرایط خاص در تمام حوزه ها قرار داشت .

وی افزود:بدعهدی کشورهای مذاکره کننده در برجام بویژه آمریکا واعمال مجدید تحریم ها از سوی این کشور و هم پیمانانش،نرخ تورم بالا ،سواستفاده برخی  مدیران از جایگاه سازمانی خود ، اختلاس ها ،فیش های نجومی و خیلی از مشکلات دیگر در حوزه اقتصاد که مستقیم به معیشت مردم گره خورده بود باعث شد تا در دولت قبل که هشت سال سکان هدایت کشور را در دست داشت اعتماد اجتماعی که مهمترین  سرمایه  اجتماعی هر جامعه است به شدت کاهش پیدا کند و امید و انگیزه به آینده بخصوص در قشر نوجوان و جوان از بین برود .

اسدی خیرآباد ادامه داد:بنابراین این دو مقوله یعنی اعتماد اجتماعی و امید و انگیزه اگر در هر جامعه ای کاهش پیدا کرد و یا از بین رفت بدون شک عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در اولین جلسه هیت دولت سیزدهم و بعد از آن هم بارها این مسأله مهم را متذکر شدند و یکی از وظایف مهم دولت را این موضوع دانستند .

وی درادامه تصریح کرد:توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی، استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروهایی با روحیه جهادی و انقلابی بازگشت به اقتدار در عرصه سیاست خارجی و ... دیگر موضوعاتی بودند که رهبری در آن جلسات به دولت جدید تاکید کردند  که تلاش و کوشش کند و این موضوعات را پیگیری و دنبال کنند.

فعال رسانه ای گچساران افزود:با این وجود نیز تحقق این اهداف در گام دوم انقلاب ضروری و مهم است ، به نظر می رسد دولت آقای ریسی از همان ابتدای کار تمرکز خود را بر مهمترین تاکید مقام معظم رهبری یعنی بازگشت اعتماد و امید آفرینی در جامعه قرار داد، ورود با برنامه و منظم محموله های واکسن کرونا و واکسینه شدن بخش زیادی از مردم ،تامین کالاهای ضروری و اساسی ، سرعت در روند ترخیص کالاهای دپو شده در بنادر ،برخورد با برخی مدیران رفاه طلب دولت قبل ،سفرهای استانی و دیدن مشکلات کشور و مردم از نزدیک از جمله تلاش های دولت برای اجرای این مهم است .

اسدی خیرآباد تصریح کرد:انتصاب مدیران جوان و دارای تحصیلات عالیه در سطوح مختلف مدیریتی  خود نوید بخش استفاده از ظرفیت و توان نخبگان در اداره کشور  است،البته این انتصابات همچنان ادامه دارد و یکی از ویژگی های این دولت عجله نکردن در انتصابات است موضوعی که در دولت های قبل کمتر مشاهده می شد .

وی ادامه داد:امادر حوزه سیاست خارجی بازگشت ایران به اقتدار گذشته به صورت محسوس در برنامه دولت و حوزه اجرا قابل مشاهده است ،هرچند  تعامل با کشورهای دنیا در عین حفظ اقتدار در دستور کار دولت آیت الله رئیسی است و حضور شخصیت ها و سفرای کشورهای مختلف در مراسم تالیف ریاست جمهوری از نشان های بارز این موضوع است.

 فعال رسانه ای گچساران اظهارکرد:بنابراین ورود چند هیت دولتی خارجی به کشور برای همکاری در زمینه های مختلف ، پیگیری قرارداد همکاری بین کشور چین و ایران ،پذیرفتن ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و اوراسیا ،تاکید کشورهای اروپایی بر حفظ برجام و آمدن آنها پای میز مذاکره ،خروج آمریکا از افغانستان و تا اندازه ای عراق ،پیروزی جبهه های مقاومت در مقابل استکبار ،مقابله مقتدرانه نیروهای مسلح در مرزها با دشمنان همیشگی و دیدارهای روسای کشورهای همسایه با آقای رئیسی از جمله تلاش های دولت برای بازگشت کشور به اقتدار در حوزه سیاست خارجی است که به نظر می رسد قدم های محکم و خوبی از طرف دولت سیزدهم برداشته شده است.

وی ادامه داد:در حوزه اقتصاد تاکید بر توان داخلی با حمایت از سرمایه گذاران داخلی ،رفع مشکلات و موانع ،تصویب چند لایحه حمایتی از کار آفرینان در مجلس و بازدید ریس جمهور از کارخانجات بزرگ تولیدی از جمله اقدامات دولت در حوزه اقتصاد است ولی به رغم تلاش های شبانه روزی هنوز تا رسیدن اهداف مورد نظر راه زیادی وجود دارد ،افزایش نرخ کالاهای مختلف ،بالا بودن نرخ دلار و سکه قیمت بالای کرایه های حمل و نقل ،اجاره مسکن ،خودرو ،لوازم خانگی که از ضروریات شروع زندگی زوج های جوان است و وضعیت نابسامان بوروس از جمله مواردی هستند که دولت باید  برای حل آنها تلاش بی وقفه ای را انجام بدهد .

اسدی خیرآباد گفت:هرچند باید توجه کرد که در بحث اشتغال زایی و کاهش بیکاری دولت هنوز یک برنامه جامع ارایه نداده است ، اما در حوزه مسکن اقدامات اولیه و تفاهم نامه ها و اختصاص زمین نوید بخش روزهای خوبی برای این بخش در دولت سیزدهم است .

وی تصریح کرد:به طور کلی اگر بخواهیم وضعیت دولت را  در صد روز گذشته مورد بررسی قرار دهیم آنچه باید بگوییم که تلاش   شبانه روزی ریس جمهور،هیت وزیران و زیر مجموعه آنها قابل تحسین و دست آوردهای خوبی نیز به همراه داشته است اما تا رسیدن به اهداف مورد نظر راه زیادی را باید طی کنند که مستلزم کوشش زیاد است و امیدواریم با این روحیه جهادی و دلسوزی که نزد دولت سیزدهم مشاهده می شود این امر هم زودتر محقق شوند .

اسدی خیرآباد در پایان هم گفت:دولت محترم باید توجه داشته باشد که حل مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان و همچنین سامان دادن به وضعیت بورس که سرمایه بخش زیادی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است می تواند راه را برای بازگرداندن اعتماد اجتماعی و امید آفرینی به جامعه بسیار هموار کند .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت