نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مرداد 1400 - 14:38
حجت الاسلام حجازی گفت:دولت و ملت ما نسبت به این اقدام هم معترض هستند،هرچند سفیر انگلیس که معروف به خباثت است و سابقه امنیتی هم دارد باید در آغاز ماموریتش به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد و از دولت می خواهیم سفیر خبیث انگلیس را محکم تنبیه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:ایام حزن و غم عالم تشیع و اسلام است و این ایام را حضور همه مومنین و مومنات تسلیت عرض می کنم،ایام تاسوعا و عاشورا اوج عزاست، لازم است عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام برپا باشد و باید توجه کنیم که حتما با رعایت دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا اقدام و عمل کنیم.

وی افزود:مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان خیلی براین موضوع تاکید کردند که هم دولت و هم مردم همت و تلاش کنند تا شر این ویروس هرچه زودتر ریشه کن شود،حضرت آقا بازهم بیان کردند که واکسن کرونا از راه واردات و تولید داخل و به هر شکل ممکن برای مردم باید تامین گردد و نسبت به هزینه تشخیص کرونا هم باید دولت و بیمه ها کمک کنند تا بیماریابی و آزمایش تشخیص به صورت وسیع در اختیار همه مردم باشد.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:رهبری باز هم فرمودند ملت و کشور به مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام نیازدارند، چرا که این مجالس برکت دارند اما در برگزاری این مراسمات باید با کمال دقت و شدت نیز شیوه نامه های بهداشتی مراعات شوند.

حجت الاسلام حجازی گفت:حضرت آقا فرمودند که نگذارید مجالس حسینی(ع) موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفین و دشمنان شود و نکته بعدی که حضرت آقا بیان کردند از متولیان نهضت مواسات و رزمایش کمک های مومنانه در کشور تقدیر و تشکر کردند و فرمودند اما این نهضت باید اوج بگیرد و مرکز شناسایی نیازمندان آبرومند هم مساجد باشند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:حضرت آقا هم در ادامه تاکید کردند که در این ایام به درگاه خداوند متعال بسیار تضرع و دعا کنیم و از مولا صاحب الزمان(عج) بخواهیم تا هرچه زودتر شر این ویروس منحوس از این مملکت و این عالم رخت بربندد، بنابراین پیامبراکرم(ص)در راستای یاری کردن مومنان فرمودند کمک کردن مومن در راه رضای خداوند از بزرگترین شاخه های ایمان است.

وی افزود:اگر عزیزان ستاد مقابله با کرونا، مکان برای انجام اقداماتشان کم داشته باشند و نیازی به مصلی هم بود این مکان را می توان در اختیار متولیان امر قرار دهیم،هر چند مکان های دیگر هم می توانیم به این موضوع اختصاص دهیم،بنابراین نهاد نماز جمعه در خدمت همه عزیزان خواهد بود و توقع این است که همه و همه پای کاربیاند و یاری کنند.

امام جمعه گچساران در ادامه به عکس توهین آمیز سفرای انگلیس روسیه اشاره و اظهارکرد:کشورمان به اصطلاح با کشور روسیه ارتباطاتی دارد، اما همیشه انگلیس روباه صفتانه رفتار کرده و با حیله و مکر اهدافش را دنبال کرده است به طوری که هیچگاه صداقتی در جهان هم نداشته است ،در چند روز گذشته سفرای انگلیس و روسیه عکسی را گرفتند به نوعی که مربوط به دوران حقارت ملت ایران در زمان پهلوی بود.

حجت الاسلام حجازی گفت: بنابراین دولت و ملت ما نسبت به این اقدام هم معترض هستند،هرچند سفیر انگلیس که معروف به خباثت است و سابقه امنیتی هم دارد باید در آغاز ماموریتش به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد و از دولت می خواهیم سفیر خبیث انگلیس را محکم تنبیه کند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:نکته دوم اینکه اقدام سفیر روسیه دور از انتظار است و انتشار یک متن دو پهلو هیچ توجیهی ندارد،هرچند عذر خواهی هم کردند اما این رفتار واقعا بی ادبانه بود و انتظار این است که دولت روسیه سفیرش را تنبیه کند و دولت ماهم از روسیه بخواهد سفیر خودش را تنبیه کند تا از این بی ادبی ها دوباره تکرار نشود.

وی افزود:بنابراین دولت روسیه سفیرش را توجیه کند که در دام خباثت های انگلیس و دیگران نیافتد و نکته آخر این است که همه دست به دست هم بدهیم و از دستگاه دیپلماسی کشورمان بخواهیم برخورد مناسب به این موضوعات را داشته باشند.

امام جمعه گچساران در پایان اظهارکرد:26مرداد ماه آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن مان در سال 69است که این روز بزرگ را گرامی می داریم و خداوند می خواهیم که توفیق دهد که بتوانیم به وظیفه خودمان در قبال خانواه های شهداء،جانبازان،آزادگان و... به احسن وجه نیز عمل کنیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها