نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. تير 1398 - 11:18
تاجگردون:وقتي نماينده شدم با اطلاعاتي كه كسب كردم ديدم حتي يك ليتر به گچساران تخصيص داده نشده بود و پايين دست كل آب را تخصيص گرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مطلبی نوشت:موضوع سد چم شير؛ اين سد بيش از دو ميليارد متر مكعب ذخيره خواهد داشت، يعني چهار برابر سد كوثر.

امسال يك و نيم ميليارد متر مكعب آب از اين سد عبور كرد و به دريا ريخته شد يعني اگر سد به بهره برداري رسيده بود سه برابر فعلي سد كوثر ذخيره آب داشتيم.

 وقتي نماينده شدم با اطلاعاتي كه كسب كردم ديدم حتي يك ليتر به گچساران تخصيص داده نشده بود و پايين دست كل آب را تخصيص گرفته بود،تنها منافع گچساران تعدادي كارگر در طول دوران ساخت و فروش زمين هاي عشاير ترك زبان كه به ثمن بخش فروختند.

 خيلي تلاش شد تا با همكاري خوب وزارت نيرو يكصد و 65 ميليون متر مكعب آب تخصيص دادند. يعني حداقل چهار برابر سد شيو اگر ساخته مي شد. باز هم تلاش شد كه تا قبل از اتمام سد پيش بيني شود و نحوه برداشت آب براي صنعت در منطقه و همچنين زمينهاي كشاورزي قشقايي هاي عزيز.

مردم عزيز روستاههاي پشه كان، سراب ننيز، كمبل، آبشيرين ، بي بي جان آباد، دشت گز، خنگ بنار و ديگر زمين هاي اطراف شهر تا هشت هزار هكتار مشخص شود و انشالله اگر بشود امسال شروع شود.

اين زمين ها بيش از دو برابر طرح امامزاده جعفر است و اين طرح و ديگر طرح هاي اجراء شده و در حال اجراء؛ يعني اشتغال و توليد.

 نه فقط حرف زدن و خيال پردازي؛اميدوارم آنچنانكه تا كنون هر چه خواستيم به شرط درايت و همراهي انجام شد و اين يكي هم بشود.

 از مسئولين آب منطقه اي،مشاورين محترم و مشاور محترم سد و مديران و كارشناسان محترم آب نيرو و سد تشكر مي كنم و انشالله در اين مسير هم دغدغه كارگران زحمتكش سد هم حل خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به همراه غلامرضا تاجگردون در دیدار با مدیرعامل شرکت آب نیرو به بررسی شرایط همکاری آب نیرو در پروژه‌های سد چم شیر و تعیین تکلیف محل آبگیر در بدنه سد برای تامین آب اراضی هدف در شهرستان گچساران وهمچنین سد آبریز در کهگیلویه بزرگ پرداختند.

هرچند علی داودی مهر،مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفته بودکه اشتغال‌ زایی سد چم‌شیر در بخش کشاورزی بیش از ۴ هزار نفر و در بخش صنعت به فراخور صنایع احداثی بیش از ۱۰ هزار در سال‌های آتی پیش بینی شده است.

وی نیز دراین نشست بیان کرده بود که عملیات سد چم شیر رو به پایان است و بناست که هرچه سریعتر نسبت به اتمام ساخت بدنه و آغاز فرایند آبگیری و ذخیره سازی سیلاب‌های آتی اقدامات موثری انجام دهیم،هرچندآب کشاورزی حدود ۸ هزار هکتار از اراضی دیم و مستعد کشاورزی شهرستان‌های یاد شده و همچنین آب صنعت خاصه صنایع بزرگی مثل نفت و … بصورت پایدار تامین می‌شود که سه تراز از بدنه جهت نصب آبگیر ها مورد توافق واقع شد.

نیروگاه و سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت